#smrgKİTABEVİ Kadın Tipleri - 2024
Kadın hakları konusundaki düşüncelerini roman tefrikalarında, gazete yazılarında ısrarla dile getiren Rebia Arif 1903'te Selanik'te doğdu. Rebia Arif ve ailesi, Lozan Antlaşması sonrasında Eylül 1924'te İzmir'e yerleşti. Selanik yıllarından itibaren babası Abdurrahman Arif'in kurucularından olduğu Yeni Asır gazetesinde (önceki tefrikalarıyla, sosyal ve siyasi içerikli yazılarıyla ölene kadar gazetenin daimi kadrosunda yer aldı. Özellikle kadın hakları, sosyal ve siyasi meselelerle ilgili yazılarının dışında roman tefrikalarıyla ön plana çıktı.
DORLİON YAYINEVİ olarak Türk kadın hareketinin önemli isimlerinden REBİA ARİF' siz değerli okurlarımıza sunmaktan mutluyuz.
“Nihayet Kadın Tipleri'ni kendi müşahedesi noktasından derinleştirerek yazmaya koyulmuştu. Eserde kadınları üç kısma ayırıyordu:
“Kurulan kadın”, “Bıkan, bıktıran kadın”, “Yapan yapabilen kadın” ... Bu üç tip üstünde ayrı ayrı duruyor, her birinin yaşadığı muhit telâkkilerini, terbiye ve inanış derecelerini, Cumhuriyet rejiminde, inkılap ruhlarını, anlayış kabiliyetlerini tartıyor, yaşatmak istediği tiplerin mükemmel bir etüt halinde krokilerini çiziyordu.”
Kadın hakları konusundaki düşüncelerini roman tefrikalarında, gazete yazılarında ısrarla dile getiren Rebia Arif 1903'te Selanik'te doğdu. Rebia Arif ve ailesi, Lozan Antlaşması sonrasında Eylül 1924'te İzmir'e yerleşti. Selanik yıllarından itibaren babası Abdurrahman Arif'in kurucularından olduğu Yeni Asır gazetesinde (önceki tefrikalarıyla, sosyal ve siyasi içerikli yazılarıyla ölene kadar gazetenin daimi kadrosunda yer aldı. Özellikle kadın hakları, sosyal ve siyasi meselelerle ilgili yazılarının dışında roman tefrikalarıyla ön plana çıktı.
DORLİON YAYINEVİ olarak Türk kadın hareketinin önemli isimlerinden REBİA ARİF' siz değerli okurlarımıza sunmaktan mutluyuz.
“Nihayet Kadın Tipleri'ni kendi müşahedesi noktasından derinleştirerek yazmaya koyulmuştu. Eserde kadınları üç kısma ayırıyordu:
“Kurulan kadın”, “Bıkan, bıktıran kadın”, “Yapan yapabilen kadın” ... Bu üç tip üstünde ayrı ayrı duruyor, her birinin yaşadığı muhit telâkkilerini, terbiye ve inanış derecelerini, Cumhuriyet rejiminde, inkılap ruhlarını, anlayış kabiliyetlerini tartıyor, yaşatmak istediği tiplerin mükemmel bir etüt halinde krokilerini çiziyordu.”