#smrgKİTABEVİ Ortaoyunu Belleğinde Kent Meslek ve Oyun - 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Bizim Dijital Matbaa
Dizi Adı:
ISBN-10:
6256470408
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
161
Basım Yeri:
Erzurum
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
205,00
Havale/EFT ile:
198,17
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199220241
606894
https://www.simurgkitabevi.com/ortaoyunu-belleginde-kent-meslek-ve-oyun-2024
Ortaoyunu Belleğinde Kent Meslek ve Oyun - 2024 #smrgKİTABEVİ
205.00
Ortaoyunu üzerine çalışmak aynı zamanda geleneksel Türk tiyatrosunu biçim ve içerik açısından detaylandırmak ve türleri bütüncül bir alanda yeniden konuşmak gibidir. Oyunlardaki seyir yeri, oyun yeri, seyirci ve oyuncu ilişkisi irdelenirken bir taraftan Dünya Tiyatro tarihinin diğer taraftan Türk tiyatrosunun beslendiği kaynaklar, farklı bağlam ve zamanlardan edindiği özellikleriyle çalışmayı hem dağıtır hem de tiyatronun dönüşüm biçimlerini hatırlatarak ortaoyununun günümüzde nerede durduğunu sorgulatır. Oyunlarda olabildiğince az bir dekor kullanımı tercih edilmesine rağmen bir kentin tüm semtleri görsel bir metin olarak sunulur. Bir başka ifadeyle ortaoyununun tiyatral özelliği, sözcüklerle fotoğraf oluşturma tekniğini başarıyla kullanır. Kiralanan evlerin manzaraları, vapur durakları, mesire yerleri, İstanbul'un yangınları, eğlence mekânları geniş bir fotoğraf gibi oyun aracılığıyla aktarılır. Ancak ortaoyununu özgün yapan diğer bir özellik ise tüm bu görselin tek bir ifadeyle yok edilişidir. Vapurda geçen bir diyaloğun “sahnede boşuna döndükleri” vurgusu, nereden bahsedilirse bahsedilsin seyirciyi oyun yerine hızlıca geri çekme ve bir “oyunda olduğunu hatırlatma” biçimi teknik açıdan oldukça özgündür.
Ortaoyunu üzerine çalışmak aynı zamanda geleneksel Türk tiyatrosunu biçim ve içerik açısından detaylandırmak ve türleri bütüncül bir alanda yeniden konuşmak gibidir. Oyunlardaki seyir yeri, oyun yeri, seyirci ve oyuncu ilişkisi irdelenirken bir taraftan Dünya Tiyatro tarihinin diğer taraftan Türk tiyatrosunun beslendiği kaynaklar, farklı bağlam ve zamanlardan edindiği özellikleriyle çalışmayı hem dağıtır hem de tiyatronun dönüşüm biçimlerini hatırlatarak ortaoyununun günümüzde nerede durduğunu sorgulatır. Oyunlarda olabildiğince az bir dekor kullanımı tercih edilmesine rağmen bir kentin tüm semtleri görsel bir metin olarak sunulur. Bir başka ifadeyle ortaoyununun tiyatral özelliği, sözcüklerle fotoğraf oluşturma tekniğini başarıyla kullanır. Kiralanan evlerin manzaraları, vapur durakları, mesire yerleri, İstanbul'un yangınları, eğlence mekânları geniş bir fotoğraf gibi oyun aracılığıyla aktarılır. Ancak ortaoyununu özgün yapan diğer bir özellik ise tüm bu görselin tek bir ifadeyle yok edilişidir. Vapurda geçen bir diyaloğun “sahnede boşuna döndükleri” vurgusu, nereden bahsedilirse bahsedilsin seyirciyi oyun yerine hızlıca geri çekme ve bir “oyunda olduğunu hatırlatma” biçimi teknik açıdan oldukça özgündür.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.