#smrgKİTABEVİ Makine Öğrenmesi Sistemleri Tasarlamak : Üretime Hazır Uygulamalar İçin Yinelemeli Bir Süreç - 2024
Claypot AI'ın kurucu ortağı olan yazar Chip Huyen, eğitim verilerinin nasıl işleneceği ve oluşturulacağı, hangi özniteliklerin kullanılacağı, modellerin hangi sıklıkla yeniden eğitileceği ve neyin izleneceği gibi her bir tasarım kararını, bu kararın sisteminizin hedeflerine bir bütün olarak ulaşmasına nasıl yardımcı olabileceği bağlamında değerlendirmektedir. Bu kitaptaki yinelemeli çerçeve, bol miktarda referans tarafından desteklenen gerçek örnek durum çalışmalarını kullanmaktadır.
Bu kitap aşağıdaki gibi senaryoları ele almanıza yardımcı olacaktır:
- Bir iş problemini çözmek için verilerin mühendisliğini yapmak ve doğru metrikleri seçmek
- Modelleri sürekli olarak geliştirmek, değerlendirmek, dağıtmak ve güncellemek için süreci otomatikleştirmek
- Modellerinizin üretim esnasında karşılaşabileceği sorunları hızlıca tespit etmek ve ele almak için bir izleme sistemi geliştirmek
- Kullanım senaryoları arasında hizmet sunan bir makine öğrenmesi platformu tasarlamak
- Sorumlu makine öğrenmesi sistemleri geliştirmek
“Bu, tek kelimeyle, en büyük etki için bir şirkette makine öğrenmesi modellerinin nasıl geliştirilip, dağıtılıp, ölçekleneceğiyle ilgili okuyabileceğiniz en iyi kitaptır.”
-Josh Wills WeaveGrid'de Yazılım Mühendisi ve Data Engineering, Slack'ın eski yöneticisi
“Gelişen fakat kaotik bir ekosistemde uçtan uca makine öğrenmesine yönelik bu prensipli görüş hem haritanız hem pusulanızdır: Teknoloji devlerinin içerisinde ve dışarısında bulunan pratisyenler için mutlaka okunması gereken bir kitap.“
-Jacopo Tagliabue AI, Coveo'nun yöneticisi
Chip Huyen, Claypot AI'ın kurucu ortağıdır. Claypot AI gerçek-zamanlı bir makine öğrenmesi platformudur. NVIDIA, Netflix ve Snorkel AI'daki çalışmaları boyunca dünyanın bazı en büyük kurumlarının makine öğrenmesi sistemleri geliştirmesi ve dağıtmasına yardımcı olmuştur. Chip, bu kitabı, verdiği CS 329S derslerine dayandırmıştır: Stanford Üniversitesi'nde verdiği Machine Learning Systems Design (Makine Öğrenmesi Sistemleri Tasarımı) dersi.
Claypot AI'ın kurucu ortağı olan yazar Chip Huyen, eğitim verilerinin nasıl işleneceği ve oluşturulacağı, hangi özniteliklerin kullanılacağı, modellerin hangi sıklıkla yeniden eğitileceği ve neyin izleneceği gibi her bir tasarım kararını, bu kararın sisteminizin hedeflerine bir bütün olarak ulaşmasına nasıl yardımcı olabileceği bağlamında değerlendirmektedir. Bu kitaptaki yinelemeli çerçeve, bol miktarda referans tarafından desteklenen gerçek örnek durum çalışmalarını kullanmaktadır.
Bu kitap aşağıdaki gibi senaryoları ele almanıza yardımcı olacaktır:
- Bir iş problemini çözmek için verilerin mühendisliğini yapmak ve doğru metrikleri seçmek
- Modelleri sürekli olarak geliştirmek, değerlendirmek, dağıtmak ve güncellemek için süreci otomatikleştirmek
- Modellerinizin üretim esnasında karşılaşabileceği sorunları hızlıca tespit etmek ve ele almak için bir izleme sistemi geliştirmek
- Kullanım senaryoları arasında hizmet sunan bir makine öğrenmesi platformu tasarlamak
- Sorumlu makine öğrenmesi sistemleri geliştirmek
“Bu, tek kelimeyle, en büyük etki için bir şirkette makine öğrenmesi modellerinin nasıl geliştirilip, dağıtılıp, ölçekleneceğiyle ilgili okuyabileceğiniz en iyi kitaptır.”
-Josh Wills WeaveGrid'de Yazılım Mühendisi ve Data Engineering, Slack'ın eski yöneticisi
“Gelişen fakat kaotik bir ekosistemde uçtan uca makine öğrenmesine yönelik bu prensipli görüş hem haritanız hem pusulanızdır: Teknoloji devlerinin içerisinde ve dışarısında bulunan pratisyenler için mutlaka okunması gereken bir kitap.“
-Jacopo Tagliabue AI, Coveo'nun yöneticisi
Chip Huyen, Claypot AI'ın kurucu ortağıdır. Claypot AI gerçek-zamanlı bir makine öğrenmesi platformudur. NVIDIA, Netflix ve Snorkel AI'daki çalışmaları boyunca dünyanın bazı en büyük kurumlarının makine öğrenmesi sistemleri geliştirmesi ve dağıtmasına yardımcı olmuştur. Chip, bu kitabı, verdiği CS 329S derslerine dayandırmıştır: Stanford Üniversitesi'nde verdiği Machine Learning Systems Design (Makine Öğrenmesi Sistemleri Tasarımı) dersi.