#smrgKİTABEVİ Litterature Et Cinema : La Technique Cinematographique Dans Les Romans De Marguerite Duras - 2008
Ahmet Gögercin "Edebiyat ve Sinema: Marguerite Duras'ın Romanarında Sinema Tekniği" adlı çalışmasında, sinema ve edebiyat gibi dünyanın en eski ve en yeni iki sanatını bir araya getirerek görüntülerin peşine düşüyor ve edebiyat dünyasındaki etkilerini araştırıyor.
Çalışmanın asıl amacı fotoğrafın ve özellikle sinemanın icadından sonra yazın dünyasında görülen değişimleri ortaya koymak. Önce, genel olarak sinema ve edebiyat ilişkisinin incelendiği kitapta, ünlü Fransız romancı ve sinemacı Duras'ın romanları temel alınarak sinemaya özgü tekniklerin yazarlar tarafından benimsenmesi sonucu yazınsal yapıtlarda meydana gelen değişimler inceleniyor.
Kitapta, sinema ve edebiyat dünyası arasındaki karşılıklı alışverişler sonucunda, yazarın kaleminin zamanla bir kameraya dönüşümü , metinlerin zamanla okunabilir olmaktan çok görülebilir nitelikler kazanarak senaryovâri bir yapı kazanması, klasik okurun konumunu terk ederek bir seyirciye dönüşümü Duras'ın yapıtlarından alınan örneklerle anlatılıyor.
Sahasında büyük bir boşluğu dolduracağını düşündüğümüz kitap, yakın bir zamanda yayınevimizce Türkçe olarak da basılarak Türk okurunun ve araştırmacıların hizmetine sunulacaktır.
Ahmet Gögercin "Edebiyat ve Sinema: Marguerite Duras'ın Romanarında Sinema Tekniği" adlı çalışmasında, sinema ve edebiyat gibi dünyanın en eski ve en yeni iki sanatını bir araya getirerek görüntülerin peşine düşüyor ve edebiyat dünyasındaki etkilerini araştırıyor.
Çalışmanın asıl amacı fotoğrafın ve özellikle sinemanın icadından sonra yazın dünyasında görülen değişimleri ortaya koymak. Önce, genel olarak sinema ve edebiyat ilişkisinin incelendiği kitapta, ünlü Fransız romancı ve sinemacı Duras'ın romanları temel alınarak sinemaya özgü tekniklerin yazarlar tarafından benimsenmesi sonucu yazınsal yapıtlarda meydana gelen değişimler inceleniyor.
Kitapta, sinema ve edebiyat dünyası arasındaki karşılıklı alışverişler sonucunda, yazarın kaleminin zamanla bir kameraya dönüşümü , metinlerin zamanla okunabilir olmaktan çok görülebilir nitelikler kazanarak senaryovâri bir yapı kazanması, klasik okurun konumunu terk ederek bir seyirciye dönüşümü Duras'ın yapıtlarından alınan örneklerle anlatılıyor.
Sahasında büyük bir boşluğu dolduracağını düşündüğümüz kitap, yakın bir zamanda yayınevimizce Türkçe olarak da basılarak Türk okurunun ve araştırmacıların hizmetine sunulacaktır.