Birinci bölümde doğrudan politik konuları işleyen yazılar var. ABD'nin Irak'a saldırısından kısa bir süre önce yazılmış yazıyı, sınırları zorlayan devletsiz yığınlar, mülteciler sorunlarını işleyen ve yeni toplumsal hareketleri, bunların örgütlenme anlayışlarını ele alan yazılar izliyor. Tematik bütünlüğü, 1990'ların sonlarında yükselen yeni muhalefetin 1960'ların radikalizmine damgasını vuran Yeni Sol'un uzantısı olduğu savı sağlıyor.
Max Weber, modern dünyada hayatın büyüsünü yitirdiğinden söz ederken elbette haklıydı. Teknoloji hayatın büyüsünü geri getirebilir mi? İkinci bölümdeki iki yazı bu soruya yanıt bulmaya çalışıyor. Üçüncü ve dördüncü bölümlerde sanatı konu edinen yazılar biraraya geliyor. Kadın sanatçıların hayata ve bedenlerine bakışlarını, daimi devinim halindeki bedeni sınırsız kılmaya çalışan beden sanatçılarını ele alıyor bu yazılar. (Arka kapaktan)
Birinci bölümde doğrudan politik konuları işleyen yazılar var. ABD'nin Irak'a saldırısından kısa bir süre önce yazılmış yazıyı, sınırları zorlayan devletsiz yığınlar, mülteciler sorunlarını işleyen ve yeni toplumsal hareketleri, bunların örgütlenme anlayışlarını ele alan yazılar izliyor. Tematik bütünlüğü, 1990'ların sonlarında yükselen yeni muhalefetin 1960'ların radikalizmine damgasını vuran Yeni Sol'un uzantısı olduğu savı sağlıyor.
Max Weber, modern dünyada hayatın büyüsünü yitirdiğinden söz ederken elbette haklıydı. Teknoloji hayatın büyüsünü geri getirebilir mi? İkinci bölümdeki iki yazı bu soruya yanıt bulmaya çalışıyor. Üçüncü ve dördüncü bölümlerde sanatı konu edinen yazılar biraraya geliyor. Kadın sanatçıların hayata ve bedenlerine bakışlarını, daimi devinim halindeki bedeni sınırsız kılmaya çalışan beden sanatçılarını ele alıyor bu yazılar. (Arka kapaktan)