#smrgKİTABEVİ İsyankar Şehir : Gezi Sonrası İstanbul Filmlerinde Mahrem İsyan -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6053161561
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Yeşim Tabak, Semih Sökmen
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199198831
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
192 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
indirimli
120,70
Havale/EFT ile: 117,08
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199198831
584826
İsyankar Şehir : Gezi Sonrası İstanbul Filmlerinde Mahrem İsyan -
İsyankar Şehir : Gezi Sonrası İstanbul Filmlerinde Mahrem İsyan - #smrgKİTABEVİ
120.70
Vesikalı Şehir (2007) ve Şehrin İtirazı (2015) kitaplarının ardından, onlarla tematik süreklilik içinde yazılmış olan İsyankâr Şehir'in temel soruları şunlar:
Zamanın ruhu ile dişil özneliğin ilişkisini nasıl anlayabiliriz?
Kadınların kendi hikâyelerinin kahramanı olmaları, üzerlerindeki tüm baskıya rağmen “şehre çıkmaları”, Gezi direnişi sonrasında yapılan bazı filmlere nasıl yansıdı, neyi değiştirdi?
Ya da şehre çıkmak çözüm olmadığında, kadınlar şehrin içinde, hanelerde sıkışıp kaldıklarında durumlarını nasıl sorguluyorlar?
Kadınların mahrem-isyanıyla erkeklik krizini nasıl bir arada düşünebiliriz?
Feride Çiçekoğlu kitabı için şunu söylüyor:
“Önceki iki kitap gibi İsyankâr Şehir de filmlere dışarıdan bakan metinlerle, İstanbul mekânlarına dair benim kendi hikâyelerimi iç içe örerek ilerliyor...

Bir filmin senaryosunu yazarken mekânı ve zamanı, ya da çekim esnasında kameranın yerini değiştirince değişen bakış açısını hatırlatıyor bu bana. Aynı karakterlerin farklı yüzleri, yan yana ama birbirine değmeden akıp giden hayatlardan geriye kalan bambaşka hikâyeler. Sonunda kendime de bu üçlemeyi bitirebilecek başka bir gözle bakabildiğim bir ömürlük yolculuk.”

Vesikalı Şehir (2007) ve Şehrin İtirazı (2015) kitaplarının ardından, onlarla tematik süreklilik içinde yazılmış olan İsyankâr Şehir'in temel soruları şunlar:
Zamanın ruhu ile dişil özneliğin ilişkisini nasıl anlayabiliriz?
Kadınların kendi hikâyelerinin kahramanı olmaları, üzerlerindeki tüm baskıya rağmen “şehre çıkmaları”, Gezi direnişi sonrasında yapılan bazı filmlere nasıl yansıdı, neyi değiştirdi?
Ya da şehre çıkmak çözüm olmadığında, kadınlar şehrin içinde, hanelerde sıkışıp kaldıklarında durumlarını nasıl sorguluyorlar?
Kadınların mahrem-isyanıyla erkeklik krizini nasıl bir arada düşünebiliriz?
Feride Çiçekoğlu kitabı için şunu söylüyor:
“Önceki iki kitap gibi İsyankâr Şehir de filmlere dışarıdan bakan metinlerle, İstanbul mekânlarına dair benim kendi hikâyelerimi iç içe örerek ilerliyor...

Bir filmin senaryosunu yazarken mekânı ve zamanı, ya da çekim esnasında kameranın yerini değiştirince değişen bakış açısını hatırlatıyor bu bana. Aynı karakterlerin farklı yüzleri, yan yana ama birbirine değmeden akıp giden hayatlardan geriye kalan bambaşka hikâyeler. Sonunda kendime de bu üçlemeyi bitirebilecek başka bir gözle bakabildiğim bir ömürlük yolculuk.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat