Önce iyi bir tanım yapmak gerekiyor; kamusal alan neresidir? Tanımla ilgili soruların peşini daha derin ve kardeşi kardeşe kırdıran başka sorular takip ediyor; kamusal alanda bireyin diğer bireylerle ve devletle ilişkisi nasıl şekillenir, nasıl şekillenmelidir? Kamusal alan iktidarın aynası ve modern reklamcılığın yeni bir mecrası olmaktan çıkarılıp “yaşama” nasıl yeniden kazandırılır? Bir kamusal alana sahip çıkma eylemi olarak Gezi Ayaklanmaları nasıl yorumlanabilir?”
Gezi Ayaklanmaları ile birlikte “Bir yanımız bahar bahçe” diyebileceğimiz günlere dönüşen yaz ayları Natama'nın üçüncü sayısına denk gelmişti. Dördüncü sayıda Natama, ayaklanmalarla son derece ilgili olduğunu düşündüğümüz kamusal alan kavramını, sınırlarını, tanımını ve bu alanları devletin, markaların bir mecrası olmaktan nasıl kurtarabileceğimizi tartışıyor. Ergün Diken'in “Bu Alan Başka Alan” yazısıyla başlayan yazılar, Enis Akın'ın Gezi Ayaklanmaları'nı bir kamusal alan talebi olarak okuduğu yazısıyla devam ediyor. Çağnam Erkmen'in insanın bedeninin billboard'laşmasına değindiği yazısıyla birlikte, Aylin Örnek'in “Bir Kamusal Alan Olarak Meydan”, Elif Sofya'nın “#direnhayvan”, Tuğrul Artunkal'ın “Kamu Alanı” ve Mihrap Aydın'ın “Kamusal Alanın Öteki Yalnızı: Beyaz Mantolu Adam” yazılarına ev sahipliğini yapan 4. sayı, Belgin Çelik ve İlker Güzelcik'in seks işçisi trans kadınlarla yaptıkları çarpıcı röportajları da içeriyor. Natama 4'teki diğer röportajlar ise Ziya Azazi ile Deniz Akgündüz ve Your Hands in Mine grubuyla yapıldı.
Natama 4'te, Türkiye'nin sorunları şiirde tartışılmaya, şiirde çözülmeye veya onlardan şiirde vazgeçilmeye devam ediyor; Mihrap Aydın, Aysu Akcan, Davut Yücel, Enis Akın, Özgür Göreçki, Cihat Duman, Süreyyya Evren, İnanç Avadit, Mehmet Sami, Ozan Can Türkmen, Rıdvan Gecü, Melih Özel Ubıh, Özgür Asan, Mehmet Aka, Serkan Demir, Aras Keser , Sevinç Çalhanoğlu ve Ercan Y. Yılmaz şiirleriyle Natama'da yer alıyor.
Natama 4'te şiirlerin yanı sıra hikâye ve düzyazılar da bulunuyor. Ali Dündar'ın “Felsefenin Yetersizliği Üzerine bir İzdüşünüm”, Jean Baudrillard'ın “Kool Killer ya da Göstergelerle Başkaldırı”, Bratislav Pantelic'in “Bir Uçtan Diğerine Geçen Gerçeklikler”, Ömer Şenel'in “Ortadoğu'da Eşek Metaforu” yazıları yanı sıra, Çağnam Erkmen, Mustafa Çevikdoğan, Yunus Emre Kaya ve Ali Nehir Dündar'ın hikâyelerinin bulunduğu sayı, Gün Ayhan Utkan'ın “Narın Rengi” üzerine bir denemesini ve Bora Başkan'ın görsel çalışmasını da içeriyor.
Önce iyi bir tanım yapmak gerekiyor; kamusal alan neresidir? Tanımla ilgili soruların peşini daha derin ve kardeşi kardeşe kırdıran başka sorular takip ediyor; kamusal alanda bireyin diğer bireylerle ve devletle ilişkisi nasıl şekillenir, nasıl şekillenmelidir? Kamusal alan iktidarın aynası ve modern reklamcılığın yeni bir mecrası olmaktan çıkarılıp “yaşama” nasıl yeniden kazandırılır? Bir kamusal alana sahip çıkma eylemi olarak Gezi Ayaklanmaları nasıl yorumlanabilir?”
Gezi Ayaklanmaları ile birlikte “Bir yanımız bahar bahçe” diyebileceğimiz günlere dönüşen yaz ayları Natama'nın üçüncü sayısına denk gelmişti. Dördüncü sayıda Natama, ayaklanmalarla son derece ilgili olduğunu düşündüğümüz kamusal alan kavramını, sınırlarını, tanımını ve bu alanları devletin, markaların bir mecrası olmaktan nasıl kurtarabileceğimizi tartışıyor. Ergün Diken'in “Bu Alan Başka Alan” yazısıyla başlayan yazılar, Enis Akın'ın Gezi Ayaklanmaları'nı bir kamusal alan talebi olarak okuduğu yazısıyla devam ediyor. Çağnam Erkmen'in insanın bedeninin billboard'laşmasına değindiği yazısıyla birlikte, Aylin Örnek'in “Bir Kamusal Alan Olarak Meydan”, Elif Sofya'nın “#direnhayvan”, Tuğrul Artunkal'ın “Kamu Alanı” ve Mihrap Aydın'ın “Kamusal Alanın Öteki Yalnızı: Beyaz Mantolu Adam” yazılarına ev sahipliğini yapan 4. sayı, Belgin Çelik ve İlker Güzelcik'in seks işçisi trans kadınlarla yaptıkları çarpıcı röportajları da içeriyor. Natama 4'teki diğer röportajlar ise Ziya Azazi ile Deniz Akgündüz ve Your Hands in Mine grubuyla yapıldı.
Natama 4'te, Türkiye'nin sorunları şiirde tartışılmaya, şiirde çözülmeye veya onlardan şiirde vazgeçilmeye devam ediyor; Mihrap Aydın, Aysu Akcan, Davut Yücel, Enis Akın, Özgür Göreçki, Cihat Duman, Süreyyya Evren, İnanç Avadit, Mehmet Sami, Ozan Can Türkmen, Rıdvan Gecü, Melih Özel Ubıh, Özgür Asan, Mehmet Aka, Serkan Demir, Aras Keser , Sevinç Çalhanoğlu ve Ercan Y. Yılmaz şiirleriyle Natama'da yer alıyor.
Natama 4'te şiirlerin yanı sıra hikâye ve düzyazılar da bulunuyor. Ali Dündar'ın “Felsefenin Yetersizliği Üzerine bir İzdüşünüm”, Jean Baudrillard'ın “Kool Killer ya da Göstergelerle Başkaldırı”, Bratislav Pantelic'in “Bir Uçtan Diğerine Geçen Gerçeklikler”, Ömer Şenel'in “Ortadoğu'da Eşek Metaforu” yazıları yanı sıra, Çağnam Erkmen, Mustafa Çevikdoğan, Yunus Emre Kaya ve Ali Nehir Dündar'ın hikâyelerinin bulunduğu sayı, Gün Ayhan Utkan'ın “Narın Rengi” üzerine bir denemesini ve Bora Başkan'ın görsel çalışmasını da içeriyor.