Müziğin toplumu birleştirici ve dönüştürücü rolünün tarihsel bir perspektif içinde ele alındığı bu kitap, ana metin dışında, Türk, Süryani, Ermeni, Rum, Keldani, Kürt ve Yahudi müziğiyle ilgili yirmi üç söyleşiyi ihtiva ediyor. Çalışma, kendi müziklerini yine bizzat kendileri muhakeme eden her bir ismin değerli katkılarıyla meseleye etraflı bir bakış sunuyor.
Kitapta, ilgili röportajları okuyucunun cep telefonları ve tabletlerinde izleyebilmeleri için QR Code kullanıldı. Aynı şekilde bazı örnek müzik parçaları QR Code'lar sayesinde, hazırlanan internet sitesi üzerinden dinlenebilmektedir. Bu özelliği ile kitap, okuyucusuna sesli ve görüntülü interaktif özelliklere sahip bir okuma imkânı sunmaktadır.
İÇİNDEKİLER
Takdim
Tarih ve Kimlik
Müzik ve Kimlik
Ne Yapmalı?
RÖPORTAJLAR
Sadettin Ökten
Ruhi Ayangil
Gönül Paçacı
Yalçın Çetinkaya
Ömer Tuğrul İnançer
Celâleddin Çelik
Salih Bilgin
Nuri Özcan
Safa Yeprem
Rum Müziği Üzerine
Miltiadis Papas
Hristos Psomiadis
Ermeni Müziği Üzerine
Nişan Çalgıcıyan
Murat İçlinalça
Arda Ardaşes Agoşyan
Kevork Tavityan
Süryani Müziği Üzerine
Gabriel Aydın
Yakup Atuğ
Keldani Müziği Üzerine
Fransua Yakan
Yahudi Müziği Üzerine Karen Gerson Sarhon
Selim Hubeş
Kürt Müziği Üzerine
Vedat Yıldırım
Mehmet Atlı
Presbiteryen Kilise Müziği Üzerine
Turgay Üçal
Dizin
YAZAR Rıdvan Şentürk, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu (1988). 1990 yılında Almanya'ya gitti ve sinema ve felsefe alanlarında lisans ve yüksek lisans öğrenimini tamamladı. Aynı üniversitede doktorasını sinema alanında modern ve postmodern estetik üzerine yazdı. Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünde öğretim üyeliği görevini üstlenen Rıdvan Şentürk'ün, Almanya'da Türk İzleri, Müziğin Gücü, Almanya Treni, Kafkas İslam Ordusu gibi yayımlanmış belgesel çalışmaları, çeşitli hakemli dergilerde yayımlanmış bilimsel makaleleri, dünya ve Türk sineması estetiği üzerine sunulmuş 20'ye yakın semineri bulunmaktadır. İstanbul Ticaret Odası adına yürütülen, Türkiye'de sinema ve televizyon sektörünün incelendiği Türkiye'de Film Endüstrisinin Konumu ve Hedefleri başlıklı projeye danışmanlık yapmıştır. "İletişim ve Televizyon Teorileri" başlıklı bir kitap ve Türkiye'de Film Endüstrisi araştırma projesi üzerinde çalışmaları devam etmektedir.
Yayımlanmış eserleri: Postmoderne Tendenzen im Film (Almanya, 2007), Terörist (tiyatro oyunu, 2009), Gülme Teorileri (2010), Postmodern Kaos ve Sinema (2011), Eleştirel Teorinin Eleştirisi (2013), Türk Sinemasının Durum Analizi (2014); Heidegger, Düşünmek Ne Demektir? (Almancadan tercüme, 2013).
Müziğin toplumu birleştirici ve dönüştürücü rolünün tarihsel bir perspektif içinde ele alındığı bu kitap, ana metin dışında, Türk, Süryani, Ermeni, Rum, Keldani, Kürt ve Yahudi müziğiyle ilgili yirmi üç söyleşiyi ihtiva ediyor. Çalışma, kendi müziklerini yine bizzat kendileri muhakeme eden her bir ismin değerli katkılarıyla meseleye etraflı bir bakış sunuyor.
Kitapta, ilgili röportajları okuyucunun cep telefonları ve tabletlerinde izleyebilmeleri için QR Code kullanıldı. Aynı şekilde bazı örnek müzik parçaları QR Code'lar sayesinde, hazırlanan internet sitesi üzerinden dinlenebilmektedir. Bu özelliği ile kitap, okuyucusuna sesli ve görüntülü interaktif özelliklere sahip bir okuma imkânı sunmaktadır.
İÇİNDEKİLER
Takdim
Tarih ve Kimlik
Müzik ve Kimlik
Ne Yapmalı?
RÖPORTAJLAR
Sadettin Ökten
Ruhi Ayangil
Gönül Paçacı
Yalçın Çetinkaya
Ömer Tuğrul İnançer
Celâleddin Çelik
Salih Bilgin
Nuri Özcan
Safa Yeprem
Rum Müziği Üzerine
Miltiadis Papas
Hristos Psomiadis
Ermeni Müziği Üzerine
Nişan Çalgıcıyan
Murat İçlinalça
Arda Ardaşes Agoşyan
Kevork Tavityan
Süryani Müziği Üzerine
Gabriel Aydın
Yakup Atuğ
Keldani Müziği Üzerine
Fransua Yakan
Yahudi Müziği Üzerine Karen Gerson Sarhon
Selim Hubeş
Kürt Müziği Üzerine
Vedat Yıldırım
Mehmet Atlı
Presbiteryen Kilise Müziği Üzerine
Turgay Üçal
Dizin
YAZAR Rıdvan Şentürk, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu (1988). 1990 yılında Almanya'ya gitti ve sinema ve felsefe alanlarında lisans ve yüksek lisans öğrenimini tamamladı. Aynı üniversitede doktorasını sinema alanında modern ve postmodern estetik üzerine yazdı. Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünde öğretim üyeliği görevini üstlenen Rıdvan Şentürk'ün, Almanya'da Türk İzleri, Müziğin Gücü, Almanya Treni, Kafkas İslam Ordusu gibi yayımlanmış belgesel çalışmaları, çeşitli hakemli dergilerde yayımlanmış bilimsel makaleleri, dünya ve Türk sineması estetiği üzerine sunulmuş 20'ye yakın semineri bulunmaktadır. İstanbul Ticaret Odası adına yürütülen, Türkiye'de sinema ve televizyon sektörünün incelendiği Türkiye'de Film Endüstrisinin Konumu ve Hedefleri başlıklı projeye danışmanlık yapmıştır. "İletişim ve Televizyon Teorileri" başlıklı bir kitap ve Türkiye'de Film Endüstrisi araştırma projesi üzerinde çalışmaları devam etmektedir.
Yayımlanmış eserleri: Postmoderne Tendenzen im Film (Almanya, 2007), Terörist (tiyatro oyunu, 2009), Gülme Teorileri (2010), Postmodern Kaos ve Sinema (2011), Eleştirel Teorinin Eleştirisi (2013), Türk Sinemasının Durum Analizi (2014); Heidegger, Düşünmek Ne Demektir? (Almancadan tercüme, 2013).