#smrgSAHAF Martereau - 1974
Çeşitli eserleri ve 1947'den beri yazageldiği. 1956'da L'Ero du Soupçon (Kuşku Çağı) adıyla yayımlanan kuramsal yazılarıyla soyut romana giden yolu çizmiş. "Yeni Roman"ın öncüsü ve başı olmuştur.
1964'te Les Fruits d'Or (Altın Meyveler) adlı romanıyla Uluslararası Edebiyat Ödülü'nü kazanmıştır.
Bertan Onaran'ın Türkçesiyle sunduğumuz Martereau, Nathalie Sarraute'un gerek 1939'da Tropismes (Yönelişler) adıyla yayımlanan kısa anlatılardan oluşmuş eserinde, gerekse Portrait d'un inconnu (Bir Yabancının Portresi). Le Planétarium (Gezegenler Odası) ve Les Fruits d'Or adlı romanlarında sürdürdüğü yeni bir roman özü ve biçimi bulma araştırısının evrelerinden biridir.
Nathalie Sarraute için sorun, tıpkı yavaş gösterilen bir filmdeki gibi,. daha oluşum" halinde bulunan, bilinç yüzeyine gelince bir anda kayıp söz ya da edlm biçiminde dışavuran iç devinimleri. yönelişleri yansıtmaktır.
Nathalie Sarraute'un bütün kitapları gibi. Martereau da iki düzeyde geçer. Bir yanda devinimler ya da yönelişler; öte yandaysa; dış görünüş, yani bu yönelişlerin gelip dayandığı beylik düşünce alanı.
Çeşitli eserleri ve 1947'den beri yazageldiği. 1956'da L'Ero du Soupçon (Kuşku Çağı) adıyla yayımlanan kuramsal yazılarıyla soyut romana giden yolu çizmiş. "Yeni Roman"ın öncüsü ve başı olmuştur.
1964'te Les Fruits d'Or (Altın Meyveler) adlı romanıyla Uluslararası Edebiyat Ödülü'nü kazanmıştır.
Bertan Onaran'ın Türkçesiyle sunduğumuz Martereau, Nathalie Sarraute'un gerek 1939'da Tropismes (Yönelişler) adıyla yayımlanan kısa anlatılardan oluşmuş eserinde, gerekse Portrait d'un inconnu (Bir Yabancının Portresi). Le Planétarium (Gezegenler Odası) ve Les Fruits d'Or adlı romanlarında sürdürdüğü yeni bir roman özü ve biçimi bulma araştırısının evrelerinden biridir.
Nathalie Sarraute için sorun, tıpkı yavaş gösterilen bir filmdeki gibi,. daha oluşum" halinde bulunan, bilinç yüzeyine gelince bir anda kayıp söz ya da edlm biçiminde dışavuran iç devinimleri. yönelişleri yansıtmaktır.
Nathalie Sarraute'un bütün kitapları gibi. Martereau da iki düzeyde geçer. Bir yanda devinimler ya da yönelişler; öte yandaysa; dış görünüş, yani bu yönelişlerin gelip dayandığı beylik düşünce alanı.