Londra'nın orta yerinde ayaklanan orta sınıf, şiddete yönelerek taşıdığı yurttaşlık sorumluluğunun yükünden ve tüketim toplumunun hapishanesinden kurtulmaya kalkışır. Böylece orta sınıfın devrimi başlar. Yapıtlarında modern insanın karanlık iç dünyasında pervasızca gezinmeyi ve sapkınlıklarımızı acımasızca gözümüze sokmayı seven bir yazar var karşımızda. Süper Kent ve Kokain Geceleri'nde de altını çizdiği gibi, ümitsiz insanların, ümitsizce çareler arayıp durduğuna inanır Ballard.“Öteki”ne yönelik öfke ve huzursuzlukla tüm sosyal dengeleri alaşağı olmuş bir dünyada çılgınlaşmak, delice içsel yolculukların içine kendini bırakmak, ne sevip ne de nefret edebildiğimiz Ballard “karşı-kahramanlarının” bulabildiği tek kurtuluştur.
XX. yüzyılın sunduğu değerleri bilinçle reddetmek, sokaklardaki parkmetreleri kırmaktan, film kiralanan mağazaları kundaklamaya, az gelişmiş ülkelerde turizmden voleyi vuran şirketleri bombalamaya, hatta sokakta rastgele adam öldürmeye uzanan kontrol edilemez bir kopuşa sürüklenmek de olasıdır onlar için.Yazarın bize sorduğuysa şudur: Bu bedeli onlarla paylaşırken, bir an için durup, kendimize dışardan bakabiliyor muyuz?“XXI. yüzyılın ilk esaslı romanı.” - N. Royle, Independant
Londra'nın orta yerinde ayaklanan orta sınıf, şiddete yönelerek taşıdığı yurttaşlık sorumluluğunun yükünden ve tüketim toplumunun hapishanesinden kurtulmaya kalkışır. Böylece orta sınıfın devrimi başlar. Yapıtlarında modern insanın karanlık iç dünyasında pervasızca gezinmeyi ve sapkınlıklarımızı acımasızca gözümüze sokmayı seven bir yazar var karşımızda. Süper Kent ve Kokain Geceleri'nde de altını çizdiği gibi, ümitsiz insanların, ümitsizce çareler arayıp durduğuna inanır Ballard.“Öteki”ne yönelik öfke ve huzursuzlukla tüm sosyal dengeleri alaşağı olmuş bir dünyada çılgınlaşmak, delice içsel yolculukların içine kendini bırakmak, ne sevip ne de nefret edebildiğimiz Ballard “karşı-kahramanlarının” bulabildiği tek kurtuluştur.
XX. yüzyılın sunduğu değerleri bilinçle reddetmek, sokaklardaki parkmetreleri kırmaktan, film kiralanan mağazaları kundaklamaya, az gelişmiş ülkelerde turizmden voleyi vuran şirketleri bombalamaya, hatta sokakta rastgele adam öldürmeye uzanan kontrol edilemez bir kopuşa sürüklenmek de olasıdır onlar için.Yazarın bize sorduğuysa şudur: Bu bedeli onlarla paylaşırken, bir an için durup, kendimize dışardan bakabiliyor muyuz?“XXI. yüzyılın ilk esaslı romanı.” - N. Royle, Independant