Bizansçılık, Leontyev'in estetik ve dini kaygılarının etkileşiminden doğmuştu ve gerici denilecek ölçüde otoriter bir yönetim biçimi öngörüyordu. Leontyev, medeniyetlerin yükseliş ve çöküşlerini açıklamak için geliştirdiği tarih anlayışına bağlı olarak, Rusya'nın kültürel çöküşten kaçabilmek için Bizans'tan devraldığı kültür mirasına sahip çıkması gerektiğini düşünüyordu. Bu bakış açısı, Leontyev'in Şark Meselesine, Osmanlı İmparatorluğu halklarına, Balkan politikasına yaklaşımının temelini oluşturdu. Leontyev'in muhafazakâr ütopyası - eğer buna ütopya demek doğruysa - arzu edilir olmaktan çok uzaksa da, hem dönemin Rusya diplomasisinin içinden bir ses olduğu için, hem de modernleşmenin kültürel sonuçlarına yaklaşımı bakımından ilginç bir bakış açısı sunmaktadır.
İçindekiler
GİRİŞ
I. BÖLÜM
OSMANLI İMPARATORLUĞU'NDA YALNIZ BİR DİPLOMAT
1.1. Literatu¨rde Konstantin Leontyev: "?tekiRus"
1.2. Hayatı.
1.3. Osmanlıİmparatorluğu'ndakiDiplomatikGörevi.
II. BÖLÜM
BİR MUHAFAZAKÂRIN DOĞUŞU: LEONTYEV'İN SİYASİ GÖRÜŞLERİ
2.1. 1860'lardan sonraRusya'da Milliyet?ilikvePanslavizm..
2.2. TarihiSu¨reçlerKuramı..
2.3. Estetizmİlkesi..
2.4. Leontyev'inOrtaSınıfEleştirisi.
2.5. "KutsalRusya" veOtokrasi.
2.6. Din OtokrasiyleBirleşince: Leontyev'inBizansçılıkDu¨şu¨ncesi..
III. BÖLÜM
KONSTANTİN LEONTYEV VE ŞARK MESELESİ
3.1. ŞarkMeselesi..
3.2. KutsalŞehir "Tsargrad"
3.3. Milliyetçilikve Balkan Sorunu
3.4. Leontyev'in 1870 Yunan-BulgarÇatışmasınaBakışı.
SONUÇ
KAYNAKÇA
DİZİN
Bizansçılık, Leontyev'in estetik ve dini kaygılarının etkileşiminden doğmuştu ve gerici denilecek ölçüde otoriter bir yönetim biçimi öngörüyordu. Leontyev, medeniyetlerin yükseliş ve çöküşlerini açıklamak için geliştirdiği tarih anlayışına bağlı olarak, Rusya'nın kültürel çöküşten kaçabilmek için Bizans'tan devraldığı kültür mirasına sahip çıkması gerektiğini düşünüyordu. Bu bakış açısı, Leontyev'in Şark Meselesine, Osmanlı İmparatorluğu halklarına, Balkan politikasına yaklaşımının temelini oluşturdu. Leontyev'in muhafazakâr ütopyası - eğer buna ütopya demek doğruysa - arzu edilir olmaktan çok uzaksa da, hem dönemin Rusya diplomasisinin içinden bir ses olduğu için, hem de modernleşmenin kültürel sonuçlarına yaklaşımı bakımından ilginç bir bakış açısı sunmaktadır.
İçindekiler
GİRİŞ
I. BÖLÜM
OSMANLI İMPARATORLUĞU'NDA YALNIZ BİR DİPLOMAT
1.1. Literatu¨rde Konstantin Leontyev: "?tekiRus"
1.2. Hayatı.
1.3. Osmanlıİmparatorluğu'ndakiDiplomatikGörevi.
II. BÖLÜM
BİR MUHAFAZAKÂRIN DOĞUŞU: LEONTYEV'İN SİYASİ GÖRÜŞLERİ
2.1. 1860'lardan sonraRusya'da Milliyet?ilikvePanslavizm..
2.2. TarihiSu¨reçlerKuramı..
2.3. Estetizmİlkesi..
2.4. Leontyev'inOrtaSınıfEleştirisi.
2.5. "KutsalRusya" veOtokrasi.
2.6. Din OtokrasiyleBirleşince: Leontyev'inBizansçılıkDu¨şu¨ncesi..
III. BÖLÜM
KONSTANTİN LEONTYEV VE ŞARK MESELESİ
3.1. ŞarkMeselesi..
3.2. KutsalŞehir "Tsargrad"
3.3. Milliyetçilikve Balkan Sorunu
3.4. Leontyev'in 1870 Yunan-BulgarÇatışmasınaBakışı.
SONUÇ
KAYNAKÇA
DİZİN