#smrgKİTABEVİ Kudemadan Birkaç Şair - Eskilerden Birkaç Şair -
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9786055166434
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
206 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
156,00
Havale/EFT ile:
151,32
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199163709
549862
https://www.simurgkitabevi.com/kudemadan-birkac-sair-eskilerden-birkac-sair
Kudemadan Birkaç Şair - Eskilerden Birkaç Şair - #smrgKİTABEVİ
156.00
Edebiyatta mantık iltizam olunmaz: Çünkü maksad-ı edebiyât fikir ve his ve hayalce olan mehasin ve bedayii meydân-ı zuhûra çıkarmaktır. Bu maksat husul bulurken yazılan şeylerde mantıka mutabakat olup olmadığını aramak -kimi imlâ bilmeden kimi manâ anlamadan mesâil-i edebiyyeye karışmak.. temyîz-i âsâr u eşâra kalkışmak cüret-i câhilânesini ızhardan çekinmeyen nev-zuhûr tenkitçilerden başka- kimsenin hatırına bile gelmez! Mesela bir şair (iki ile iki yine iki eder) diyebilir. Fakat öyle bir mevkide, öyle bir güzel surette söyler ki siz bu kaziyenin (iki kere iki dört eder) bedahetiyle tearuzunu zihninizde hissedemezsiniz. İşte bir hakîkat-i edebiyye de budur demek olur ki sanâyi-i tahyîliyye yerinde olmak şartıyla yine tabiat ve hakikat dairesinde bulunur. (Takdîr-i Elhân)
"Ancak böyle sırf ahlâka dair hakikatler kuru şeyler olduğundan bazı istiarat ve teşbihat ile tebdîl-i tavr ettirilmedikçe nazım dairesine girseler bile şiir addolunacak kadar letafeti hiçbir lisanda haiz olamazlar."
Edebiyatta mantık iltizam olunmaz: Çünkü maksad-ı edebiyât fikir ve his ve hayalce olan mehasin ve bedayii meydân-ı zuhûra çıkarmaktır. Bu maksat husul bulurken yazılan şeylerde mantıka mutabakat olup olmadığını aramak -kimi imlâ bilmeden kimi manâ anlamadan mesâil-i edebiyyeye karışmak.. temyîz-i âsâr u eşâra kalkışmak cüret-i câhilânesini ızhardan çekinmeyen nev-zuhûr tenkitçilerden başka- kimsenin hatırına bile gelmez! Mesela bir şair (iki ile iki yine iki eder) diyebilir. Fakat öyle bir mevkide, öyle bir güzel surette söyler ki siz bu kaziyenin (iki kere iki dört eder) bedahetiyle tearuzunu zihninizde hissedemezsiniz. İşte bir hakîkat-i edebiyye de budur demek olur ki sanâyi-i tahyîliyye yerinde olmak şartıyla yine tabiat ve hakikat dairesinde bulunur. (Takdîr-i Elhân)
"Ancak böyle sırf ahlâka dair hakikatler kuru şeyler olduğundan bazı istiarat ve teşbihat ile tebdîl-i tavr ettirilmedikçe nazım dairesine girseler bile şiir addolunacak kadar letafeti hiçbir lisanda haiz olamazlar."
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.