(...) Tiyatronun en önemli bileşeni insan bedeni olduğu için bu kitap fiziksel hareketler, uzaklıklar, aşamalar, ilişkiler ile ilgilenir. Egzersiz ya da oyunlar ne şiddetle yapılmalı ne de acıya neden olmalıdır; hepsi zevkle ve anlayışla yapılmalıdır. Hiçbir şey, hiçbir zaman rekabetçi tarzda yapılmamalıdır - biz kendimizden daha iyi olmaya çalışırız, başkalarından değil.
Bu kitap bir reçete kitabı değildir. Ezilenlerin Tiyatrosu'nun amacına açıklık getirmek için (yine de bu kitabın eşit olarak profesyoneller ve amatör oyuncular, öğretmenler ve terapistlerce, politik veya sosyal araştırmalarda kullanılabileceğini vurguluyorum) 1976 Sonrası Avrupa'da geçirdiğim birkaç yılda gerçekleştirdiğim birçok denemeyi kitabın giriş bölümüne ekledim. Kariyerimin başlangıcında çalıştığım Brezilya'nın Sao Paulo kentindeki Arena Tiyatrosu'ndaki çalışmalarımla ilgili bazı bilgileri ve yöntemimle ilgili teorik açıklamaları da ekledim. - Augusto Boal (Arka kapaktan)
(...) Tiyatronun en önemli bileşeni insan bedeni olduğu için bu kitap fiziksel hareketler, uzaklıklar, aşamalar, ilişkiler ile ilgilenir. Egzersiz ya da oyunlar ne şiddetle yapılmalı ne de acıya neden olmalıdır; hepsi zevkle ve anlayışla yapılmalıdır. Hiçbir şey, hiçbir zaman rekabetçi tarzda yapılmamalıdır - biz kendimizden daha iyi olmaya çalışırız, başkalarından değil.
Bu kitap bir reçete kitabı değildir. Ezilenlerin Tiyatrosu'nun amacına açıklık getirmek için (yine de bu kitabın eşit olarak profesyoneller ve amatör oyuncular, öğretmenler ve terapistlerce, politik veya sosyal araştırmalarda kullanılabileceğini vurguluyorum) 1976 Sonrası Avrupa'da geçirdiğim birkaç yılda gerçekleştirdiğim birçok denemeyi kitabın giriş bölümüne ekledim. Kariyerimin başlangıcında çalıştığım Brezilya'nın Sao Paulo kentindeki Arena Tiyatrosu'ndaki çalışmalarımla ilgili bazı bilgileri ve yöntemimle ilgili teorik açıklamaları da ekledim. - Augusto Boal (Arka kapaktan)