#smrgSAHAF Orası Kamusal Alan: Siyah Beyaz Tarihine Kişisel ve Kolektif Bakışlar -
1984'ten bu yana Türkiye'nin çağdaş sanat ortamı içerisinde sergileri ve çeşitli faaliyetleriyle yer alan Siyah Beyaz Sanat Galerisi, 30. yılı kapsamında hazırladığı; kurumun tarihiyle organik ilişki kurmuş kültür profesyonelleri ile yapılan görüşmelerin ve değerlendirmelerin ışığında "Orası Kamusal Alan" doküman kitabını hazırlamıştır.
Evrim Altuğ tarafından hazırlanan kitap, "Okumalar ve Tanıklıklar", "Sahneler", "Odaklanmalar" ve "Röportajlar" olmak üzere dört bölümden oluşur. Siyah Beyaz tarihi üzerinden, dönemin Türkiye ve dünya sanat ortamıyla ilgili genel değerlendirme ve incelemeleri içerir. 2010 yılında yönetmen Ahmet Boyacıoğlu tarafından çekilen, uluslararası ödüllü 'Siyah Beyaz' filmi hakkında çıkan yorum ve eleştiriler ile filme dair bilgilerin verildiği özel bir bölüm de yer almaktadır. Öte yandan, kurumda açılmış sergilerin arşiv niteliğindeki dökümü ve bu sergilere dair yazıların envanteri ile kimi sergilerin günümüze izdüşümleri üzerine değerlendirmeler de bulunmaktadır. Galericilerin, sanat eleştirmenlerinin, mimarların, akademisyenlerin ve gazetecilerin de içinde bulunduğu 45 kişiyle yapılan röportajlar ise Türkiye çağdaş sanat belleğinin yazılı bir tarihi olarak kayda geçmektedir.
1984'ten bu yana Türkiye'nin çağdaş sanat ortamı içerisinde sergileri ve çeşitli faaliyetleriyle yer alan Siyah Beyaz Sanat Galerisi, 30. yılı kapsamında hazırladığı; kurumun tarihiyle organik ilişki kurmuş kültür profesyonelleri ile yapılan görüşmelerin ve değerlendirmelerin ışığında "Orası Kamusal Alan" doküman kitabını hazırlamıştır.
Evrim Altuğ tarafından hazırlanan kitap, "Okumalar ve Tanıklıklar", "Sahneler", "Odaklanmalar" ve "Röportajlar" olmak üzere dört bölümden oluşur. Siyah Beyaz tarihi üzerinden, dönemin Türkiye ve dünya sanat ortamıyla ilgili genel değerlendirme ve incelemeleri içerir. 2010 yılında yönetmen Ahmet Boyacıoğlu tarafından çekilen, uluslararası ödüllü 'Siyah Beyaz' filmi hakkında çıkan yorum ve eleştiriler ile filme dair bilgilerin verildiği özel bir bölüm de yer almaktadır. Öte yandan, kurumda açılmış sergilerin arşiv niteliğindeki dökümü ve bu sergilere dair yazıların envanteri ile kimi sergilerin günümüze izdüşümleri üzerine değerlendirmeler de bulunmaktadır. Galericilerin, sanat eleştirmenlerinin, mimarların, akademisyenlerin ve gazetecilerin de içinde bulunduğu 45 kişiyle yapılan röportajlar ise Türkiye çağdaş sanat belleğinin yazılı bir tarihi olarak kayda geçmektedir.