#smrgKİTABEVİ Kimi Sevsem Sensin - 2024

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Yayın Yönetmeni:
İstanbul Matbaa ve Cilt Sanayi
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Edebiyat Dizisi
ISBN-10:
6254058479
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199044467
Boyut:
12x21
Sayfa Sayısı:
128
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
40
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
101,40
Havale/EFT ile: 98,36
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199044467
430464
Kimi Sevsem Sensin -        2024
Kimi Sevsem Sensin - 2024 #smrgKİTABEVİ
101.40
“Ne kadınlar sevdim zaten yoktular' diye anlattı ‘sevgili'nin hayatta somut bir karşılığı olmadığını Attilâ İlhan. Şimdi de ‘Kimi sevsem sensin / hayret' diyor. Yaşadığımız hayat karmaşıklaştıkça ‘mümkünsüz' hale gelen aşklarımızı mısralara döküyor, mısralarını, ruhumuzu hafif bir meltem gibi saran, bizi derinleştiren, acıtan eşsiz bir müzikle harmanlıyor ve onlardan hayatlarımıza temelli giren, unutulmaz şiirler inşa ediyor… Onlara bakalım, dokunalım diye; onları duyalım, koklayalım, onlarla içimizin çoraklıklarını yeşertelim diye. Attilâ İlhan'ın aşk şiirlerinin çok okunması, nesnel karşılık kuramını ispatlamasından kaynaklanıyor. Gerçekten de herkes onun aşk şiiri skalasında kendini etkileyen, aşkıyla özdeşleşen bir özellik bulur.”

Attilâ İlhan (1925-2005) Menemen'de doğdu. Lisede bir kız arkadaşına yazdığı Nâzım Hikmet şiirleriyle yakalanıp 16 yaşında tutuklandı ve okuldan uzaklaştırıldı.1944'e kadar okuma hakkı elinden alındı. İstanbul'da Işık Lisesi'nde eğitimini tamamlayıp İstanbul Hukuk Fakültesi'ne kaydoldu. Yığın ve Gün gibi dergilerde şiirleri yayımlandı.1948'de ilk şiir kitabı Duvar yayımlandı. 1949'da, Nâzım Hikmet'i kurtarma hareketine katılmak üzere ilk kez Paris'e gitti. Bu harekette aktif rol oynadı. Fransız toplumu ve orada bulunduğu çevreye ilişkin gözlemleri daha sonraki eserlerinde yer alan birçok karakter ve olaya temel oluşturmuştur. Türkiye'ye dönünce yine izlenmeye başladı. Sansaryan Han'daki sorgulamalar ölüm, tehlike, gerilim temalarının işlendiği eserlerinde önemli rol oynamıştır. 1951'de Gerçek gazetesindeki yazısından dolayı kovuşturmaya uğrayınca tekrar Paris'e gitti. Fransa'daki bu dönem Attilâ İlhan'ın Fransızcayı ve Marksizmi öğrendiği yıllardır. 1953'te Vatan gazetesinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. On beşe yakın senaryoya Ali Kaptanoğlu adıyla imza attı. Demokrat İzmir gazetesinin başyazarlığını ve genel yayın yönetmenliğini yürüttü. Aynı yıllarda Yasak Sevişmek ve Aynanın İçindekiler serisinden Bıçağın Ucu yayınlandı. 1973'te Ankara'ya taşındı. Sırtlan Payı ve Yaraya Tuz Basmak'ı Ankara'da yazdı. 1981'den sonra İstanbul'da yaşayan Attilâ İlhan gazetecilik serüvenine Milliyet, Gelişim Yayınları ve Cumhuriyet'te devam etti. Türkiye'nin en üretken yazarlarından olan İlhan'ın genç yaşlarında başladığı düşünme ve yazma serüveni ölümsüzlüğe göçene kadar sürdü.

“Ne kadınlar sevdim zaten yoktular' diye anlattı ‘sevgili'nin hayatta somut bir karşılığı olmadığını Attilâ İlhan. Şimdi de ‘Kimi sevsem sensin / hayret' diyor. Yaşadığımız hayat karmaşıklaştıkça ‘mümkünsüz' hale gelen aşklarımızı mısralara döküyor, mısralarını, ruhumuzu hafif bir meltem gibi saran, bizi derinleştiren, acıtan eşsiz bir müzikle harmanlıyor ve onlardan hayatlarımıza temelli giren, unutulmaz şiirler inşa ediyor… Onlara bakalım, dokunalım diye; onları duyalım, koklayalım, onlarla içimizin çoraklıklarını yeşertelim diye. Attilâ İlhan'ın aşk şiirlerinin çok okunması, nesnel karşılık kuramını ispatlamasından kaynaklanıyor. Gerçekten de herkes onun aşk şiiri skalasında kendini etkileyen, aşkıyla özdeşleşen bir özellik bulur.”

Attilâ İlhan (1925-2005) Menemen'de doğdu. Lisede bir kız arkadaşına yazdığı Nâzım Hikmet şiirleriyle yakalanıp 16 yaşında tutuklandı ve okuldan uzaklaştırıldı.1944'e kadar okuma hakkı elinden alındı. İstanbul'da Işık Lisesi'nde eğitimini tamamlayıp İstanbul Hukuk Fakültesi'ne kaydoldu. Yığın ve Gün gibi dergilerde şiirleri yayımlandı.1948'de ilk şiir kitabı Duvar yayımlandı. 1949'da, Nâzım Hikmet'i kurtarma hareketine katılmak üzere ilk kez Paris'e gitti. Bu harekette aktif rol oynadı. Fransız toplumu ve orada bulunduğu çevreye ilişkin gözlemleri daha sonraki eserlerinde yer alan birçok karakter ve olaya temel oluşturmuştur. Türkiye'ye dönünce yine izlenmeye başladı. Sansaryan Han'daki sorgulamalar ölüm, tehlike, gerilim temalarının işlendiği eserlerinde önemli rol oynamıştır. 1951'de Gerçek gazetesindeki yazısından dolayı kovuşturmaya uğrayınca tekrar Paris'e gitti. Fransa'daki bu dönem Attilâ İlhan'ın Fransızcayı ve Marksizmi öğrendiği yıllardır. 1953'te Vatan gazetesinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. On beşe yakın senaryoya Ali Kaptanoğlu adıyla imza attı. Demokrat İzmir gazetesinin başyazarlığını ve genel yayın yönetmenliğini yürüttü. Aynı yıllarda Yasak Sevişmek ve Aynanın İçindekiler serisinden Bıçağın Ucu yayınlandı. 1973'te Ankara'ya taşındı. Sırtlan Payı ve Yaraya Tuz Basmak'ı Ankara'da yazdı. 1981'den sonra İstanbul'da yaşayan Attilâ İlhan gazetecilik serüvenine Milliyet, Gelişim Yayınları ve Cumhuriyet'te devam etti. Türkiye'nin en üretken yazarlarından olan İlhan'ın genç yaşlarında başladığı düşünme ve yazma serüveni ölümsüzlüğe göçene kadar sürdü.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat