#smrgSAHAF Modernin Saati: 20. Yüzyılda Modernleşme ve Demokratikleşme Pratiğinde Mimarlar, Kamusal Mekan ve Konut Mimarlığı -

Stok Kodu:
1199039268
Boyut:
21,5x21,5
Sayfa Sayısı:
263 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2002
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199039268
425301
Modernin Saati: 20. Yüzyılda Modernleşme ve Demokratikleşme Pratiğinde Mimarlar, Kamusal Mekan ve Konut Mimarlığı -
Modernin Saati: 20. Yüzyılda Modernleşme ve Demokratikleşme Pratiğinde Mimarlar, Kamusal Mekan ve Konut Mimarlığı - #smrgSAHAF
0.00
Geleneksel insan ancak toplumsal bellekte varolanı bilebilir. Oysa, Pierre Nora'nın ifadesiyle, "bizim umutsuzca unutkan modern toplumlarımız" belleklerini yitirir ve yerine tarih yazımını yerleştirirler. Yine onun deyişiyle, "milieux de mémoire" (anımsama ortamları) yerlerini "lieux de mémoire" a (anımsama yerlerine ya da mekanlarına) bırakırlar.

Gecikmiş modernleşen toplumlarda yukarıdaki gelişme farklı gerçekleşir. Toplum bir yandan hızla değişmekte, geleneksel "anımsama ortamların" ortadan kaldırmakta; ama aynı başarıyı yeni "anımsama mekanları"nı yaratmakta gösterememektedir.

Ali Cengizkan'ın bu kitapta bir araya getirilen çalışmaları işte bu bağlamda özellikle önemli gözüküyor. Cengizkan sadece 20. yüzyıl Türkiye mimarlığı tarihinin kimi noktalarını aydınlatmaya çalışmıyor; düpedüz "anımsama mekanları" yaratıyor. Bunu yapabilmek için bir yandan belge üretiyor. Bugüne dek belge olarak kullanılmamış, farkına varılmamış bazı yazılı, görsel ve çizili malzemeyi "keşfediyor". (Arka Kapaktan)

Geleneksel insan ancak toplumsal bellekte varolanı bilebilir. Oysa, Pierre Nora'nın ifadesiyle, "bizim umutsuzca unutkan modern toplumlarımız" belleklerini yitirir ve yerine tarih yazımını yerleştirirler. Yine onun deyişiyle, "milieux de mémoire" (anımsama ortamları) yerlerini "lieux de mémoire" a (anımsama yerlerine ya da mekanlarına) bırakırlar.

Gecikmiş modernleşen toplumlarda yukarıdaki gelişme farklı gerçekleşir. Toplum bir yandan hızla değişmekte, geleneksel "anımsama ortamların" ortadan kaldırmakta; ama aynı başarıyı yeni "anımsama mekanları"nı yaratmakta gösterememektedir.

Ali Cengizkan'ın bu kitapta bir araya getirilen çalışmaları işte bu bağlamda özellikle önemli gözüküyor. Cengizkan sadece 20. yüzyıl Türkiye mimarlığı tarihinin kimi noktalarını aydınlatmaya çalışmıyor; düpedüz "anımsama mekanları" yaratıyor. Bunu yapabilmek için bir yandan belge üretiyor. Bugüne dek belge olarak kullanılmamış, farkına varılmamış bazı yazılı, görsel ve çizili malzemeyi "keşfediyor". (Arka Kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat