#smrgKİTABEVİ Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması - Klasik Dönem'den 2. Abdülhamit'e - 2021

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Özener Matbaası
Dizi Adı:
Kültür Serisi: 181
ISBN-10:
9789754373325
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Stok Kodu:
1199153006
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
430 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
6
Basım Tarihi:
2021
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
288,10
Havale/EFT ile: 279,46
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199153006
539163
Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması - Klasik Dönem'den 2. Abdülhamit'e -        2021
Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması - Klasik Dönem'den 2. Abdülhamit'e - 2021 #smrgKİTABEVİ
288.10
Osmanlı İktisat düşüncesi Klasik dönemde ekonominin dengelerini somut gerçek karşısında başarıyla kuran politikaları üretebilmişti. Ancak on altıncı yüzyılın sonlarından itibaren Osmanlı kadim iktisat çerçevesi somut karşısında başarılı olamadı. Bu dönem için etkin siyasaları üreten osmanlı hukuki muhiti hiçbir vakit modern iktisat standartlarına geçişin kıvılcımını çakamadı. 3. Selim'den itibaren sancılı bir arayış içerisinde, hem yordamlamanın güdümünde kendiliğinden, hem de Batılı tazyik ve yol göstermelerle Osmanlı iktisat düşüncesi Batılı normlarla temasa geçti. Bir bakıma Tanzimat Klasik iktisat düşüncesine geçilebilirliğin resmi bir başlangıcı oldu. Daha sonraki gelişmeler Osmanlı iktisat düşüncesini Batı iktisat düşüncesinin pozitif ve normatif kanatlarıyla etki ve itaati altına aldı. Daha çok iktisat siyasalarında görülen bülünme ve farklılıklar bilimsel bir tabandan hareket etmek ihtiyacını yeteri kadar duymadı.

Alanındaki büyük boşluğu doldurmuş, yeni kapılar açıp ufuklar göstermiş bir eser. “Osmanlı iktisat düşüncesi Klasik dönemde ekonominin dengelerini somut gerçek karşısında başarıyla kuran politikaları üretebilmişti. Ancak on altıncı yüzyılın sonlarından itibaren Osmanlı kadim iktisat çerçevesi somut gelişmeler karşısında başarılı olamadı. Bu dönem için etkin siyasalar üreten Osmanlı hukuki muhiti hiçbir vakit modern iktisat standartlarına geçişin kıvılcımını çakamadı. III. Selim'den itibaren hem yordamlamanın güdümünde kendiliğinden, hem de Batılı tazyik ve yol göstermelerle Osmanlı İktisat Düşüncesi Batılı normlarla temasa geçti. Tanzimat, klasik iktisat düşüncesine geçilebilirliğin resmi başlangıcı oldu. Bilahare yaşanan gelişmeler Osmanlı İktisat Düşüncesini, Batı İktisat Düşüncesinin pozitif ve normatif kanatlarının altına soktu.”

Osmanlı İktisat düşüncesi Klasik dönemde ekonominin dengelerini somut gerçek karşısında başarıyla kuran politikaları üretebilmişti. Ancak on altıncı yüzyılın sonlarından itibaren Osmanlı kadim iktisat çerçevesi somut karşısında başarılı olamadı. Bu dönem için etkin siyasaları üreten osmanlı hukuki muhiti hiçbir vakit modern iktisat standartlarına geçişin kıvılcımını çakamadı. 3. Selim'den itibaren sancılı bir arayış içerisinde, hem yordamlamanın güdümünde kendiliğinden, hem de Batılı tazyik ve yol göstermelerle Osmanlı iktisat düşüncesi Batılı normlarla temasa geçti. Bir bakıma Tanzimat Klasik iktisat düşüncesine geçilebilirliğin resmi bir başlangıcı oldu. Daha sonraki gelişmeler Osmanlı iktisat düşüncesini Batı iktisat düşüncesinin pozitif ve normatif kanatlarıyla etki ve itaati altına aldı. Daha çok iktisat siyasalarında görülen bülünme ve farklılıklar bilimsel bir tabandan hareket etmek ihtiyacını yeteri kadar duymadı.

Alanındaki büyük boşluğu doldurmuş, yeni kapılar açıp ufuklar göstermiş bir eser. “Osmanlı iktisat düşüncesi Klasik dönemde ekonominin dengelerini somut gerçek karşısında başarıyla kuran politikaları üretebilmişti. Ancak on altıncı yüzyılın sonlarından itibaren Osmanlı kadim iktisat çerçevesi somut gelişmeler karşısında başarılı olamadı. Bu dönem için etkin siyasalar üreten Osmanlı hukuki muhiti hiçbir vakit modern iktisat standartlarına geçişin kıvılcımını çakamadı. III. Selim'den itibaren hem yordamlamanın güdümünde kendiliğinden, hem de Batılı tazyik ve yol göstermelerle Osmanlı İktisat Düşüncesi Batılı normlarla temasa geçti. Tanzimat, klasik iktisat düşüncesine geçilebilirliğin resmi başlangıcı oldu. Bilahare yaşanan gelişmeler Osmanlı İktisat Düşüncesini, Batı İktisat Düşüncesinin pozitif ve normatif kanatlarının altına soktu.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat