Martin Heidegger'in (1889-1976) hayattayken yayınlanan Metafiziğe Giriş (1935 & 1953) kitabı, Sein und Zeit (1927) ile Beiträge (1989) adlı iki temel ve dönem eserinin berisinde külli mefhum bir giriş metni vasfı taşır. Bu eserden sonra Heidegger, fenomenolojiye sırtını döner; ne var ki eser, kendi yoğun içeriği ve atıflarıyla filozofun politik angajmanı sorunsalını, karşıt çevrelerde alevlendirdi. Güncelliğinin yanı sıra icra ettiği dönüş, Sein und Zeit'taki Varlık sorusunu radikalleştirdiği için Metafiziğin söz konusu Heidegger'ci yenilenmesi, 20. yüzyıl Akşam Diyarı felsefesinin büyük meydan okumalarından biri olarak tezahür eder. Hem Heidegger'in Metafizik ile imtihanının doruk noktasını hem de Varlık ve Zaman projesinin fenomenolojik tamamlanmasını Oradakiliğimizin Varlığına ilişkin soru temelinde işleyen elinizdeki metin, heybetli Heidegger külliyatının ön basamaklarında ontolojik merakı cezbeder. “Varolan genelde, neden [var]dır ve daha ziyade Hiçlik değil?” temel sorusu ve Varlığın durumu nedir? ön sorusu ile 60. yayın yılını geride bırakan bu metnin başka bir zamandaki ve dildeki mesafelerinden şimdi geriye doğru bakıp o zamanın ruhunun diliyle ifade etmek gerekirse:
“1935 tarihli bu dersin başlığı altında, fiiliyatta gezegenimizle ilişkili durumun temelleriyle büyük bir ihtilaf kendini gizler.”
Süddeutsche Zeitung, 7./8.11.1953
“Metafiziğe Giriş kitabı, Heidegger felsefesine hakiki ve sağlam bir giriştir… Heidegger eserlerinin hiçbiri, bu kadar canlı ve aracısız kavranamaz.”
Universitas 4 (1954).
“Bu, herhalde Heidegger felsefesine … en iyi ve ‘en basit' giriştir ki, ‘Sein und Zeit'ın yazarı olarak kendisi tarafından yazıldı.”?
The Journal of Philosophy LI, 3 (1954)
Martin Heidegger'in (1889-1976) hayattayken yayınlanan Metafiziğe Giriş (1935 & 1953) kitabı, Sein und Zeit (1927) ile Beiträge (1989) adlı iki temel ve dönem eserinin berisinde külli mefhum bir giriş metni vasfı taşır. Bu eserden sonra Heidegger, fenomenolojiye sırtını döner; ne var ki eser, kendi yoğun içeriği ve atıflarıyla filozofun politik angajmanı sorunsalını, karşıt çevrelerde alevlendirdi. Güncelliğinin yanı sıra icra ettiği dönüş, Sein und Zeit'taki Varlık sorusunu radikalleştirdiği için Metafiziğin söz konusu Heidegger'ci yenilenmesi, 20. yüzyıl Akşam Diyarı felsefesinin büyük meydan okumalarından biri olarak tezahür eder. Hem Heidegger'in Metafizik ile imtihanının doruk noktasını hem de Varlık ve Zaman projesinin fenomenolojik tamamlanmasını Oradakiliğimizin Varlığına ilişkin soru temelinde işleyen elinizdeki metin, heybetli Heidegger külliyatının ön basamaklarında ontolojik merakı cezbeder. “Varolan genelde, neden [var]dır ve daha ziyade Hiçlik değil?” temel sorusu ve Varlığın durumu nedir? ön sorusu ile 60. yayın yılını geride bırakan bu metnin başka bir zamandaki ve dildeki mesafelerinden şimdi geriye doğru bakıp o zamanın ruhunun diliyle ifade etmek gerekirse:
“1935 tarihli bu dersin başlığı altında, fiiliyatta gezegenimizle ilişkili durumun temelleriyle büyük bir ihtilaf kendini gizler.”
Süddeutsche Zeitung, 7./8.11.1953
“Metafiziğe Giriş kitabı, Heidegger felsefesine hakiki ve sağlam bir giriştir… Heidegger eserlerinin hiçbiri, bu kadar canlı ve aracısız kavranamaz.”
Universitas 4 (1954).
“Bu, herhalde Heidegger felsefesine … en iyi ve ‘en basit' giriştir ki, ‘Sein und Zeit'ın yazarı olarak kendisi tarafından yazıldı.”?
The Journal of Philosophy LI, 3 (1954)