#smrgKİTABEVİ Kırgızistan'da Taş Balbal ve İnsan Biçimli Heykeller = Stone Balbals and Statues in Human Form in Kırghizistan - 2003

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Mart Matbaası
Dizi Adı:
Avrasya Araştırmaları ve İncelemeleri Dizisi: 1
ISBN-10:
9789756561355
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Hazırlayan:
Oktay Belli
Stok Kodu:
1199044938
Boyut:
20x27
Sayfa Sayısı:
166 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003
Çeviren:
Oktay Belli
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
300,00
Havale/EFT ile: 291,00
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199044938
430935
Kırgızistan'da Taş Balbal ve İnsan Biçimli Heykeller = Stone Balbals and Statues in Human Form in Kırghizistan -        2003
Kırgızistan'da Taş Balbal ve İnsan Biçimli Heykeller = Stone Balbals and Statues in Human Form in Kırghizistan - 2003 #smrgKİTABEVİ
300.00
İnsan heykellerinin yanı sıra, başında üçgen çıkıntılı bir taç taşıyan Umay Ana heykelleri, doğurganlık, üretkenlik ve koruyuculuğun bir simgesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde bile Türk toplulukları taştan yapılan insan heykellerini kutsal kabul etmekte ve bunları “taşnine”, “taşbaba”, “kesertaş” ya da “saymalıtaş” olarak adlandırmaktadır. Eski inancı sürdüren Türk toplulukları insan biçimli taş heykel ve balballara dualar etmekte, saygıyla öpmekte ve isteklerinin olumlu yönde sonuçlanması için bezler bağlamaktadır...

Karadeniz'in kuzeyindeki bozkırlardan Moğolistan topraklarının sonuna değin uzanan geniş coğrafi bölgede, binlerce insan biçimli taş heykel ve balbal bulunmaktadır. İnsan biçimli taş heykel ve balballar, 6-13. yüzyıllar arasında Türk toplulukları tarafından oldukça yaygın olarak kült merkezlerini çevresine ve kurganların üzerine dikilmiştir. Taş heykeller balballara kıyasla oldukça özenli ve gerçekçi bir biçimde işlenmişlerdir. Heykellerin özenli ve ayrıntılı olarak işlenmesinin özünde, ölen kişinin varlığının elle tutulur bir biçimde sürdürülmesi düşüncesi gelmektedir. Bu yüzden taştan yapılan insan heykelleri, Türk tarihinde "Ata Kültü"nü tüm canlılığı ile yansıtmaktadır...

İnsan heykellerinin yanı sıra, başında üçgen çıkıntılı bir taç taşıyan Umay Ana heykelleri, doğurganlık, üretkenlik ve koruyuculuğun bir simgesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde bile Türk toplulukları taştan yapılan insan heykellerini kutsal kabul etmekte ve bunları “taşnine”, “taşbaba”, “kesertaş” ya da “saymalıtaş” olarak adlandırmaktadır. Eski inancı sürdüren Türk toplulukları insan biçimli taş heykel ve balballara dualar etmekte, saygıyla öpmekte ve isteklerinin olumlu yönde sonuçlanması için bezler bağlamaktadır...

Karadeniz'in kuzeyindeki bozkırlardan Moğolistan topraklarının sonuna değin uzanan geniş coğrafi bölgede, binlerce insan biçimli taş heykel ve balbal bulunmaktadır. İnsan biçimli taş heykel ve balballar, 6-13. yüzyıllar arasında Türk toplulukları tarafından oldukça yaygın olarak kült merkezlerini çevresine ve kurganların üzerine dikilmiştir. Taş heykeller balballara kıyasla oldukça özenli ve gerçekçi bir biçimde işlenmişlerdir. Heykellerin özenli ve ayrıntılı olarak işlenmesinin özünde, ölen kişinin varlığının elle tutulur bir biçimde sürdürülmesi düşüncesi gelmektedir. Bu yüzden taştan yapılan insan heykelleri, Türk tarihinde "Ata Kültü"nü tüm canlılığı ile yansıtmaktadır...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat