"Doğrusu Hoffmann, nesnelerin görünüşlerini yakalamada ve en olağanüstü yaratılışlara gerçeklik görünümü vermede en yetenekli yazarlardan biridir" (Théophile Gautier, "Les Contes d'Hoffmann", Chronique de Paris, 14 Ağustos 1836).
"Alman romantik edebiyatı denince adı ilk başta akla gelen ve Almanya dışında, hele Fransa'da, daha çok tanınan, geniş, hattâ biraz fazlaca hür muhayyileli hikâyeci..." (Sabahattin Ali, "Ernst Theodor Amadeus Hoffmann", Üç Romantik Hikâye, Ankara, Maarif Matbaası, 1943, 153).
"Size, heyecanlı ve şaşkın gibi görünüyorumdur, Theodor! Gerçekten de bin bir korku geçirdiğim bu gece yüzünden öyleyim. Karımın sinir buhranı katiyen tehlikeli değildi, bunu şimdi anlıyorum, fakat burada, korkunç bir hayaletin yaşadığı bu şatoda, ben, her çeşit dehşetin vukua geleceğinden korkuyorum..."
"Doğrusu Hoffmann, nesnelerin görünüşlerini yakalamada ve en olağanüstü yaratılışlara gerçeklik görünümü vermede en yetenekli yazarlardan biridir" (Théophile Gautier, "Les Contes d'Hoffmann", Chronique de Paris, 14 Ağustos 1836).
"Alman romantik edebiyatı denince adı ilk başta akla gelen ve Almanya dışında, hele Fransa'da, daha çok tanınan, geniş, hattâ biraz fazlaca hür muhayyileli hikâyeci..." (Sabahattin Ali, "Ernst Theodor Amadeus Hoffmann", Üç Romantik Hikâye, Ankara, Maarif Matbaası, 1943, 153).
"Size, heyecanlı ve şaşkın gibi görünüyorumdur, Theodor! Gerçekten de bin bir korku geçirdiğim bu gece yüzünden öyleyim. Karımın sinir buhranı katiyen tehlikeli değildi, bunu şimdi anlıyorum, fakat burada, korkunç bir hayaletin yaşadığı bu şatoda, ben, her çeşit dehşetin vukua geleceğinden korkuyorum..."