#smrgKİTABEVİ İyilerin Tesbihi: Subhatu'l-Ebrar -
Heft Evreng'in dördüncü mesnevisi olup ameli ahlak ve tasavvuf konularını içeren "Subhatu'l - Ebrar", "iyilerin tesbihi veya "iyilerin zikri" anlamına gelmektedir. Bu mesnevi, Cami'nin özellikle şekil bakımından en özgün sayabilceğimiz mesnevidir. Çünkü şair, bu manzumesini diğer mesnevilerin aksine hiçbir şairi örnek almadan yazmıştır. Bu eserde kullanılan vezin de Cami'den önce hiçbir şair tarafından bir mesnevi yazımında kullanılmamış; ancak Emir Husrev dihlevi, Noh Sipihr adlı mesnevisinin sadece birkaç beytinde bu vezni kullanılmıştır.
Toplam 2875 beyitten oluşan ve Timurlu Padişahı Sultan Hüseyin Baykara'ya ithaf edilen Subhatul' - Ebrar, tevhid, naat, padişaha övgü ve öğüt, telif sebebi gibi kısımlardan sonra "Ikd" adı verilen kırk bölümden oluşmaktadır. "Ikd", gerdanlık, boncuk ve tespih taşı gibi anlamlara gelmektedir. Her bölümde dini, ahlaki ve tasavvufi bir konu işlenip bir hikaye ile pekiştirilmiştir.
Heft Evreng'in dördüncü mesnevisi olup ameli ahlak ve tasavvuf konularını içeren "Subhatu'l - Ebrar", "iyilerin tesbihi veya "iyilerin zikri" anlamına gelmektedir. Bu mesnevi, Cami'nin özellikle şekil bakımından en özgün sayabilceğimiz mesnevidir. Çünkü şair, bu manzumesini diğer mesnevilerin aksine hiçbir şairi örnek almadan yazmıştır. Bu eserde kullanılan vezin de Cami'den önce hiçbir şair tarafından bir mesnevi yazımında kullanılmamış; ancak Emir Husrev dihlevi, Noh Sipihr adlı mesnevisinin sadece birkaç beytinde bu vezni kullanılmıştır.
Toplam 2875 beyitten oluşan ve Timurlu Padişahı Sultan Hüseyin Baykara'ya ithaf edilen Subhatul' - Ebrar, tevhid, naat, padişaha övgü ve öğüt, telif sebebi gibi kısımlardan sonra "Ikd" adı verilen kırk bölümden oluşmaktadır. "Ikd", gerdanlık, boncuk ve tespih taşı gibi anlamlara gelmektedir. Her bölümde dini, ahlaki ve tasavvufi bir konu işlenip bir hikaye ile pekiştirilmiştir.