C. 2 Kültür Bakanlığı Kültür Yayınları, 1975
Tanzimat'tan sonra memleketimize giren Batı tiyatrosu karşısında gittikçe gerileyen; son ustalarının ölümünden sonra büsbütün ortadan çekilerek yerini Batı'dan gelen tiyatro ve sinema sanatlarına bırakan geleneksel tiyatromuzun önemi ve değeri ancak son yıllarda, ne yazık ki çok geç anlaşılmıştır. Ulusal tiyatromuzu kurabilmek için, yüz şu kadar yıldan beri süre gelen Batı taklitçiliğini bırakıp, geleneksel tiyatromuzun temel öğelerinden ve yönteminden yararlanarak yaratıcı birtakım denemelere ve' atılımlara girişmemiz; Batı etkisi dışında yeni bir biçim ve öz bularak yerli bir tiyatro üslûbu kurmamız gerektiğine inanan Cevdet Kudret, bunun kurulabilmesi için, şimdiye kadar tulûat olarak süre gelen ve günün birinde büsbütün unutulup kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya bulunan sözlü oyunlarımızın yazıya geçirilmesini gerekli görmektedir. Bu işin bir an önce gerçekleşmesini dileyen yazar, son yıllarda bütün çalışmasını bu konu üzerinde toplamıştır. Türkolog Kûnos'un yayınladığı (1888) ilk metinden bu yana, 85 yıl içinde, bütün dünyada yalnız 7 ortaoyunu yayınlanmış olması da, söz konusu tehlikenin bir hayal olmadığını gösterir. Bu durumu da gözönünde bulundurarak, yıllarca süren çetin bir çalışma sonunda 20 oyun derleyen yazar, geniş bir inceleme yazısı ve metinleri açıklayan binlerce notla, Türk halkının bu eşsiz kültür hazinesini bütün aydın ve sanatçılarımızın ilgisine sunar. (Arka kapaktan)
C. 2 Kültür Bakanlığı Kültür Yayınları, 1975
Tanzimat'tan sonra memleketimize giren Batı tiyatrosu karşısında gittikçe gerileyen; son ustalarının ölümünden sonra büsbütün ortadan çekilerek yerini Batı'dan gelen tiyatro ve sinema sanatlarına bırakan geleneksel tiyatromuzun önemi ve değeri ancak son yıllarda, ne yazık ki çok geç anlaşılmıştır. Ulusal tiyatromuzu kurabilmek için, yüz şu kadar yıldan beri süre gelen Batı taklitçiliğini bırakıp, geleneksel tiyatromuzun temel öğelerinden ve yönteminden yararlanarak yaratıcı birtakım denemelere ve' atılımlara girişmemiz; Batı etkisi dışında yeni bir biçim ve öz bularak yerli bir tiyatro üslûbu kurmamız gerektiğine inanan Cevdet Kudret, bunun kurulabilmesi için, şimdiye kadar tulûat olarak süre gelen ve günün birinde büsbütün unutulup kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya bulunan sözlü oyunlarımızın yazıya geçirilmesini gerekli görmektedir. Bu işin bir an önce gerçekleşmesini dileyen yazar, son yıllarda bütün çalışmasını bu konu üzerinde toplamıştır. Türkolog Kûnos'un yayınladığı (1888) ilk metinden bu yana, 85 yıl içinde, bütün dünyada yalnız 7 ortaoyunu yayınlanmış olması da, söz konusu tehlikenin bir hayal olmadığını gösterir. Bu durumu da gözönünde bulundurarak, yıllarca süren çetin bir çalışma sonunda 20 oyun derleyen yazar, geniş bir inceleme yazısı ve metinleri açıklayan binlerce notla, Türk halkının bu eşsiz kültür hazinesini bütün aydın ve sanatçılarımızın ilgisine sunar. (Arka kapaktan)