Laura Mulvey, sinemanın egemen söylemi üreten üç farklı bakışı örgütlediğini söyler; olayları kaydeden kameranınki, bitmiş ürünü seyreden izleyicininki ve perdenin içindeki karakterlerin birbirine bakışları.
Seçil Büker, bu kitapla Hitchcock'taki bu bakış türlerinin -röntgencinin- bir haritasını çıkartıyor. Böylece bakış yoluyla üretilen haz mekanizmalarını, egemen sinemanın görme biçimlerini ve bilinçdışını deşifre etmeye girişiyor. (Arka kapaktan)
Laura Mulvey, sinemanın egemen söylemi üreten üç farklı bakışı örgütlediğini söyler; olayları kaydeden kameranınki, bitmiş ürünü seyreden izleyicininki ve perdenin içindeki karakterlerin birbirine bakışları.
Seçil Büker, bu kitapla Hitchcock'taki bu bakış türlerinin -röntgencinin- bir haritasını çıkartıyor. Böylece bakış yoluyla üretilen haz mekanizmalarını, egemen sinemanın görme biçimlerini ve bilinçdışını deşifre etmeye girişiyor. (Arka kapaktan)