#smrgSAHAF Komedi Sanatı - 2003

Kondisyon:
Yeni Gibi
Basıldığı Matbaa:
Ayhan Matbaacılık
Dizi Adı:
Tiyatro-Eğitim
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Stok Kodu:
1199043782
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
94 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003
Çeviren:
Suat Taşer
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
30,40
Havale/EFT ile: 29,49
Stoktan teslim
1199043782
429803
Komedi Sanatı -        2003
Komedi Sanatı - 2003 #smrgSAHAF
30.40
“... Genel deyimi ile, üç çeşit dramatik ifade vardır diyebilirim. Birincisi şiir, ikincisi düz dramla düz komedi, üçüncüsü de yapmacık yahut yüksek komedi. Hepsi de insanoğlunun yaşantısını ölümsüz gerçeklerle, içlek değerlerle ölçer; dramla komedi ise bu yaşantıyı insan doğasının belli ölçekleriyle, yüksek komedi de insanın görenekleri ve alışkanlıklarıyla ölçer. Şiirli dramda aktörün yorumu, her zaman piyesin temeli olan felsefeden yön almalıdır. Düz dram ya da düz komedi, insanoğlunun özelliklerini, sadece gerçeğe uygun olarak, abartma ile yüceltilmiş, belli bir görüş açısından yorumlamak ister. Bununla beraber bu yorumun kökleri insanoğlunun evrensel niteliklerine uzanmalıdır. Yapmacık komedide ise, piyes yazarının da, aktörün de başlıca endişesi, davranışa üstünkörü de olsa gene derinlemesine etki eden belli bir çağın dışarlak görenekleridir. Komedi işte bunlardan doğar.”

Athene Seyler ile Stephen Haggard'ın mektuplarını birleştiren bu kitap, Komedi Sanatının ana kuralları üstüne verdiği bilgilerle hem oyuncu için, hem seyirci için büyük yararlar sağlayacak niteliktedir. (Arka kapaktan)

“... Genel deyimi ile, üç çeşit dramatik ifade vardır diyebilirim. Birincisi şiir, ikincisi düz dramla düz komedi, üçüncüsü de yapmacık yahut yüksek komedi. Hepsi de insanoğlunun yaşantısını ölümsüz gerçeklerle, içlek değerlerle ölçer; dramla komedi ise bu yaşantıyı insan doğasının belli ölçekleriyle, yüksek komedi de insanın görenekleri ve alışkanlıklarıyla ölçer. Şiirli dramda aktörün yorumu, her zaman piyesin temeli olan felsefeden yön almalıdır. Düz dram ya da düz komedi, insanoğlunun özelliklerini, sadece gerçeğe uygun olarak, abartma ile yüceltilmiş, belli bir görüş açısından yorumlamak ister. Bununla beraber bu yorumun kökleri insanoğlunun evrensel niteliklerine uzanmalıdır. Yapmacık komedide ise, piyes yazarının da, aktörün de başlıca endişesi, davranışa üstünkörü de olsa gene derinlemesine etki eden belli bir çağın dışarlak görenekleridir. Komedi işte bunlardan doğar.”

Athene Seyler ile Stephen Haggard'ın mektuplarını birleştiren bu kitap, Komedi Sanatının ana kuralları üstüne verdiği bilgilerle hem oyuncu için, hem seyirci için büyük yararlar sağlayacak niteliktedir. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat