#smrgSAHAF Mimariden Konuşmak : Bilinmek İstenmeyen 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı - Eleştirel Bakış 3 Cilt TAKIM - 2006

Kapak Tasarım:
Gülnur Özdağlar Güvenç
Kondisyon:
Yeni Gibi
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Abdi Güzer
Basıldığı Matbaa:
Matsa Basımevi
ISBN-10:
9757722143
Stok Kodu:
1199146185
Boyut:
21x24
Sayfa Sayısı:
939 s. fotoğraflı
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199146185
532348
Mimariden Konuşmak : Bilinmek İstenmeyen 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı - Eleştirel Bakış 3 Cilt TAKIM -        2006
Mimariden Konuşmak : Bilinmek İstenmeyen 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı - Eleştirel Bakış 3 Cilt TAKIM - 2006 #smrgSAHAF
0.00
Mimariden Konuşmak : Bilinmek İstenmeyen 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı - Eleştirel Bakış
Cilt 1: Başlarken ve 1920'lerden 1980'lere Türk Mimarisi
Cilt 2: Türk Mimarlığında Son Yirmi Yıl
Cilt 3: Türk Mimarlığında Konular Açısından Bakmak ve Bitirirken

Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı tarafından yayımlanan 3 ciltlik eser, Türkiye mimarlık ortamını geçmişten bugüne ayrıntılı bir şekilde inceliyor. Vanlı, "Türk mimarlığının 19. yüzyıldan aldığı ve 21. yüzyıla taşıdığı miras neden yok sayılmak istenir?" sorusu üzerine kurduğu kitabının 1. cildinde "1920'lerden 1980'lere Türk Mimarisi", 2. cildinde "Türk Mimarlığında Son Yirmi Yıl" başlıklarını; 3. cildinde ise yeni şehir sorunları, konut ve yerleşimler, konaklama gibi konuları inceliyor.

Mimarlık uygulamaları ile mimarlık eleştirisi genellikle iki ayrı ve bağımsız alan olarak algılanmaktadır. Mimarlık ortamında yapanlar ve yapılanlar üzerinde söz söyleyenlerin sınırları özenle tanımlanmış özerk alanları vardır. Bu sınırlar bireysel örnekler bazında zorlansa da genellikle mimarları başkalarının üzerinden okur, başkaları üzerinden anlamaya çalışırız. Oysa tasarımın kendisi doğrudan bir anlama, değerlendirme ve eleştiri sürecidir ve eleştirel bir kültür tasarımın temeli ve itici gücüdür.

Şevki Vanlı''nın bu çalışması yazarın konumu ve çalışmanın içeriği ve kapsamı nedeniyle Türkiye ''de mimarlık yazını ve eleştirisi alanında ilk sayılacak bir denemedir.

20. Yüzyıl Mimarlığı I. Cilt
Türk Mimarlığı'nın 19. yüzyıldan aldığı ve 21. yüzyıla taşıdığı miras nedir ve neden yok sayılmak istenir?
Mimarimizde ulusal ve uluslararasıcılık seçenekleriyle kazanılan ve yitirilenler...
Ezberlenmiş imge ve ögelerle düşünmek, üretmek, yeni ve arayışlar...
İdeolojik/ulusal baskıların ikinci yarıda azalması, modernizmin yerleşmesi sürecini tanımadan geleceği düşünmek olası mıdır?
Düşünce ve ürünlerinde arayış ve eleştirel ortam olmadan sanat olur mu?
Sokrates "kendinizi tanıyın" diyor. Kendimizi en iyi kendimiz tanırız.
Yaşadığımız mimariyi değerlendirmek için, uluslararası kuramsal kümeleme bizim ürünlerimizle ne kadar örtüşüyor? Yoksa kendimize özgü bir süreç mi yaşıyoruz?

20. Yüzyıl Mimarlığı II. Cilt
Her sosyal, politik, ekonomik ve kültürel dönemin yaşamı ve sanatı etkilediği kuşkusuz. Bunun mimarimize yansıması...
Ortamın talepleri, düşünce ve duygularımızı, yani mimarimizi yönlendiren tek etken midir? Yoksa onun yanında kuramsal bir yaşantımız olmalı mı?
Konut ve yerleşkeleri, konaklama/turizm, eğitim yapıları ve yerleşkeleri gibi başlıca mimarlık konularının genel mimarimizden aldıkları ve ona etkileri.
Şehircilik yaşımı kolaylaştırmakla sınırlı mıdır? Onun güzelleştirmek isteyen kentsel tasarımın önemi.
Metropollleşmenin konut ve yerleşkeler, yüksek ve büyük yapıların getirdiği sayısal sorunlar yanında, uygarlığın niteliksel sorunlarının geciken gündemi!

YAZAR 1926 senesinde Konya'da doğdu. Mimarlık eğitimini ve doktorasını Floransa Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nde yaptı. Şevki Vanlı, çalışmalarından ötürü Mimarlar Odası tarafından ödüllendirilen ilk mimarlardan oldu. 1950'li yıllarda bir dergide mimarlık hakkında yazmaya başladı, elli yılda yüzlerce kısa yazı ve beş kitap yayınladı. Şevki Vanlı 1954'ten beri uygulamacı mimar olarak çalışmaktadır. 100'ü aşkın çeşitli uygulanmış projesi vardır. "Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı" kurucusu olup mimarlık yaşamını sürdürmektedir.

Mimariden Konuşmak : Bilinmek İstenmeyen 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı - Eleştirel Bakış
Cilt 1: Başlarken ve 1920'lerden 1980'lere Türk Mimarisi
Cilt 2: Türk Mimarlığında Son Yirmi Yıl
Cilt 3: Türk Mimarlığında Konular Açısından Bakmak ve Bitirirken

Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı tarafından yayımlanan 3 ciltlik eser, Türkiye mimarlık ortamını geçmişten bugüne ayrıntılı bir şekilde inceliyor. Vanlı, "Türk mimarlığının 19. yüzyıldan aldığı ve 21. yüzyıla taşıdığı miras neden yok sayılmak istenir?" sorusu üzerine kurduğu kitabının 1. cildinde "1920'lerden 1980'lere Türk Mimarisi", 2. cildinde "Türk Mimarlığında Son Yirmi Yıl" başlıklarını; 3. cildinde ise yeni şehir sorunları, konut ve yerleşimler, konaklama gibi konuları inceliyor.

Mimarlık uygulamaları ile mimarlık eleştirisi genellikle iki ayrı ve bağımsız alan olarak algılanmaktadır. Mimarlık ortamında yapanlar ve yapılanlar üzerinde söz söyleyenlerin sınırları özenle tanımlanmış özerk alanları vardır. Bu sınırlar bireysel örnekler bazında zorlansa da genellikle mimarları başkalarının üzerinden okur, başkaları üzerinden anlamaya çalışırız. Oysa tasarımın kendisi doğrudan bir anlama, değerlendirme ve eleştiri sürecidir ve eleştirel bir kültür tasarımın temeli ve itici gücüdür.

Şevki Vanlı''nın bu çalışması yazarın konumu ve çalışmanın içeriği ve kapsamı nedeniyle Türkiye ''de mimarlık yazını ve eleştirisi alanında ilk sayılacak bir denemedir.

20. Yüzyıl Mimarlığı I. Cilt
Türk Mimarlığı'nın 19. yüzyıldan aldığı ve 21. yüzyıla taşıdığı miras nedir ve neden yok sayılmak istenir?
Mimarimizde ulusal ve uluslararasıcılık seçenekleriyle kazanılan ve yitirilenler...
Ezberlenmiş imge ve ögelerle düşünmek, üretmek, yeni ve arayışlar...
İdeolojik/ulusal baskıların ikinci yarıda azalması, modernizmin yerleşmesi sürecini tanımadan geleceği düşünmek olası mıdır?
Düşünce ve ürünlerinde arayış ve eleştirel ortam olmadan sanat olur mu?
Sokrates "kendinizi tanıyın" diyor. Kendimizi en iyi kendimiz tanırız.
Yaşadığımız mimariyi değerlendirmek için, uluslararası kuramsal kümeleme bizim ürünlerimizle ne kadar örtüşüyor? Yoksa kendimize özgü bir süreç mi yaşıyoruz?

20. Yüzyıl Mimarlığı II. Cilt
Her sosyal, politik, ekonomik ve kültürel dönemin yaşamı ve sanatı etkilediği kuşkusuz. Bunun mimarimize yansıması...
Ortamın talepleri, düşünce ve duygularımızı, yani mimarimizi yönlendiren tek etken midir? Yoksa onun yanında kuramsal bir yaşantımız olmalı mı?
Konut ve yerleşkeleri, konaklama/turizm, eğitim yapıları ve yerleşkeleri gibi başlıca mimarlık konularının genel mimarimizden aldıkları ve ona etkileri.
Şehircilik yaşımı kolaylaştırmakla sınırlı mıdır? Onun güzelleştirmek isteyen kentsel tasarımın önemi.
Metropollleşmenin konut ve yerleşkeler, yüksek ve büyük yapıların getirdiği sayısal sorunlar yanında, uygarlığın niteliksel sorunlarının geciken gündemi!

YAZAR 1926 senesinde Konya'da doğdu. Mimarlık eğitimini ve doktorasını Floransa Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nde yaptı. Şevki Vanlı, çalışmalarından ötürü Mimarlar Odası tarafından ödüllendirilen ilk mimarlardan oldu. 1950'li yıllarda bir dergide mimarlık hakkında yazmaya başladı, elli yılda yüzlerce kısa yazı ve beş kitap yayınladı. Şevki Vanlı 1954'ten beri uygulamacı mimar olarak çalışmaktadır. 100'ü aşkın çeşitli uygulanmış projesi vardır. "Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı" kurucusu olup mimarlık yaşamını sürdürmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat