KIRK GÜN KIRK GECE, herşeyden önce masallardaki hayal gücünden çıkan masal şenliklerinin yapıntı gerçeğini bile, yaşanmış gerçekle aşıp, sönük bırakan Osmanlı şenliklerinin üstünlüğünü belirtmek için kullanılmış bir başlık oluyor.
Bugün Türk seyirlik oyunları, özellikle eski Türk tiyatrosu üzerine eğilmeler, meddah - karagöz - orta oyunu üçlüsünün dar açısından yapılagelirken, Osmanlı şenlikleri karşımıza bu dar çerçeveyi alabildiğine genişleten, konuya derinlik, zenginlik, çeşitlilik veren kurtarıcı bir tutamak olarak çıkıyor. Aslında seyirlik oyunlarının, özellikle tiyatronun, bu seyirlik olaylara yol açan açan vasileler açısından ele alınışı hiç te yadırganacak bir tutum saymamak gerekir. (Sunuştan)
KIRK GÜN KIRK GECE, herşeyden önce masallardaki hayal gücünden çıkan masal şenliklerinin yapıntı gerçeğini bile, yaşanmış gerçekle aşıp, sönük bırakan Osmanlı şenliklerinin üstünlüğünü belirtmek için kullanılmış bir başlık oluyor.
Bugün Türk seyirlik oyunları, özellikle eski Türk tiyatrosu üzerine eğilmeler, meddah - karagöz - orta oyunu üçlüsünün dar açısından yapılagelirken, Osmanlı şenlikleri karşımıza bu dar çerçeveyi alabildiğine genişleten, konuya derinlik, zenginlik, çeşitlilik veren kurtarıcı bir tutamak olarak çıkıyor. Aslında seyirlik oyunlarının, özellikle tiyatronun, bu seyirlik olaylara yol açan açan vasileler açısından ele alınışı hiç te yadırganacak bir tutum saymamak gerekir. (Sunuştan)