#smrgKİTABEVİ Kadınca Bilmeyişlerin Sonu 1960 - 1980 Döneminde Feminist Edebiyat - 2022
Duygu Çayırcıoğlu, Türkiye'de feminizmin henüz adının anılmadığı, anılsa da olumsuz şekilde anıldığı bir dönemde, feminist duyarlılığın edebiyatta yol alan güçlü dip dalgasına dikkat çekiyor bu kitapla. Kadınların siyasal ve toplumsal hareketliliğinin, görünürlüğünün arttığı fakat özerk seslerinin henüz gür çıkmadığı 1960-1980 döneminde, edebiyat evreninde bir ön-feminizmin geliştiğini gösteriyor.
Nezihe Meriç, Sevim Burak, Sevgi Soysal, Leyla Erbil, Adalet Ağaoğlu, Füruzan ve Tezer Özlü'nün eserlerinde, erkek egemenliğinin ve ataerkil aile kurumunun nasıl sorgulandığını görüyoruz. Özel olanın gerçekten politik olduğunu ve kadınların hayatının nasıl daraltıldığını "canhıraş" tasvir eden bu eserler, aynı zamanda kadınların bu baskıya -bazen de "delilikle"- nasıl direndiklerini hikaye ediyorlar.
Sevgi Soysal, Tante Rosa'yı "bütün kadınca bilmeyişlerin tek adı" diye tanımlamıştı. Kadınca Bilmeyişlerin Sonu, adı üstünde, kadınca bilinçlenmenin hikayesini anlatıyor.
Duygu Çayırcıoğlu, Türkiye'de feminizmin henüz adının anılmadığı, anılsa da olumsuz şekilde anıldığı bir dönemde, feminist duyarlılığın edebiyatta yol alan güçlü dip dalgasına dikkat çekiyor bu kitapla. Kadınların siyasal ve toplumsal hareketliliğinin, görünürlüğünün arttığı fakat özerk seslerinin henüz gür çıkmadığı 1960-1980 döneminde, edebiyat evreninde bir ön-feminizmin geliştiğini gösteriyor.
Nezihe Meriç, Sevim Burak, Sevgi Soysal, Leyla Erbil, Adalet Ağaoğlu, Füruzan ve Tezer Özlü'nün eserlerinde, erkek egemenliğinin ve ataerkil aile kurumunun nasıl sorgulandığını görüyoruz. Özel olanın gerçekten politik olduğunu ve kadınların hayatının nasıl daraltıldığını "canhıraş" tasvir eden bu eserler, aynı zamanda kadınların bu baskıya -bazen de "delilikle"- nasıl direndiklerini hikaye ediyorlar.
Sevgi Soysal, Tante Rosa'yı "bütün kadınca bilmeyişlerin tek adı" diye tanımlamıştı. Kadınca Bilmeyişlerin Sonu, adı üstünde, kadınca bilinçlenmenin hikayesini anlatıyor.