#smrgKİTABEVİ Küratörlük: Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Sanat, Kültürel Çalışmalar
ISBN-10:
6059389075
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199192534
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
150 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Çeviren:
Mine Haydaroğlu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
126,00
Havale/EFT ile: 122,22
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199192534
578565
Küratörlük: Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği -
Küratörlük: Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği - #smrgKİTABEVİ
126.00
Küratörler, Roma İmparatorluğu devrinde, kendi işlerini idare edemeyecek durumdaki insanlara -reşit olmayanlara, akıl hastalarına, savurganlara- vekil tayin edilen devlet memurlarıydı. Görevleri onları dünyadan ve aslında daha çok kendilerinden korumaktı. Aradan geçen bin yılda küratörlük mesleğinin tanımı kökten bir değişime uğradı: Artık sanat sergisi yapan insanlara küratör diyoruz. Ama Vesna Madzoski'nin Küratörlük'te gösterdiği gibi, aslında bu kadim mesleğin özü hiç değişmedi. Küratörlük, tıpkı Roma devrinde olduğu gibi bugün de hâlâ bir "koruma" ve "kapatma" işi.

Madzoski, koruma ve kapatma arasındaki bu karmaşık ilişkinin izini üç vakada sürüyor. Almanya'nın Kassel şehrinde beş yılda bir düzenlenen çağdaş sanat sergisi documenta, her edisyonu dünyanın başka bir yerinde gerçekleştirilen Avrupa çağdaş sanat bienali Manifesta ve şaşırtıcı bir şekilde, bir film: James Cameron'ın görkemli üç boyutlu gösterisi Avatar. Madzoski üç vakada da "koruma" söylemlerinin ustaca gizlediği "kapatma" pratiklerini açığa çıkarıyor: şiddet, dışlama, sınırlama, bastırma, ayrımcılık, sansür, ötekileştirme.

Madzoski, Küratörlük'te sanat tarihi, felsefe ve antropolojinin yardımıyla Walter Benjamin'in ünlü iddiasının güçlü bir sağlamasını yapıyor ve her kültür ürününün aynı zamanda bir barbarlık belgesi olduğunu bir daha gösteriyor.

Vesna Madzoski, Amsterdam'da yaşayan bağımsız bir yazar ve araştırmacı.

Küratörler, Roma İmparatorluğu devrinde, kendi işlerini idare edemeyecek durumdaki insanlara -reşit olmayanlara, akıl hastalarına, savurganlara- vekil tayin edilen devlet memurlarıydı. Görevleri onları dünyadan ve aslında daha çok kendilerinden korumaktı. Aradan geçen bin yılda küratörlük mesleğinin tanımı kökten bir değişime uğradı: Artık sanat sergisi yapan insanlara küratör diyoruz. Ama Vesna Madzoski'nin Küratörlük'te gösterdiği gibi, aslında bu kadim mesleğin özü hiç değişmedi. Küratörlük, tıpkı Roma devrinde olduğu gibi bugün de hâlâ bir "koruma" ve "kapatma" işi.

Madzoski, koruma ve kapatma arasındaki bu karmaşık ilişkinin izini üç vakada sürüyor. Almanya'nın Kassel şehrinde beş yılda bir düzenlenen çağdaş sanat sergisi documenta, her edisyonu dünyanın başka bir yerinde gerçekleştirilen Avrupa çağdaş sanat bienali Manifesta ve şaşırtıcı bir şekilde, bir film: James Cameron'ın görkemli üç boyutlu gösterisi Avatar. Madzoski üç vakada da "koruma" söylemlerinin ustaca gizlediği "kapatma" pratiklerini açığa çıkarıyor: şiddet, dışlama, sınırlama, bastırma, ayrımcılık, sansür, ötekileştirme.

Madzoski, Küratörlük'te sanat tarihi, felsefe ve antropolojinin yardımıyla Walter Benjamin'in ünlü iddiasının güçlü bir sağlamasını yapıyor ve her kültür ürününün aynı zamanda bir barbarlık belgesi olduğunu bir daha gösteriyor.

Vesna Madzoski, Amsterdam'da yaşayan bağımsız bir yazar ve araştırmacı.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat