#smrgDERGİ Mesele Kitap Dergisi - Dosya: “Diktatörlük var, hukuk yok” - Sayı: 115 Temmuz
Kitap değerlendirmeleri, söyleşiler, çeviriler ve gündeme ilişkin yazılar Mesele'nin 115'inci sayısında:
Candan Yıldız, Maraş katliamını yazdı: “Maraş'ın hafızası”
Mehmet Yeşiltepe, Madımak katliamını yazdı: “Madımak yalnızca bir yangın değildir”
Şöhret Baltaş, Redd-i Nisyan'da Terzi Fikri'yi yazdı: “Fatsa'dan bugüne… Bir hayalet dolaşıyor sokaklarımızda”
Kısa Kısa'larda, Mehmet Utku, Göktuğ Babacan'ın “Ayyaş Buda” kitabını değerlendirdi: “Gerçeküstü yol maceraları” Tacim Çiçek, İdil Nalbantoğlu'nun “Rüyanın Kapıları” kitabını değerlendirdi: “Girilmeyi bekleyen gizemli şehir” Pervin Süha, Erdem Kaşıkçıoğlu'uyla kitabı “Üç Altın Gün”ü konuştu: “Bir savaşta kahraman kim: “Ölen mi, öldüren mi?”
Özlem Çelik, Türkiye'de erkek egemen sisteme karşı direnişin simgesi haline gelen Çilem Doğan'ın avukatlarıyla konuştu: “Kadınlar hayatlarına sahip çıkıyorlar!”
Selin Nakıpoğlu, AKP'nin kadına yönelik politikalarını yazdı: “Düzeninizi kadınlar yıkacak!”
Aslı Sarıoğlu, fotoğraf sanatçısı Özlem Şimşek ile, “İdeadl Kadınlar Atlası”nı konuştu: “Her iktidar kendi makbul kadınını yaratır”
Sarphan Uzunoğlu, Yıldız Tar'la Türkiye'de LGBTİ hareketini konuştu: “LGBTİ hareketi belki de hiç olmadığı kadar nefretin hedefinde”
Arif Arslan, Aristophanes'in “Eşekarıları, Kadınlar Savaşı ve Diğer Oyunlar” kitabını değerlendirdi: “Bir damla barış, ne olur bir damlacık!”
Ufuk Özcan, Eric Hazan'ın “Fransız Devrimi Tarihi” kitabını değerlendirdi: “Devrimi savunmak gerekir”
Merin Sever, milliyetçilik üzerine çalışmalarıyla bilinen Ernest Gellner'i yazdı: “Ernest Gellner'in milliyetçilik kuramı”
Bekir Düzcan, Egemen Yılgür'ün “Roman Tütün İşçileri” kitabını değerlendirdi: “Emek tarihinin saklı öznesi”
İrfan Özdabak, Britanya'nın AB'den ayrılmasının dinamiklerini yazdı: “Brexit: Dipten gelen dalga”
Sinan Eden, küresel ısınma ekseninde iklim ve ekonomi tartışmalarını yazdı: “İklim mi, ekonomi mi?”
Daphne Kalotay'ın Mavis Gallant'la söyleşisini Duygu Uzunoğlu Türkçeye çevirdi: “Yazmak aşka benziyor, en iyi kısmı ilk zamanları…”
Mahmut Şenol, Haruki Murakami'yi anlattı: “Tamagotchi gibi kahramanlar Murakami'de okunur”
Kitap değerlendirmeleri, söyleşiler, çeviriler ve gündeme ilişkin yazılar Mesele'nin 115'inci sayısında:
Candan Yıldız, Maraş katliamını yazdı: “Maraş'ın hafızası”
Mehmet Yeşiltepe, Madımak katliamını yazdı: “Madımak yalnızca bir yangın değildir”
Şöhret Baltaş, Redd-i Nisyan'da Terzi Fikri'yi yazdı: “Fatsa'dan bugüne… Bir hayalet dolaşıyor sokaklarımızda”
Kısa Kısa'larda, Mehmet Utku, Göktuğ Babacan'ın “Ayyaş Buda” kitabını değerlendirdi: “Gerçeküstü yol maceraları” Tacim Çiçek, İdil Nalbantoğlu'nun “Rüyanın Kapıları” kitabını değerlendirdi: “Girilmeyi bekleyen gizemli şehir” Pervin Süha, Erdem Kaşıkçıoğlu'uyla kitabı “Üç Altın Gün”ü konuştu: “Bir savaşta kahraman kim: “Ölen mi, öldüren mi?”
Özlem Çelik, Türkiye'de erkek egemen sisteme karşı direnişin simgesi haline gelen Çilem Doğan'ın avukatlarıyla konuştu: “Kadınlar hayatlarına sahip çıkıyorlar!”
Selin Nakıpoğlu, AKP'nin kadına yönelik politikalarını yazdı: “Düzeninizi kadınlar yıkacak!”
Aslı Sarıoğlu, fotoğraf sanatçısı Özlem Şimşek ile, “İdeadl Kadınlar Atlası”nı konuştu: “Her iktidar kendi makbul kadınını yaratır”
Sarphan Uzunoğlu, Yıldız Tar'la Türkiye'de LGBTİ hareketini konuştu: “LGBTİ hareketi belki de hiç olmadığı kadar nefretin hedefinde”
Arif Arslan, Aristophanes'in “Eşekarıları, Kadınlar Savaşı ve Diğer Oyunlar” kitabını değerlendirdi: “Bir damla barış, ne olur bir damlacık!”
Ufuk Özcan, Eric Hazan'ın “Fransız Devrimi Tarihi” kitabını değerlendirdi: “Devrimi savunmak gerekir”
Merin Sever, milliyetçilik üzerine çalışmalarıyla bilinen Ernest Gellner'i yazdı: “Ernest Gellner'in milliyetçilik kuramı”
Bekir Düzcan, Egemen Yılgür'ün “Roman Tütün İşçileri” kitabını değerlendirdi: “Emek tarihinin saklı öznesi”
İrfan Özdabak, Britanya'nın AB'den ayrılmasının dinamiklerini yazdı: “Brexit: Dipten gelen dalga”
Sinan Eden, küresel ısınma ekseninde iklim ve ekonomi tartışmalarını yazdı: “İklim mi, ekonomi mi?”
Daphne Kalotay'ın Mavis Gallant'la söyleşisini Duygu Uzunoğlu Türkçeye çevirdi: “Yazmak aşka benziyor, en iyi kısmı ilk zamanları…”
Mahmut Şenol, Haruki Murakami'yi anlattı: “Tamagotchi gibi kahramanlar Murakami'de okunur”