#smrgKİTABEVİ Kutsal Metin Otorite ve Hakikat: Bilgi ve İktidar Arasında Dini Düşünce -

Stok Kodu:
1199033169
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
405 s
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015
Çeviren:
Muhammed Coşkun
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199033169
419257
Kutsal Metin Otorite ve Hakikat: Bilgi ve İktidar Arasında Dini Düşünce -
Kutsal Metin Otorite ve Hakikat: Bilgi ve İktidar Arasında Dini Düşünce - #smrgKİTABEVİ
0.00
Söylem analizi ile ilgili olarak ifade etmekte yarar bulunan iki temel kaide söz konusudur. Çünkü bu iki kaide, elinizdeki kitapta kullanılan analitik uygulamaların tabiatını belirleyici niteliktedir. Birinci kaide, belli bir tarihsel, kültürel ve medeniyetsel ortam içerisinde üretilmiş olan söylemlerin birbirlerinden bağımsız ya da birbirlerine "kapalı" olmadıklarıdır. Herhangi bir söylemin diğer bir söyleme karşı uyguladığı "ötekileştirme" ve "yok etme" enstrümanları, bu "öteki söylem'in - değişik yapısal derecelerde- söz konusu söylemin yapısı içerisindeki "mevcudiyet"i anlamına gelmektedir.

İkinci kaide, bütün söylemlerin, söylem olmaları itibariyle eşit oldukları şeklindedir. Bu durumda herhangi bir söylemin hakikati tek başına kuşattığını, tekelinde bulundurduğunu iddia etmek gibi bir hakkı yoktur, çünkü bunu yaptığı, bu iddiayı seslendirdiği anda, aslında kendisinin "sahte" bir söylem olduğunu belirtmiş olacaktır. belli bir toplumsal, siyasi ve tarihsel bağlam içerisinde herhangi bir söylem geniş bir yayılma ve hakimiyet alanı bulabilir ve bu durum onun diğer söylemler üzerinde egemenlik kurmasına, onları merkezin dışına itmesine, ilgi alanlarının ve dikkatlerin dışına çıkarmasına sebep olabilir.

Söylem analizi ile ilgili olarak ifade etmekte yarar bulunan iki temel kaide söz konusudur. Çünkü bu iki kaide, elinizdeki kitapta kullanılan analitik uygulamaların tabiatını belirleyici niteliktedir. Birinci kaide, belli bir tarihsel, kültürel ve medeniyetsel ortam içerisinde üretilmiş olan söylemlerin birbirlerinden bağımsız ya da birbirlerine "kapalı" olmadıklarıdır. Herhangi bir söylemin diğer bir söyleme karşı uyguladığı "ötekileştirme" ve "yok etme" enstrümanları, bu "öteki söylem'in - değişik yapısal derecelerde- söz konusu söylemin yapısı içerisindeki "mevcudiyet"i anlamına gelmektedir.

İkinci kaide, bütün söylemlerin, söylem olmaları itibariyle eşit oldukları şeklindedir. Bu durumda herhangi bir söylemin hakikati tek başına kuşattığını, tekelinde bulundurduğunu iddia etmek gibi bir hakkı yoktur, çünkü bunu yaptığı, bu iddiayı seslendirdiği anda, aslında kendisinin "sahte" bir söylem olduğunu belirtmiş olacaktır. belli bir toplumsal, siyasi ve tarihsel bağlam içerisinde herhangi bir söylem geniş bir yayılma ve hakimiyet alanı bulabilir ve bu durum onun diğer söylemler üzerinde egemenlik kurmasına, onları merkezin dışına itmesine, ilgi alanlarının ve dikkatlerin dışına çıkarmasına sebep olabilir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat