#smrgSAHAF Kabûsname -

Stok Kodu:
1199044350
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
502 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
1966
Çeviren:
Mercimek Ahmet; Orhan Şaik Gökyay
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199044350
430347
Kabûsname -
Kabûsname - #smrgSAHAF
0.00
İmdi malum oldu ki kişi sadaka artuk verse mütüvveti artukluğu belli ola, Andan gerü ey ciğerköşem sakın kim sekattan ve hactan ötürü gönlüne şek düşmeye ve gümanlı olmayasın. Yani demeyesin ki hacca yalıncak niçin gide ve seğirde ve yolda tırnağın niçin kesmeye ve saçın bölmeye. Ya zekatta yirmi altında buçuk çıkaralar. Ve öküçzde ve koyunda ne işi var. Haktaalanın ki bu gümanlar gönlüne yürümeye. Tanrının işine şek getirme. (Kitap'tan)

Kabusnama Ziyar-oğullarından (928-1077) Emir Unsurü'l-Maali Keykavus tarafından 1059 yılında oğlu Giylanşah'a yazılmıştır.

Yazanın, zamanının ilim ve adetleri üzerindeki zengin bilgisi, kitabın kırk dört bölüme ayrılan çeşitli konularda açıkça görülmektedir. Tıp, nücum, şiir, musiki bahislerindeki ihtisası, “kul ve karavaş satın almak” bölümünde olduğu gibi türlü kavimlerin özellikleri üzerinde vukufu göze çarpıyor. Düşündüklerini hiç bir kayda bağlamadan olduğu gibi anlatması, yapmacıklara kaçmadan, üslup özentilerine sapmadan konusunu basit, fakat sağlam bir ifade ile kavrayıp götürmesi ona İran edebiyatı nesrinde büyük bir yer ayırmıştır.

İmdi malum oldu ki kişi sadaka artuk verse mütüvveti artukluğu belli ola, Andan gerü ey ciğerköşem sakın kim sekattan ve hactan ötürü gönlüne şek düşmeye ve gümanlı olmayasın. Yani demeyesin ki hacca yalıncak niçin gide ve seğirde ve yolda tırnağın niçin kesmeye ve saçın bölmeye. Ya zekatta yirmi altında buçuk çıkaralar. Ve öküçzde ve koyunda ne işi var. Haktaalanın ki bu gümanlar gönlüne yürümeye. Tanrının işine şek getirme. (Kitap'tan)

Kabusnama Ziyar-oğullarından (928-1077) Emir Unsurü'l-Maali Keykavus tarafından 1059 yılında oğlu Giylanşah'a yazılmıştır.

Yazanın, zamanının ilim ve adetleri üzerindeki zengin bilgisi, kitabın kırk dört bölüme ayrılan çeşitli konularda açıkça görülmektedir. Tıp, nücum, şiir, musiki bahislerindeki ihtisası, “kul ve karavaş satın almak” bölümünde olduğu gibi türlü kavimlerin özellikleri üzerinde vukufu göze çarpıyor. Düşündüklerini hiç bir kayda bağlamadan olduğu gibi anlatması, yapmacıklara kaçmadan, üslup özentilerine sapmadan konusunu basit, fakat sağlam bir ifade ile kavrayıp götürmesi ona İran edebiyatı nesrinde büyük bir yer ayırmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat