#smrgSAHAF Kolajlı Taşlamalar - 2004
Fotomontajların her biri bir bakıma birer karikatür. Hem de hepsi birbirinden iyi karikatürler. Bir karikatürün esprisi ne kadar komik, mesajı ne kadar güçlü, çizgisi ne kadar güzelse o karikatür o kadar "iyi"dir. Bu kriterler doğrultusunda değerlendirdiğimiz zaman fotomontajların karikatür özelliği açıkça ortaya çıkıyor. Her birinde bir espri, bir buluş var. Her birine bakınca bir mesaj, bir yorum okunuyor. Can Kıraç'ın fotomontajlarında karikatürdeki çizginin yerini fotoğraflar; kalemin, fırçanın yerini de fotoğraf makinesi ve makas alıyor. Hınzırlık yine orada da var. Eleştiri de. Benim iki çizgi ile halledebileceğim bir şeyi Can Kıraç da İki makas darbesiyle halletmiş.
Kolajlarda fotoğraf kullanılmış olması onları fotoğraf kadar gerçekçi yapıyor. Ancak, onlar fotoğraf gibi sadece bir anı yakalamakla kalmıyor, bir süreci yansıtıyor. Her biri Can Kıraç'ın dostlarıyla yaşadıklarını, izlediklerini, paylaştıklarını anlatıyor. Her biri tek bir fotoğraf karesinde olamayacak kadar duygu yüklü. Bu fotomontajlarda uzun süreli dostluklar, yaşanmış olaylar, acı tatlı hatıralar var. Leyla Alaron'un kanatlı melek fotomontajında olduğu gibi. Belli ki, Alaton uzun süre gözlemlenmiş, yaşanan çeşitli olaylar ve tecrübelerle melekliğine kanaat getirilmiş. Fotomontajlarda dostları, tanıdıkları, siyasiler ve diğer ünlüler Can Kıraç'ın hayal gücü İle birer biyografi, birer köşe yazısı olmuş. Zaten çok renkli ve hareketli bir hayat süren Can Kıraç, bu fotomontajlarla hayatını daha da renklendirmiş. Dostları hakkında oturmuş, düşünmüş, onları anlamaya çalışmış. Tek tek onlara uygun fotoğraflar seçmiş. Ciddi işadamı Can Kıraç'ı bu fotomontajları yapmak için elinde makası, yüzünde biraz sonra yapacağı muziplikleri düşünürkenki gülümsemesi ile gözümün önüne getirebiliyorum. Eminim ki, bunları yaparken, son derece keyif almış ve eğlenmiş. Fotomonrajlarında da zaten bu keyifli tadı hemen hissediyorsunuz.
Bu kitaptaki fotomontajlara bakmak herkesi eğlendirecek, düşündürecek. Ama, eminim işin keyfini ve Can Kıraç'ın fotomontajlarla elde ettiği iletişim gücünü fark eden yaratıcı bir kaçına da ilham kaynağı olacak. -SALİH MEMECAN, Ocak 2004 (Arka kapaktan)
Fotomontajların her biri bir bakıma birer karikatür. Hem de hepsi birbirinden iyi karikatürler. Bir karikatürün esprisi ne kadar komik, mesajı ne kadar güçlü, çizgisi ne kadar güzelse o karikatür o kadar "iyi"dir. Bu kriterler doğrultusunda değerlendirdiğimiz zaman fotomontajların karikatür özelliği açıkça ortaya çıkıyor. Her birinde bir espri, bir buluş var. Her birine bakınca bir mesaj, bir yorum okunuyor. Can Kıraç'ın fotomontajlarında karikatürdeki çizginin yerini fotoğraflar; kalemin, fırçanın yerini de fotoğraf makinesi ve makas alıyor. Hınzırlık yine orada da var. Eleştiri de. Benim iki çizgi ile halledebileceğim bir şeyi Can Kıraç da İki makas darbesiyle halletmiş.
Kolajlarda fotoğraf kullanılmış olması onları fotoğraf kadar gerçekçi yapıyor. Ancak, onlar fotoğraf gibi sadece bir anı yakalamakla kalmıyor, bir süreci yansıtıyor. Her biri Can Kıraç'ın dostlarıyla yaşadıklarını, izlediklerini, paylaştıklarını anlatıyor. Her biri tek bir fotoğraf karesinde olamayacak kadar duygu yüklü. Bu fotomontajlarda uzun süreli dostluklar, yaşanmış olaylar, acı tatlı hatıralar var. Leyla Alaron'un kanatlı melek fotomontajında olduğu gibi. Belli ki, Alaton uzun süre gözlemlenmiş, yaşanan çeşitli olaylar ve tecrübelerle melekliğine kanaat getirilmiş. Fotomontajlarda dostları, tanıdıkları, siyasiler ve diğer ünlüler Can Kıraç'ın hayal gücü İle birer biyografi, birer köşe yazısı olmuş. Zaten çok renkli ve hareketli bir hayat süren Can Kıraç, bu fotomontajlarla hayatını daha da renklendirmiş. Dostları hakkında oturmuş, düşünmüş, onları anlamaya çalışmış. Tek tek onlara uygun fotoğraflar seçmiş. Ciddi işadamı Can Kıraç'ı bu fotomontajları yapmak için elinde makası, yüzünde biraz sonra yapacağı muziplikleri düşünürkenki gülümsemesi ile gözümün önüne getirebiliyorum. Eminim ki, bunları yaparken, son derece keyif almış ve eğlenmiş. Fotomonrajlarında da zaten bu keyifli tadı hemen hissediyorsunuz.
Bu kitaptaki fotomontajlara bakmak herkesi eğlendirecek, düşündürecek. Ama, eminim işin keyfini ve Can Kıraç'ın fotomontajlarla elde ettiği iletişim gücünü fark eden yaratıcı bir kaçına da ilham kaynağı olacak. -SALİH MEMECAN, Ocak 2004 (Arka kapaktan)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | 16,47 | 32,95 |
3 | 11,19 | 33,58 |
6 | 5,70 | 34,21 |
9 | 3,87 | 34,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | 16,47 | 32,95 |
3 | 11,19 | 33,58 |
6 | 5,70 | 34,21 |
9 | 3,87 | 34,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | 16,47 | 32,95 |
3 | 11,19 | 33,58 |
6 | 5,70 | 34,21 |
9 | 3,87 | 34,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | 16,47 | 32,95 |
3 | 11,19 | 33,58 |
6 | 5,70 | 34,21 |
9 | 3,87 | 34,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | 16,47 | 32,95 |
3 | 11,19 | 33,58 |
6 | 5,70 | 34,21 |
9 | 3,87 | 34,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | 16,47 | 32,95 |
3 | 11,19 | 33,58 |
6 | 5,70 | 34,21 |
9 | 3,87 | 34,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,68 | 31,68 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |