#smrgKİTABEVİ Naif - 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Ceylan Matbaacılık
Dizi Adı:
ISBN-10:
6051435084
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
64
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
0,00
1199220880
607531
https://www.simurgkitabevi.com/naif-2024
Naif - 2024 #smrgKİTABEVİ
0.00
Edremit'i her kapsamda çok değerli ve önemli yapanlardan birisidir Ressam Selma Akgün. Tarihçi ve yazar Gıyas Yetkin'in kızı olan sanatçının Naif Sergisi babasının doğumgünü olan 25 Haziran 2022'deki sunumundan taşarak elinizdeki kitaba yol açtı, değerli yazar Fatma Gürel'in önsözüyle.
Naif resmin ülkemizdeki en yetkin isimlerinden ve eleştirmenlerinden olan Fahir Aksoy (1917-2008) Selma Akgün hakkındaki bir yazısında dünyaca tanınmış, ünlü ressam André Derain'in naif sanatı, ‘görülmemiş olanın' sürprizine bağladığını ve duyageldiği coşkuyu dile getirmek için “yakınımızda patlayan bir silah sesine' benzettiğini yazdığını aktarıyordu. “Doğrudur; çünkü bu tür resimler, alışkanlıklarımızı yıkan, bilgilerimizi sarsan, entelektüel rahatımızı zorlayan bir sanat çeşididir,” tespitinde bulunan Aksoy, Akgün'ün sanatı için de şu yorumlarını ekliyordu aynı yazıda:
“İşte naif denen bu sanatın Türk temsilcilerinden biri de kendine özgü duyarlılığı ve imge zenginliği içeren resimlerin yaratıcısı Selma Akgün'dür. Selma Akgün'ün yöresel tadlar içinde gerçekleştirdiği yapıtları, hemen ayırt edilir. Çünkü o resim sanatında ulaşılması en zor şeylerden biri olan kişilik kurma olgusunu, karakteristik nitelik taşıyan düşünce ve duygu bütünlüğü doğrultusunda başarıyla var etmesini bilmiştir.”
“Tüm naif sanatçılarda değil ama bazılarının ve özellikle Akgün'ün resimlerinde halka bağlılık vardır. Seyrek olmakla beraber Batı naiflerinde de bu görülmektedir. Selma Akgün'ün yöresel unsurları, imgesel süzgeçlerinden geçirerek düzenlediği yapıtları, güçlü naif espriler taşımasına paralel olarak ülkesine ve halkına derin bir sevginin de göstergesidir.”
Naif resmin ülkemizdeki en yetkin isimlerinden ve eleştirmenlerinden olan Fahir Aksoy (1917-2008) Selma Akgün hakkındaki bir yazısında dünyaca tanınmış, ünlü ressam André Derain'in naif sanatı, ‘görülmemiş olanın' sürprizine bağladığını ve duyageldiği coşkuyu dile getirmek için “yakınımızda patlayan bir silah sesine' benzettiğini yazdığını aktarıyordu. “Doğrudur; çünkü bu tür resimler, alışkanlıklarımızı yıkan, bilgilerimizi sarsan, entelektüel rahatımızı zorlayan bir sanat çeşididir,” tespitinde bulunan Aksoy, Akgün'ün sanatı için de şu yorumlarını ekliyordu aynı yazıda:
“İşte naif denen bu sanatın Türk temsilcilerinden biri de kendine özgü duyarlılığı ve imge zenginliği içeren resimlerin yaratıcısı Selma Akgün'dür. Selma Akgün'ün yöresel tadlar içinde gerçekleştirdiği yapıtları, hemen ayırt edilir. Çünkü o resim sanatında ulaşılması en zor şeylerden biri olan kişilik kurma olgusunu, karakteristik nitelik taşıyan düşünce ve duygu bütünlüğü doğrultusunda başarıyla var etmesini bilmiştir.”
“Tüm naif sanatçılarda değil ama bazılarının ve özellikle Akgün'ün resimlerinde halka bağlılık vardır. Seyrek olmakla beraber Batı naiflerinde de bu görülmektedir. Selma Akgün'ün yöresel unsurları, imgesel süzgeçlerinden geçirerek düzenlediği yapıtları, güçlü naif espriler taşımasına paralel olarak ülkesine ve halkına derin bir sevginin de göstergesidir.”
Edremit'i her kapsamda çok değerli ve önemli yapanlardan birisidir Ressam Selma Akgün. Tarihçi ve yazar Gıyas Yetkin'in kızı olan sanatçının Naif Sergisi babasının doğumgünü olan 25 Haziran 2022'deki sunumundan taşarak elinizdeki kitaba yol açtı, değerli yazar Fatma Gürel'in önsözüyle.
Naif resmin ülkemizdeki en yetkin isimlerinden ve eleştirmenlerinden olan Fahir Aksoy (1917-2008) Selma Akgün hakkındaki bir yazısında dünyaca tanınmış, ünlü ressam André Derain'in naif sanatı, ‘görülmemiş olanın' sürprizine bağladığını ve duyageldiği coşkuyu dile getirmek için “yakınımızda patlayan bir silah sesine' benzettiğini yazdığını aktarıyordu. “Doğrudur; çünkü bu tür resimler, alışkanlıklarımızı yıkan, bilgilerimizi sarsan, entelektüel rahatımızı zorlayan bir sanat çeşididir,” tespitinde bulunan Aksoy, Akgün'ün sanatı için de şu yorumlarını ekliyordu aynı yazıda:
“İşte naif denen bu sanatın Türk temsilcilerinden biri de kendine özgü duyarlılığı ve imge zenginliği içeren resimlerin yaratıcısı Selma Akgün'dür. Selma Akgün'ün yöresel tadlar içinde gerçekleştirdiği yapıtları, hemen ayırt edilir. Çünkü o resim sanatında ulaşılması en zor şeylerden biri olan kişilik kurma olgusunu, karakteristik nitelik taşıyan düşünce ve duygu bütünlüğü doğrultusunda başarıyla var etmesini bilmiştir.”
“Tüm naif sanatçılarda değil ama bazılarının ve özellikle Akgün'ün resimlerinde halka bağlılık vardır. Seyrek olmakla beraber Batı naiflerinde de bu görülmektedir. Selma Akgün'ün yöresel unsurları, imgesel süzgeçlerinden geçirerek düzenlediği yapıtları, güçlü naif espriler taşımasına paralel olarak ülkesine ve halkına derin bir sevginin de göstergesidir.”
Naif resmin ülkemizdeki en yetkin isimlerinden ve eleştirmenlerinden olan Fahir Aksoy (1917-2008) Selma Akgün hakkındaki bir yazısında dünyaca tanınmış, ünlü ressam André Derain'in naif sanatı, ‘görülmemiş olanın' sürprizine bağladığını ve duyageldiği coşkuyu dile getirmek için “yakınımızda patlayan bir silah sesine' benzettiğini yazdığını aktarıyordu. “Doğrudur; çünkü bu tür resimler, alışkanlıklarımızı yıkan, bilgilerimizi sarsan, entelektüel rahatımızı zorlayan bir sanat çeşididir,” tespitinde bulunan Aksoy, Akgün'ün sanatı için de şu yorumlarını ekliyordu aynı yazıda:
“İşte naif denen bu sanatın Türk temsilcilerinden biri de kendine özgü duyarlılığı ve imge zenginliği içeren resimlerin yaratıcısı Selma Akgün'dür. Selma Akgün'ün yöresel tadlar içinde gerçekleştirdiği yapıtları, hemen ayırt edilir. Çünkü o resim sanatında ulaşılması en zor şeylerden biri olan kişilik kurma olgusunu, karakteristik nitelik taşıyan düşünce ve duygu bütünlüğü doğrultusunda başarıyla var etmesini bilmiştir.”
“Tüm naif sanatçılarda değil ama bazılarının ve özellikle Akgün'ün resimlerinde halka bağlılık vardır. Seyrek olmakla beraber Batı naiflerinde de bu görülmektedir. Selma Akgün'ün yöresel unsurları, imgesel süzgeçlerinden geçirerek düzenlediği yapıtları, güçlü naif espriler taşımasına paralel olarak ülkesine ve halkına derin bir sevginin de göstergesidir.”
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.