#smrgKİTABEVİ Meddah ve Cellat - 2022

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Tiyatro Oyun Dizisi 675
ISBN-10:
9786057904959
Kargoya Teslim Süresi:
3&8
Stok Kodu:
1199204918
Boyut:
12x20
Sayfa Sayısı:
64 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199204918
591225
Meddah ve Cellat -        2022
Meddah ve Cellat - 2022 #smrgKİTABEVİ
0.00
“...Oyunun ‘ana olay'ı, duraklama dönemini sürdürmekte olan Osmanlı Devleti'nin baskı ve zulüm ikliminde yaşananların manzarasını sunar. Bu manzara ‘boynu vurulmuş' kişilerden dinlenen öykülerden oluşur. Öykülerin dinleyicisi Cellat, anlatıcısı Meddah'tır.Yazar, ‘ana olay'ın geri düzlemini de tarihsel gerçeklere dayandırır.

Meddah ve Cellat'ın öyküsü, Genç Osman'ın padişahlığı sırasında, 1621 yılının Ocak ayında, İstanbul Boğazı'nın donduğu ve on altı gün boyunca deniz trafiğinin durduğu, oluşan kıtlık nedeniyle toplumsal olayların yaşandığı bir zamanda geçer.…

Ali Cüneyd Kılcıoğlu, bu sahne metninde meddahlık sanatının dilini iyi kullanan bir yazar olduğunu gösteriyor.Yapıtı, Meddah'ın öykü anlatmadaki kıvraklığını ve bir karakterden ötekine geçme hünerini ustalıkla sergileyebilecek sanatçılarımızı heveslendiren bir ‘oyuncu oyunu' olması nedeniyle sahnelenmeye değer bulunmalıdır.”
Ayşegül Yüksel

“...Oyunun ‘ana olay'ı, duraklama dönemini sürdürmekte olan Osmanlı Devleti'nin baskı ve zulüm ikliminde yaşananların manzarasını sunar. Bu manzara ‘boynu vurulmuş' kişilerden dinlenen öykülerden oluşur. Öykülerin dinleyicisi Cellat, anlatıcısı Meddah'tır.Yazar, ‘ana olay'ın geri düzlemini de tarihsel gerçeklere dayandırır.

Meddah ve Cellat'ın öyküsü, Genç Osman'ın padişahlığı sırasında, 1621 yılının Ocak ayında, İstanbul Boğazı'nın donduğu ve on altı gün boyunca deniz trafiğinin durduğu, oluşan kıtlık nedeniyle toplumsal olayların yaşandığı bir zamanda geçer.…

Ali Cüneyd Kılcıoğlu, bu sahne metninde meddahlık sanatının dilini iyi kullanan bir yazar olduğunu gösteriyor.Yapıtı, Meddah'ın öykü anlatmadaki kıvraklığını ve bir karakterden ötekine geçme hünerini ustalıkla sergileyebilecek sanatçılarımızı heveslendiren bir ‘oyuncu oyunu' olması nedeniyle sahnelenmeye değer bulunmalıdır.”
Ayşegül Yüksel

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat