#smrgKİTABEVİ Kozmik Müzik : Kainatin Zikrinden Kainatın Müziğine - 2022

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Düşünce
ISBN-10:
9786258159387
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199205960
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
136
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
117,60
Havale/EFT ile: 114,07
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199205960
592346
Kozmik Müzik : Kainatin Zikrinden Kainatın Müziğine -        2022
Kozmik Müzik : Kainatin Zikrinden Kainatın Müziğine - 2022 #smrgKİTABEVİ
117.60
Mûsikîyi kâinat ile açıklamak, kadîm bir gelenektir. İslâm du¨şu¨nce du¨nyasında da mûsikî, kozmik sembollerle ve varlıklarla açıklanır. Bu kadîm bir mûsikî öğretisidir ve İslâm du¨şu¨ncesi u¨zerinden devam eder. Kâinattaki her şeyin döndu¨ğu¨, feleklerin dönerken sesler, nağmeler çıkardığı bilgisi Pythagoras'a ve onun yetiştiği, Hermetik sırriyeti öğrendiği Mısır'daki Memphis Tapınağı'na kadar gider. Hermetik kozmoloji doktrinine göre kâinatta her şey hareket hâlindedir ve Hermes (İdris Peygamber) Pythagoras'tan çok önce kâinatın, Allah'ın muhteşem bir bestesi olduğu fikrini ileri su¨rmu¨ştu¨r. Hermetizm'e göre kâinatta (kozmosta) boşluk dahi yoktur. Stoacılar ve Platoncuların tersine, kozmos ötesinde de (extra-kosmos) boşluk olmadığı, Hermetizm'in göru¨şu¨du¨r. Bu du¨şu¨nceden hareketle şunu söyleyebiliriz: boşluğun olmadığı ve hareketin olduğu her yerde sesin olması da mu¨mku¨ndu¨r. Boşluğun olmadığı sonsuz kâinatta, farklı boyutlardaki feleklerin (veya gezegenlerin) hepsi, kendi ku¨tlelerine uygun olarak tiz veya pest sesler çıkaracaklardır. Bu kozmik gerçeklik Kur'ân-ı Kerîm'deki “Kâinattaki her şey kendi lisanlarınca Allah'ı zikretmektedirler” âyetini hatırlatmaktadır ve insanın duyma sınırlarının u¨zerinde, kâinatta adeta “muhteşem bir ilâhî âhenkli melodi” seslendiriliyor demektir. Bu, sadece Yaratıcı'nın ve O'nun duymasına izin verdiklerinin duyabildiği bir “kozmik zikir” olarak adlandırılabilir ve bize kâinatın âhengini gösterir.
Mûsikîyi kâinat ile açıklamak, kadîm bir gelenektir. İslâm du¨şu¨nce du¨nyasında da mûsikî, kozmik sembollerle ve varlıklarla açıklanır. Bu kadîm bir mûsikî öğretisidir ve İslâm du¨şu¨ncesi u¨zerinden devam eder. Kâinattaki her şeyin döndu¨ğu¨, feleklerin dönerken sesler, nağmeler çıkardığı bilgisi Pythagoras'a ve onun yetiştiği, Hermetik sırriyeti öğrendiği Mısır'daki Memphis Tapınağı'na kadar gider. Hermetik kozmoloji doktrinine göre kâinatta her şey hareket hâlindedir ve Hermes (İdris Peygamber) Pythagoras'tan çok önce kâinatın, Allah'ın muhteşem bir bestesi olduğu fikrini ileri su¨rmu¨ştu¨r. Hermetizm'e göre kâinatta (kozmosta) boşluk dahi yoktur. Stoacılar ve Platoncuların tersine, kozmos ötesinde de (extra-kosmos) boşluk olmadığı, Hermetizm'in göru¨şu¨du¨r. Bu du¨şu¨nceden hareketle şunu söyleyebiliriz: boşluğun olmadığı ve hareketin olduğu her yerde sesin olması da mu¨mku¨ndu¨r. Boşluğun olmadığı sonsuz kâinatta, farklı boyutlardaki feleklerin (veya gezegenlerin) hepsi, kendi ku¨tlelerine uygun olarak tiz veya pest sesler çıkaracaklardır. Bu kozmik gerçeklik Kur'ân-ı Kerîm'deki “Kâinattaki her şey kendi lisanlarınca Allah'ı zikretmektedirler” âyetini hatırlatmaktadır ve insanın duyma sınırlarının u¨zerinde, kâinatta adeta “muhteşem bir ilâhî âhenkli melodi” seslendiriliyor demektir. Bu, sadece Yaratıcı'nın ve O'nun duymasına izin verdiklerinin duyabildiği bir “kozmik zikir” olarak adlandırılabilir ve bize kâinatın âhengini gösterir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat