#smrgKİTABEVİ Müzik Kimlik - 2020
Sekiz farklı akademisyen ve araştırmacının değerli araştırmaları ile yer aldıkları kitap bölümleri içerisinde, etnisite, kültür ve müzikal dokuya ilişkin: Çerkes Kültürü'nde düğün gelenekleri içerisinde müziğin yeri, Anadolu Aleviliği'nde müzik-ritüel birlikteliği ve Mardin Midyad'taki Doğuş Bayramı'na eşlik eden törensel müzik çalışmalarının yanı sıra girift, güncel müziko-kültürel bağlamlara yoğunlaşan: Toplumsal cinsiyet normları üzerinden opera üretimindeki besteci kadınlar ve Ipod Kuşağı ile Post-Medya Kültürü çerçevesinde tümel katılımdan izolasyona dek kamusal alanda müzik ve kimliğe dair önemli bulgu ve tespitlere odaklanan çalışmalar yer almaktadır.
Alan çalışanlarınca bilinen pek çok tanımının yanı sıra, sıklıkla bir tür kültürel dışavurum eylemi (cultural expression) olarak tanımlanabilen ‘müzik yapma', hangi topluluk ya da coğrafyada olursa olsun, tarihsel ve sosyolojik çeşitli temel faktörlerin etkisi ile şekillenip gelişim göstermiştir.
Geniş anlamda zaman ve mekana bağlı olarak üretilen müziğin, icra edilen müzikal performansın, hangi özgün kod ve göstergeleri ile adeta bir etnik aidiyet ve kültürel kimlik belirteci haline dönüşebildiğini görmek; müzikal muhtevanın topluluk için yüklendiği özel ifade ve taşıdığı anlamları alanda gözlemlemek, çözümlemeye çalışmak; ya da bu kitapta olduğu gibi tüm bunları konuyla ilgili gerçekleştirilen araştırmalardan öğrenebilmek, yazarla okuyucu arasında aynı tarifsiz keşif heyecanını paylaşmaktır bir bakıma.
Sekiz farklı akademisyen ve araştırmacının değerli araştırmaları ile yer aldıkları kitap bölümleri içerisinde, etnisite, kültür ve müzikal dokuya ilişkin: Çerkes Kültürü'nde düğün gelenekleri içerisinde müziğin yeri, Anadolu Aleviliği'nde müzik-ritüel birlikteliği ve Mardin Midyad'taki Doğuş Bayramı'na eşlik eden törensel müzik çalışmalarının yanı sıra girift, güncel müziko-kültürel bağlamlara yoğunlaşan: Toplumsal cinsiyet normları üzerinden opera üretimindeki besteci kadınlar ve Ipod Kuşağı ile Post-Medya Kültürü çerçevesinde tümel katılımdan izolasyona dek kamusal alanda müzik ve kimliğe dair önemli bulgu ve tespitlere odaklanan çalışmalar yer almaktadır.
Alan çalışanlarınca bilinen pek çok tanımının yanı sıra, sıklıkla bir tür kültürel dışavurum eylemi (cultural expression) olarak tanımlanabilen ‘müzik yapma', hangi topluluk ya da coğrafyada olursa olsun, tarihsel ve sosyolojik çeşitli temel faktörlerin etkisi ile şekillenip gelişim göstermiştir.
Geniş anlamda zaman ve mekana bağlı olarak üretilen müziğin, icra edilen müzikal performansın, hangi özgün kod ve göstergeleri ile adeta bir etnik aidiyet ve kültürel kimlik belirteci haline dönüşebildiğini görmek; müzikal muhtevanın topluluk için yüklendiği özel ifade ve taşıdığı anlamları alanda gözlemlemek, çözümlemeye çalışmak; ya da bu kitapta olduğu gibi tüm bunları konuyla ilgili gerçekleştirilen araştırmalardan öğrenebilmek, yazarla okuyucu arasında aynı tarifsiz keşif heyecanını paylaşmaktır bir bakıma.