#smrgKİTABEVİ Müslüman Olmak Alman Kalmak: Yeni Avrupa'da Millet, Din ve Din Değiştirme -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Sena ofset
Dizi Adı:
Araştırma
ISBN-10:
9750517976
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199181149
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
272 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015
Çeviren:
İsmail Ilgar
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
indirimli
170,40
Havale/EFT ile: 165,29
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199181149
567216
Müslüman Olmak Alman Kalmak: Yeni Avrupa'da Millet, Din ve Din Değiştirme -
Müslüman Olmak Alman Kalmak: Yeni Avrupa'da Millet, Din ve Din Değiştirme - #smrgKİTABEVİ
170.40
İslâmiyet'in Batı dünyasındaki varlığı, uzun süredir tartışılıyor. 11 Eylül'den sonra “terör tehdidi” etrafında oluşan güvenlik teyakkuzu ve İslâmofobi, bu tartışmanın öne çıkan ama görüşü karartan bir cephesi. Avrupa'da Müslüman göçmen topluluklarının artan nüfusu ve etkinliği, daha geniş ve derin bir sosyolojik ilginin konusu. Bir de, Müslümanlığı seçen, İslâm'a geçen Batılılar var.

Esra Özyürek, ideolojiler ve geniş ölçekli sosyolojik gözlemlerle sınırlı kalmayıp günlük hayata nüfuz eden araştırmasında, Almanya örneğinde, Müslüman olan Batılıların nasıl Müslüman olduklarına mercek tutuyor. Hem ne gibi bir ihtida deneyiminden geçerek İslâm'ı benimsediklerine hem de Müslüman olduktan sonra bunu nasıl yaşadıklarına…

“Müslüman Almanlar, doğuştan Müslüman olan kişilerle yakın bir ilişki yaşadıktan sonra Müslüman olmuşlar ama din değiştirdikten sonra kendileri ile göçmen Müslümanlar arasına bir mesafe koymuşlardı”. Özyürek'in temel bir gözlemi, bu. İslâmî yaşama mümkün olduğunca “Alman görünümü” verme çabaları da, bu gerçeğin bir veçhesidir. İhtida eden Almanların/Avrupalıların “Müslüman olarak kalmalarının ya da Ümmet'e tam olarak kabul edilmemelerine rağmen İslâm'ı yaşamaya devam etmelerinin sebebi Selefilerdir”. Özyürek, bu kilit tespitini, şu kritik soruyla bağlıyor: Avrupa'da İslâm'ın geleceğine Selefi akım mı damgasını vuracak ?

YAZAR Esra Özyürek Boğaziçi Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Sosyoloji bölümünden 1993 yılında mezun oldu. 2002 yılında Michigan Üniversitesi Antropoloji Bölümü'nde, Türkiye'de 1930'lara duyulan nostalji, modernlik ve özelleşme konulu doktora tezini tamamladı.

İslâmiyet'in Batı dünyasındaki varlığı, uzun süredir tartışılıyor. 11 Eylül'den sonra “terör tehdidi” etrafında oluşan güvenlik teyakkuzu ve İslâmofobi, bu tartışmanın öne çıkan ama görüşü karartan bir cephesi. Avrupa'da Müslüman göçmen topluluklarının artan nüfusu ve etkinliği, daha geniş ve derin bir sosyolojik ilginin konusu. Bir de, Müslümanlığı seçen, İslâm'a geçen Batılılar var.

Esra Özyürek, ideolojiler ve geniş ölçekli sosyolojik gözlemlerle sınırlı kalmayıp günlük hayata nüfuz eden araştırmasında, Almanya örneğinde, Müslüman olan Batılıların nasıl Müslüman olduklarına mercek tutuyor. Hem ne gibi bir ihtida deneyiminden geçerek İslâm'ı benimsediklerine hem de Müslüman olduktan sonra bunu nasıl yaşadıklarına…

“Müslüman Almanlar, doğuştan Müslüman olan kişilerle yakın bir ilişki yaşadıktan sonra Müslüman olmuşlar ama din değiştirdikten sonra kendileri ile göçmen Müslümanlar arasına bir mesafe koymuşlardı”. Özyürek'in temel bir gözlemi, bu. İslâmî yaşama mümkün olduğunca “Alman görünümü” verme çabaları da, bu gerçeğin bir veçhesidir. İhtida eden Almanların/Avrupalıların “Müslüman olarak kalmalarının ya da Ümmet'e tam olarak kabul edilmemelerine rağmen İslâm'ı yaşamaya devam etmelerinin sebebi Selefilerdir”. Özyürek, bu kilit tespitini, şu kritik soruyla bağlıyor: Avrupa'da İslâm'ın geleceğine Selefi akım mı damgasını vuracak ?

YAZAR Esra Özyürek Boğaziçi Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Sosyoloji bölümünden 1993 yılında mezun oldu. 2002 yılında Michigan Üniversitesi Antropoloji Bölümü'nde, Türkiye'de 1930'lara duyulan nostalji, modernlik ve özelleşme konulu doktora tezini tamamladı.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat