#smrgKİTABEVİ Nocilla Deneyimi - 2023
Nevada Çölü'nü boylu boyunca kateden, ABD'nin en ıssız otoyolu U-50'nin ortasında bir kavak ağacı ve dallarından sarkan ayakkabılar…
İlk ayakkabıyı kim attıysa sonrasında her gören bu kavağın ve hikâyesinin bir parçası olmak istedi. Ne var ki ayakkabıların bağcıkları, tıpkı bir ağacın yer altına yayılmış kökleri gibi zamanın ve mekânın katmanlarına uzanan birçok yaşamı birbirine bağlarken aynı yalnızlıkta akıp giden bu yaşamlarınsa birbirinden haberleri bile yoktu.
Bağımsız sinemadan kolaja, kavramsal sanattan mimariye, bilgisayar tarihinden romanın çöküşüne dek birçok alana göndermelerle dolu bir fikirler ve imgeler geçidi olan Nocilla Rüyası, Nevada'nın büyüleyici boşluğunda ilerlerken zaman zaman tekrar boy gösteren - aşka düşkün fahişeler, Meksikalı tır sürücüleri, Çin'li sörfçüler, gezgin eski bir boksör, kendi mikro-vatanlarını ilan etmiş bir takım insan, ıssız bir yerde kaybolmayı uman yasadışı bir göçmen, kendini Borges'e adamış Arjantinli bir mimar… - eksantrik karakterlerin yaşamlarından kısa kısa fragmanlarla bir hikâyeler ağı örüyor ve çağdaş gerçekliğin portresini sunuyor.
Agustín Fernández Mallo'nun post-şiirsel olarak adlandırdığı kavramdan hareketle kaleme aldığı Nocilla Projesi'nin bu ilk kitabı okuruna alışılagelmiş bir roman okuma pratiği vaat etmiyor, onu güvenli sulardan ayrılıp bir edebiyat deneyiminin parçası olmaya davet ediyor.
ÖVGÜLER
Nocilla Rüyası, İspanyol edebiyat sahnesinde büyük övgüler aldı ve eleştirmenler tarafından İspanyol dilinde yazılmış son on yılın dördüncü en önemli romanı seçildi. Nocilla Rüyası'nı, 2008 ve 2009 yılında yine birçok ödüle layık görülen Nocilla Deneyimi ve Nocilla Labaratuvarı izledi. Nocilla Projesi, çağdaş İspanyol edebiyatında önemli bir değişimin ve "Nocilla Kuşağı" olarak bilinen yeni nesil yazarların doğuşunun yolunu açmıştır.
"Çağdaş İspanyol edebiyatında dönüm noktası niteliğinde bir üçleme." - NEW YORK TIMES
"Neslinin en özgün İspanyol yazarı." - MATHIAS ENARD, YAZAR
"İspanyol Avangard edebiyatının lideri." - THE PARIS REVIEW
"Şaşırtıcı, açıklanamaz ve zengin. Tam Cortazar ve Borges hayranları için." - KIRKUS REVIEW
"Birden çok tarayıcının açık olması ve sekmeler arasında gezinmek gibi." - CHRIS POWER, GUARDIAN
AGUSTÍN FERNÁNDEZ MALLO, 1967'de İspanya'nın kuzeybatısındaki Galiçya'da doğdu. Gençliğinde hevesli bir dağcıydı ve punk gruplarında davul çalardı. Doğduğu bölgenin başkenti Santiago de Compostela'da fizik okudu ve 1992'de radyasyon fizikçisi olarak çalışmaya, X-ışını sistemleri tasarlamaya ve radyasyonla kanser tedavileri geliştirmeye başladı. Nocilla Rüyası yayımlandığında, Balear adası olan Mallorca'da, Barcelona ve Madrid'in kozmopolit edebiyat ortamından uzakta bir hastanede çalışıyor, bir yandan da sanat ile bilim arasındaki bağlantıları araştıran "post-şiirsel" adını verdiği teorisini formüle ediyordu. Teorisini geliştirmek ve postmodern yaratımın sınırlarını zorlamak için uzunca bir süre çeşitli kültürel yayınlarla işbirliği yaptı. Nocilla Projesi kısmen bu teorisini uygulama girişimidir.
Nevada Çölü'nü boylu boyunca kateden, ABD'nin en ıssız otoyolu U-50'nin ortasında bir kavak ağacı ve dallarından sarkan ayakkabılar…
İlk ayakkabıyı kim attıysa sonrasında her gören bu kavağın ve hikâyesinin bir parçası olmak istedi. Ne var ki ayakkabıların bağcıkları, tıpkı bir ağacın yer altına yayılmış kökleri gibi zamanın ve mekânın katmanlarına uzanan birçok yaşamı birbirine bağlarken aynı yalnızlıkta akıp giden bu yaşamlarınsa birbirinden haberleri bile yoktu.
Bağımsız sinemadan kolaja, kavramsal sanattan mimariye, bilgisayar tarihinden romanın çöküşüne dek birçok alana göndermelerle dolu bir fikirler ve imgeler geçidi olan Nocilla Rüyası, Nevada'nın büyüleyici boşluğunda ilerlerken zaman zaman tekrar boy gösteren - aşka düşkün fahişeler, Meksikalı tır sürücüleri, Çin'li sörfçüler, gezgin eski bir boksör, kendi mikro-vatanlarını ilan etmiş bir takım insan, ıssız bir yerde kaybolmayı uman yasadışı bir göçmen, kendini Borges'e adamış Arjantinli bir mimar… - eksantrik karakterlerin yaşamlarından kısa kısa fragmanlarla bir hikâyeler ağı örüyor ve çağdaş gerçekliğin portresini sunuyor.
Agustín Fernández Mallo'nun post-şiirsel olarak adlandırdığı kavramdan hareketle kaleme aldığı Nocilla Projesi'nin bu ilk kitabı okuruna alışılagelmiş bir roman okuma pratiği vaat etmiyor, onu güvenli sulardan ayrılıp bir edebiyat deneyiminin parçası olmaya davet ediyor.
ÖVGÜLER
Nocilla Rüyası, İspanyol edebiyat sahnesinde büyük övgüler aldı ve eleştirmenler tarafından İspanyol dilinde yazılmış son on yılın dördüncü en önemli romanı seçildi. Nocilla Rüyası'nı, 2008 ve 2009 yılında yine birçok ödüle layık görülen Nocilla Deneyimi ve Nocilla Labaratuvarı izledi. Nocilla Projesi, çağdaş İspanyol edebiyatında önemli bir değişimin ve "Nocilla Kuşağı" olarak bilinen yeni nesil yazarların doğuşunun yolunu açmıştır.
"Çağdaş İspanyol edebiyatında dönüm noktası niteliğinde bir üçleme." - NEW YORK TIMES
"Neslinin en özgün İspanyol yazarı." - MATHIAS ENARD, YAZAR
"İspanyol Avangard edebiyatının lideri." - THE PARIS REVIEW
"Şaşırtıcı, açıklanamaz ve zengin. Tam Cortazar ve Borges hayranları için." - KIRKUS REVIEW
"Birden çok tarayıcının açık olması ve sekmeler arasında gezinmek gibi." - CHRIS POWER, GUARDIAN
AGUSTÍN FERNÁNDEZ MALLO, 1967'de İspanya'nın kuzeybatısındaki Galiçya'da doğdu. Gençliğinde hevesli bir dağcıydı ve punk gruplarında davul çalardı. Doğduğu bölgenin başkenti Santiago de Compostela'da fizik okudu ve 1992'de radyasyon fizikçisi olarak çalışmaya, X-ışını sistemleri tasarlamaya ve radyasyonla kanser tedavileri geliştirmeye başladı. Nocilla Rüyası yayımlandığında, Balear adası olan Mallorca'da, Barcelona ve Madrid'in kozmopolit edebiyat ortamından uzakta bir hastanede çalışıyor, bir yandan da sanat ile bilim arasındaki bağlantıları araştıran "post-şiirsel" adını verdiği teorisini formüle ediyordu. Teorisini geliştirmek ve postmodern yaratımın sınırlarını zorlamak için uzunca bir süre çeşitli kültürel yayınlarla işbirliği yaptı. Nocilla Projesi kısmen bu teorisini uygulama girişimidir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | 52,65 | 105,30 |
3 | 35,78 | 107,33 |
6 | 18,23 | 109,35 |
9 | 12,38 | 111,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | 52,65 | 105,30 |
3 | 35,78 | 107,33 |
6 | 18,23 | 109,35 |
9 | 12,38 | 111,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | 52,65 | 105,30 |
3 | 35,78 | 107,33 |
6 | 18,23 | 109,35 |
9 | 12,38 | 111,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | 52,65 | 105,30 |
3 | 35,78 | 107,33 |
6 | 18,23 | 109,35 |
9 | 12,38 | 111,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | 52,65 | 105,30 |
3 | 35,78 | 107,33 |
6 | 18,23 | 109,35 |
9 | 12,38 | 111,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | 52,65 | 105,30 |
3 | 35,78 | 107,33 |
6 | 18,23 | 109,35 |
9 | 12,38 | 111,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 101,25 | 101,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |