Çoğaltım tekniklerinde yaşanan gelişmeler kültürün ve sanatın üretim dağıtım tüketim ve algılanma biçimini tümüyle dönüştürmüş sanat genel bir kitleselleşmeye ve ticarileş meye uğramıştır. İnsanın yaşamsal alanları büyük bir iletiler anaforunca kuşatılmış ve birey imge yığınları altında şizofrenik bir psikolojiye sürüklenmiştir.
Bu ortamda sanatın ve sanatçıların yaşadığı kayıplar çok yönlüdür. Akım ve üsluplar yok olmakta biçimsel tercihler birbirinden farksızlaşırken sürece moda eğilimler egemen olmaktadır. Sanat özgünlüklerini yitirme ve yaygın kültürün sınırlarının dışına çıkamayan gündelik yaşam pratiklerine giderek daha çok benzemektedir. Malzemesi tarzı kavramı mecrası ne olursa olsun sorun sanatın ve sanatçının felsefesini ya da duruşunu giderek daha çok yitirmesi sorunudur.
Bugün sanat adına atıklar cesetler dışkılar üzerinden kirli bir teşhir süreci yaşanmakta diğer taraftan da yeni medyada sanat sanal bir gösteriye dönüşmektedir. Ancak bu gösterinin mantığı eğlenceye yakın olup sanatın mantığına ve duruşuna uzaktır. Bugün insan için sanatsız yani şiirsiz müziksiz sinemasız resimsiz ya da kitapsız bir hayat düşünülemeyeceğine göre sorun bu sanatın nasıl olabileceği konusundadır.
Çoğaltım tekniklerinde yaşanan gelişmeler kültürün ve sanatın üretim dağıtım tüketim ve algılanma biçimini tümüyle dönüştürmüş sanat genel bir kitleselleşmeye ve ticarileş meye uğramıştır. İnsanın yaşamsal alanları büyük bir iletiler anaforunca kuşatılmış ve birey imge yığınları altında şizofrenik bir psikolojiye sürüklenmiştir.
Bu ortamda sanatın ve sanatçıların yaşadığı kayıplar çok yönlüdür. Akım ve üsluplar yok olmakta biçimsel tercihler birbirinden farksızlaşırken sürece moda eğilimler egemen olmaktadır. Sanat özgünlüklerini yitirme ve yaygın kültürün sınırlarının dışına çıkamayan gündelik yaşam pratiklerine giderek daha çok benzemektedir. Malzemesi tarzı kavramı mecrası ne olursa olsun sorun sanatın ve sanatçının felsefesini ya da duruşunu giderek daha çok yitirmesi sorunudur.
Bugün sanat adına atıklar cesetler dışkılar üzerinden kirli bir teşhir süreci yaşanmakta diğer taraftan da yeni medyada sanat sanal bir gösteriye dönüşmektedir. Ancak bu gösterinin mantığı eğlenceye yakın olup sanatın mantığına ve duruşuna uzaktır. Bugün insan için sanatsız yani şiirsiz müziksiz sinemasız resimsiz ya da kitapsız bir hayat düşünülemeyeceğine göre sorun bu sanatın nasıl olabileceği konusundadır.