#smrgKİTABEVİ Metafiziğin Mantıksal Kökenleri: Nasîrüddîn-i Tûsî'nin Nefsü'l-Emr Anlayışına Giriş - 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6256055179
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
384
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
303,20
Taksitli fiyat:
9 x 37,06
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199230422
617343
https://www.simurgkitabevi.com/metafizigin-mantiksal-kokenleri-nasiruddin-i-tusinin-nefsul-emr-anlayisina-giris-2024
Metafiziğin Mantıksal Kökenleri: Nasîrüddîn-i Tûsî'nin Nefsü'l-Emr Anlayışına Giriş - 2024 #smrgKİTABEVİ
303.20
Bu kitapta, nefsü'l-emr konusunun önemi ile nefsü'l-emr konusunun düşünce tarihinde Tûsî'ye değin tarihçesi ele alınmıştır. Yüklemli önermelerin kurulumu tartışmaları Tûsî merkezli incelenmiş ve mahsûra önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının gerekçeleri ve bunun önermenin kurulumuna olan etkisine değinilmiştir. Yüklemli önermeleri hâriciye yargılarla sınırlayan antik dönem mantıkçıların kim olduğu ve Tûsî'nin onlara yönelttiği eleştiriler tahlil edilmiştir. Bununla birlikte, Ebherî'nin yüklemli önermelere dair teklif ettiği hakîkiye önerme anlayışına Tûsî'nin yönelttiği eleştiriler ve bunun neticesinde Tûsî'nin ortaya koyduğu hakîkiye önerme yorumu karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır.
Bununla birlikte, yüklemli önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının varlık-mâhiyet tartışmalarına yansımalarına değinilmiştir. Hakîkiye önermelerden hareketle varlığın farklı kısımları olduğuna dair ispatın Tûsî tarafından nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Tûsî'yi “Doğruluk nedir?” sorusunu cevaplamaya iten problemlerin neler olduğu, bu soruların mantıksal ve epistemik değeri incelenmiş, ardından müteahhir dönem âlimlerin nefsü'l-emr anlayışına işaret edilerek Tûsî'nin bu konuda diğer düşünürlerden farklı bir anlayışa sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Bununla birlikte, yüklemli önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının varlık-mâhiyet tartışmalarına yansımalarına değinilmiştir. Hakîkiye önermelerden hareketle varlığın farklı kısımları olduğuna dair ispatın Tûsî tarafından nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Tûsî'yi “Doğruluk nedir?” sorusunu cevaplamaya iten problemlerin neler olduğu, bu soruların mantıksal ve epistemik değeri incelenmiş, ardından müteahhir dönem âlimlerin nefsü'l-emr anlayışına işaret edilerek Tûsî'nin bu konuda diğer düşünürlerden farklı bir anlayışa sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Bu kitapta, nefsü'l-emr konusunun önemi ile nefsü'l-emr konusunun düşünce tarihinde Tûsî'ye değin tarihçesi ele alınmıştır. Yüklemli önermelerin kurulumu tartışmaları Tûsî merkezli incelenmiş ve mahsûra önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının gerekçeleri ve bunun önermenin kurulumuna olan etkisine değinilmiştir. Yüklemli önermeleri hâriciye yargılarla sınırlayan antik dönem mantıkçıların kim olduğu ve Tûsî'nin onlara yönelttiği eleştiriler tahlil edilmiştir. Bununla birlikte, Ebherî'nin yüklemli önermelere dair teklif ettiği hakîkiye önerme anlayışına Tûsî'nin yönelttiği eleştiriler ve bunun neticesinde Tûsî'nin ortaya koyduğu hakîkiye önerme yorumu karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır.
Bununla birlikte, yüklemli önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının varlık-mâhiyet tartışmalarına yansımalarına değinilmiştir. Hakîkiye önermelerden hareketle varlığın farklı kısımları olduğuna dair ispatın Tûsî tarafından nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Tûsî'yi “Doğruluk nedir?” sorusunu cevaplamaya iten problemlerin neler olduğu, bu soruların mantıksal ve epistemik değeri incelenmiş, ardından müteahhir dönem âlimlerin nefsü'l-emr anlayışına işaret edilerek Tûsî'nin bu konuda diğer düşünürlerden farklı bir anlayışa sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Bununla birlikte, yüklemli önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının varlık-mâhiyet tartışmalarına yansımalarına değinilmiştir. Hakîkiye önermelerden hareketle varlığın farklı kısımları olduğuna dair ispatın Tûsî tarafından nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Tûsî'yi “Doğruluk nedir?” sorusunu cevaplamaya iten problemlerin neler olduğu, bu soruların mantıksal ve epistemik değeri incelenmiş, ardından müteahhir dönem âlimlerin nefsü'l-emr anlayışına işaret edilerek Tûsî'nin bu konuda diğer düşünürlerden farklı bir anlayışa sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | 157,66 | 315,33 |
3 | 107,13 | 321,39 |
6 | 54,58 | 327,46 |
9 | 37,06 | 333,52 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | 157,66 | 315,33 |
3 | 107,13 | 321,39 |
6 | 54,58 | 327,46 |
9 | 37,06 | 333,52 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | 157,66 | 315,33 |
3 | 107,13 | 321,39 |
6 | 54,58 | 327,46 |
9 | 37,06 | 333,52 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | 157,66 | 315,33 |
3 | 107,13 | 321,39 |
6 | 54,58 | 327,46 |
9 | 37,06 | 333,52 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | 157,66 | 315,33 |
3 | 107,13 | 321,39 |
6 | 54,58 | 327,46 |
9 | 37,06 | 333,52 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | 157,66 | 315,33 |
3 | 107,13 | 321,39 |
6 | 54,58 | 327,46 |
9 | 37,06 | 333,52 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 303,20 | 303,20 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.