#smrgKİTABEVİ Max Weber ve İslâm : Eleştirel Bir Yaklaşım - 2019

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Özkan Ofset
Dizi Adı:
Felsefe Dizisi: 4
ISBN-10:
1199136785
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199136785
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
376
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2019
Çeviren:
Mehmet Murat Şahin
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
İngilizce
Orijinal Adı:
Weber And Islam: A Critical Approach
Kategori:
indirimli
225,00
Havale/EFT ile: 218,25
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199136785
522706
Max Weber ve İslâm : Eleştirel Bir Yaklaşım -        2019
Max Weber ve İslâm : Eleştirel Bir Yaklaşım - 2019 #smrgKİTABEVİ
225.00
Gözden geçirilmiş 3. baskı

Max Weber üzerine çalışma yapan her kişi öncelikli olarak Avrupa toplumlarında kendine özgü bir tarih sahip olan kapitalizme ve kapitalizmin Protestan ahlakıyla olan ilişkisine yönelik yaklaşımlarını ele almaktadır. Kapitalizm anlayışı üzerine yapılan çalışmaların çokluğuna rağmen, Weber'in İslam'a ve İslam toplumlarına yönelik çalışmaları ihmal edilmiştir. Oysa Weber, İslam toplumlarındaki patrimonyal bürokrasiye ilişkin çok derinlikli analizler yapmıştır. Weber'in İslam hakkındaki görüşlerinin bir başka önemi ise; onun sosyolojiye ve genel olarak Avrupa'nın kendi tarihine bakışını tamamlayan bir yapıya sahip olmasıdır. Bryan S. Turner tarafından kaleme alınan eser, Weber'in İslam toplumlarında gözlemlediği ilişkileri anlamak için alanında önemli bir boşluğu doldurmaktadır.

Kitabın İçinden Akılda Kalanlar:

- Weber ve İslam 1991'de ilk yayımlandığında görece bir ilgisizlikle karşılaştıysa da, giderek, Türkiye'de yeni yeni açılan birçok tartışmanın göz ardı edemediği bir referans haline gelmiştir.Özellikle Max Weber hakkındaki tüm tartışma ve çalışmalarda, Türkiye'de toplumsal ta bakalaşma örüntülerinin, sosyal bilimlerde dini hesaba katmayı gerektiren yeni sınıfların hareketliliğine tanık olması, bu kitabı gittikçe daha önemli kılıyor.Türkiye'de bir yandan İslam'ın Protestanlığa benzer bir yolla dünye­vileştiği tartışmasına hâkim olan kötümser havayla, dinin toplumsal ve ekonomik gelişmede oynadığı motive edici gücüne yapılan atıflara hâkim olan iyimser hava birbirine karışarak bu çalışmanın kapsam alanına gittikçe daha fazla girmiş oldular.Bu bağlamda, Weber ve İslam, yayımlandığı günden bu yana çok sayıda kitap ve ma­kaleye referans oluşturdu.

- Son elli yıl içinde yayımlanmış herhangi bir din sosyolojisi ders kitabının bir tetkiki, şu üzücü ve fakat sıkça tekrar eden gerçeği gösterecektir: Sosyologlar, İslam'la ya hiç ilgilenmiyorlar veya İslam araştırmalarına (Isla­mic Scholarship) yapabilecekleri hiçbir katkıları yoktur. Örneğin bu ülkede ilgiyle karşılanan ve alkışlanan, bilgi sosyolojisi perspektifinden dinle ilgili önemli bir çalışma olan Peter Berger'in The Social Reality of Religion çalışmasında İslam'a ve müslümanlara sadece sekiz civarında göndermede bulunulmaktadır.

- Dikkate değer herhangi bir İslam sosyolojisi geleneği yoktur ve İslami konular hakkındaki modern araştırma ve yayınlar yetersizdir. Bu yüzden sos­yolojik karşılaştırmaların çoğu; Hristiyanlık ve Budizm, Hristiyanlık ve Yahudilik, veya Hinduizm ve Budizm gibi bileşimlere yönelmek durumunda kalmaktadır.

- Modern sosyoloji açısından Weber'in önemi, yalnızca onun Hindistan, Çin ve Avrupa üzerine yaptığı sağlam çalışmaları dolayısıyla sosyolojik bilgiye yaptığı katkıya dayanmaz.Bu çalışmalar önemlidir şüphesiz; fakat bütün bunların yanı sıra Weber, özgül bir sosyal bilimler felsefesi tasarlayarak; sosyal aktörün kendi öznel yorumları aracılığıyla sosyal gerçekliği nasıl oluşturduğunu göster­meye çalışan belli bir felsefi arka planı olan bir metodo­loji geliştirerek, çağdaş sosyolojiye büyük bir katkıda bu­lunmuştur.

Gözden geçirilmiş 3. baskı

Max Weber üzerine çalışma yapan her kişi öncelikli olarak Avrupa toplumlarında kendine özgü bir tarih sahip olan kapitalizme ve kapitalizmin Protestan ahlakıyla olan ilişkisine yönelik yaklaşımlarını ele almaktadır. Kapitalizm anlayışı üzerine yapılan çalışmaların çokluğuna rağmen, Weber'in İslam'a ve İslam toplumlarına yönelik çalışmaları ihmal edilmiştir. Oysa Weber, İslam toplumlarındaki patrimonyal bürokrasiye ilişkin çok derinlikli analizler yapmıştır. Weber'in İslam hakkındaki görüşlerinin bir başka önemi ise; onun sosyolojiye ve genel olarak Avrupa'nın kendi tarihine bakışını tamamlayan bir yapıya sahip olmasıdır. Bryan S. Turner tarafından kaleme alınan eser, Weber'in İslam toplumlarında gözlemlediği ilişkileri anlamak için alanında önemli bir boşluğu doldurmaktadır.

Kitabın İçinden Akılda Kalanlar:

- Weber ve İslam 1991'de ilk yayımlandığında görece bir ilgisizlikle karşılaştıysa da, giderek, Türkiye'de yeni yeni açılan birçok tartışmanın göz ardı edemediği bir referans haline gelmiştir.Özellikle Max Weber hakkındaki tüm tartışma ve çalışmalarda, Türkiye'de toplumsal ta bakalaşma örüntülerinin, sosyal bilimlerde dini hesaba katmayı gerektiren yeni sınıfların hareketliliğine tanık olması, bu kitabı gittikçe daha önemli kılıyor.Türkiye'de bir yandan İslam'ın Protestanlığa benzer bir yolla dünye­vileştiği tartışmasına hâkim olan kötümser havayla, dinin toplumsal ve ekonomik gelişmede oynadığı motive edici gücüne yapılan atıflara hâkim olan iyimser hava birbirine karışarak bu çalışmanın kapsam alanına gittikçe daha fazla girmiş oldular.Bu bağlamda, Weber ve İslam, yayımlandığı günden bu yana çok sayıda kitap ve ma­kaleye referans oluşturdu.

- Son elli yıl içinde yayımlanmış herhangi bir din sosyolojisi ders kitabının bir tetkiki, şu üzücü ve fakat sıkça tekrar eden gerçeği gösterecektir: Sosyologlar, İslam'la ya hiç ilgilenmiyorlar veya İslam araştırmalarına (Isla­mic Scholarship) yapabilecekleri hiçbir katkıları yoktur. Örneğin bu ülkede ilgiyle karşılanan ve alkışlanan, bilgi sosyolojisi perspektifinden dinle ilgili önemli bir çalışma olan Peter Berger'in The Social Reality of Religion çalışmasında İslam'a ve müslümanlara sadece sekiz civarında göndermede bulunulmaktadır.

- Dikkate değer herhangi bir İslam sosyolojisi geleneği yoktur ve İslami konular hakkındaki modern araştırma ve yayınlar yetersizdir. Bu yüzden sos­yolojik karşılaştırmaların çoğu; Hristiyanlık ve Budizm, Hristiyanlık ve Yahudilik, veya Hinduizm ve Budizm gibi bileşimlere yönelmek durumunda kalmaktadır.

- Modern sosyoloji açısından Weber'in önemi, yalnızca onun Hindistan, Çin ve Avrupa üzerine yaptığı sağlam çalışmaları dolayısıyla sosyolojik bilgiye yaptığı katkıya dayanmaz.Bu çalışmalar önemlidir şüphesiz; fakat bütün bunların yanı sıra Weber, özgül bir sosyal bilimler felsefesi tasarlayarak; sosyal aktörün kendi öznel yorumları aracılığıyla sosyal gerçekliği nasıl oluşturduğunu göster­meye çalışan belli bir felsefi arka planı olan bir metodo­loji geliştirerek, çağdaş sosyolojiye büyük bir katkıda bu­lunmuştur.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat