#smrgDERGİ Mesele Kitap Dergisi - Dosya: Yasta Değil İsyandayız ! - Sayı: 99 2015 Mart
Kapak konusu için Şöhret Baltaş, iktidarın erkek aklı ve kadın cinayetlerini yazdı: “Bağır herkes duysun, erkek şiddeti son bulsun”.Deniz Ulusoy, kadınlara yönelik sistematik saldırıları yazdı: “AKP'nin ‘Makbul kadın' tahayyülü ya da imkansız hayaller”. Yeşim Dinçer, kadın yazarların toplumsal tahayyülü ile klasik ütopya yazınını karşılaştırdı: “Başka bir gelecek mümkün”. Rüzgar Punto, karikatürler üzerinden cumhuriyetten bugüne “Yeni kadın” tahayyülünü değerlendirdi. Aslı Sarıoğlu, Figen Şakacı ve Gaye Boralıoğlu ile erkler dünyasında kadın yazar olmayı konuştu: “Yaşamak için, mücadele için yazmak”.
Feyzi Çelik, Diana Scully'nin Cinsel Şiddeti Anlamak kitabını değerlendirdi: “Tutuklu tecavüzcü erkekler üzerine bir inceleme”
Oya Köymen, Ellen Meiksins Wood ile radikal demokrasi ve post-Marksizmi konuştu: “Radikal demokrasinin ne anlama gelmediği daha önemli”
Thomas Frick'in Doris Lessing'le yaptığı röportajı Can Semercioğlu Türkçe'ye çevirdi: “Bir hikâye anlatıcısı ve ‘iyi terörist'”
Yunus Öztürk, İrfan Kaygısız'la metal işçilerinin grevini ve işçi sınıfını konuştu: “Metal işçileri yeni bir dönemin kapısını araladı”
Candan Yıldız, Namık Kemal Dinç'le Toplumsal Hafızanın İzinde 1915 Diyarbekir'i konuştu: “Toplumu suça ortak ederek ‘suçsuz yaratan devlet”
Zeynep Er, Selîm Berekat'ın Perık kitabını değerlendirdi: “Tüy kadar ağır bir hayat”
Aslı Sarıoğlu, Sezgin Kaymaz'la son kitabı Bakele'yi konuştu: “Hepsi hikâye”
Hüseyin Köse, Su Karası ve Buz Kiri üzerinden Mutlucan Güvendir şiirini değerlendirdi.
Feyzi Çelik, Haluk İnanıcı ile kitabı Dinle Lisa'yı konuştu: Lisa'yla gecikmiş bir söyleşi”
Ramazan Güngör, Carlos Fuentes'in Terra Nostra kitabını değerlendirdi.
Jonathan Sturgeon'ın postmodern roman ve özkurgu üzerine yazdığı metni Can Semercioğlu Türkçe'ye çevirdi: “Postmodern romanın ölümü”
Özcan Özen, Jean-Pierre Dardenne ve Luc Dardenne'in İki Gün Bir Gece filmini değerlendirdi: “Yokum Ben!”
Ece Zerman, Joan Miró'yu yazdı: “Kadınlar, Kuşlar, Yıldızlar'ın ötesinde Miró ve İspanya İç Savaşı”
Naomi Klein'ın İşte Bu Her Şeyi Değiştirir kitabından bir bölüm
Kapak konusu için Şöhret Baltaş, iktidarın erkek aklı ve kadın cinayetlerini yazdı: “Bağır herkes duysun, erkek şiddeti son bulsun”.Deniz Ulusoy, kadınlara yönelik sistematik saldırıları yazdı: “AKP'nin ‘Makbul kadın' tahayyülü ya da imkansız hayaller”. Yeşim Dinçer, kadın yazarların toplumsal tahayyülü ile klasik ütopya yazınını karşılaştırdı: “Başka bir gelecek mümkün”. Rüzgar Punto, karikatürler üzerinden cumhuriyetten bugüne “Yeni kadın” tahayyülünü değerlendirdi. Aslı Sarıoğlu, Figen Şakacı ve Gaye Boralıoğlu ile erkler dünyasında kadın yazar olmayı konuştu: “Yaşamak için, mücadele için yazmak”.
Feyzi Çelik, Diana Scully'nin Cinsel Şiddeti Anlamak kitabını değerlendirdi: “Tutuklu tecavüzcü erkekler üzerine bir inceleme”
Oya Köymen, Ellen Meiksins Wood ile radikal demokrasi ve post-Marksizmi konuştu: “Radikal demokrasinin ne anlama gelmediği daha önemli”
Thomas Frick'in Doris Lessing'le yaptığı röportajı Can Semercioğlu Türkçe'ye çevirdi: “Bir hikâye anlatıcısı ve ‘iyi terörist'”
Yunus Öztürk, İrfan Kaygısız'la metal işçilerinin grevini ve işçi sınıfını konuştu: “Metal işçileri yeni bir dönemin kapısını araladı”
Candan Yıldız, Namık Kemal Dinç'le Toplumsal Hafızanın İzinde 1915 Diyarbekir'i konuştu: “Toplumu suça ortak ederek ‘suçsuz yaratan devlet”
Zeynep Er, Selîm Berekat'ın Perık kitabını değerlendirdi: “Tüy kadar ağır bir hayat”
Aslı Sarıoğlu, Sezgin Kaymaz'la son kitabı Bakele'yi konuştu: “Hepsi hikâye”
Hüseyin Köse, Su Karası ve Buz Kiri üzerinden Mutlucan Güvendir şiirini değerlendirdi.
Feyzi Çelik, Haluk İnanıcı ile kitabı Dinle Lisa'yı konuştu: Lisa'yla gecikmiş bir söyleşi”
Ramazan Güngör, Carlos Fuentes'in Terra Nostra kitabını değerlendirdi.
Jonathan Sturgeon'ın postmodern roman ve özkurgu üzerine yazdığı metni Can Semercioğlu Türkçe'ye çevirdi: “Postmodern romanın ölümü”
Özcan Özen, Jean-Pierre Dardenne ve Luc Dardenne'in İki Gün Bir Gece filmini değerlendirdi: “Yokum Ben!”
Ece Zerman, Joan Miró'yu yazdı: “Kadınlar, Kuşlar, Yıldızlar'ın ötesinde Miró ve İspanya İç Savaşı”
Naomi Klein'ın İşte Bu Her Şeyi Değiştirir kitabından bir bölüm
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |