Adorno, derslerin ilk bölümünü Aristoteles'e ayırırken, ikinci bölümde sözü 20. yüzyıla getirerek 2. Dünya Savaşı'nda yaşananların ardından metafizikle uğraşmanın mümkün olup olmadığı meselesini tartışıyor.
“Bu yüzden, metafiziğin ne demek olduğuna dair başlangıç düzeyinde bilgi vermek yalnızca zor olmakla kalmıyor, ayrıca dediğim gibi, metafiziğin konusunu bir nebze olsun açıklıkla tanımlamak bile pek güçtür. İçinizden onun eserleriyle tanışıklığı olanların bileceği gibi, metafiziğe dair şikâyetlerinde sözünü esirgemeyen Nietzsche ile okul çocuğu olarak ilk karşılaştığım zamanki kendi eski deneyimim aklıma geliyor; konu metafizik olunca yolumu bulmakta nasıl zorlandığımı hatırlıyorum. Benden epeyce yaşlı birilerinden öğüt istediğim zaman bana metafiziği anlamak için çok erken olduğu ama bir gün anlayabileceğim söylendi. Böylece metafiziğin konusuna ilişkin sorunun cevabı ertelendi.”
Adorno, derslerin ilk bölümünü Aristoteles'e ayırırken, ikinci bölümde sözü 20. yüzyıla getirerek 2. Dünya Savaşı'nda yaşananların ardından metafizikle uğraşmanın mümkün olup olmadığı meselesini tartışıyor.
“Bu yüzden, metafiziğin ne demek olduğuna dair başlangıç düzeyinde bilgi vermek yalnızca zor olmakla kalmıyor, ayrıca dediğim gibi, metafiziğin konusunu bir nebze olsun açıklıkla tanımlamak bile pek güçtür. İçinizden onun eserleriyle tanışıklığı olanların bileceği gibi, metafiziğe dair şikâyetlerinde sözünü esirgemeyen Nietzsche ile okul çocuğu olarak ilk karşılaştığım zamanki kendi eski deneyimim aklıma geliyor; konu metafizik olunca yolumu bulmakta nasıl zorlandığımı hatırlıyorum. Benden epeyce yaşlı birilerinden öğüt istediğim zaman bana metafiziği anlamak için çok erken olduğu ama bir gün anlayabileceğim söylendi. Böylece metafiziğin konusuna ilişkin sorunun cevabı ertelendi.”