Eğer bu dönüş ırka olursa rasizm olur, faşizm olur, nazizm olur, bir tür ahmakça cahiliye şovenizmi olur. Ben ırka dönmek istemiyorum, insanları kana ve toprağa tapmaya sürüklemek istemiyorum. Yüz yirmi dört bin peygamber gelip bu mağrur ve kötü düşünceli beşeri, mutlak güzellik sahibi Allah'a kulluğa davet etmişlerdir. İnsan kulak vermiyor.
Söz konusu ettiğimiz öze dönüş bizzat toplumun ruh ve vicdanındaki mevcut öze dönüştür. Bu, canlı bir özdür. Hâlâ yaşayan, hayat ve hareket sahibi bir öz. Acaba bu öz dinî bir öz müdür? Evet İslamî bir özdür. Peki hangi İslam?
İçindekiler
İÇİNDEKİLER
Ali Şeriati
Yayıncının Notu
BİRİNCİ BÖLÜM
Öze Dönüş
Saflar Belirginleştiğinde
İman ve Bilinç Mucizesi
Hangi Öze Dönelim?
İKİNCİ BÖLÜM
Hangi Öze Dönüş
Düşüncelerin Kaderi
Yenilikçi Reformistler
Siyasal Devrimci Solcular
Toplum ve Tarih
Biz Tarihin Neresindeyiz?
Tarih Felsefesi ve Bilimi
Marksizm ve Tarihin Seyri
Aydınların Sorumluluğu
Tarihî Determinizm
Aydının Misyonu
Asimilasyon
Tarihî Kesinti
Tarihî Vicdan
Doğu'da Tarihî Özü Tanıma ve Geçmiş Hissi
Yenilikçilik
Sömürü ve Asimilasyon
Hizmet ve İslah
Aydın ve Entelektüel
Afrika'nın Sömürgeleştirilmesi
Marksist Batılı Görüşün Sömürgeciliği Tahlil Etmedeki Acizliği
Marksizm ve Altyapı Analizi
Nasyonalizm ve Marksizm
Benim Din Anlayışım
İslam'ın Doğuşu
Aydın Olma Tekniği
Üç Üs
İlim ile Amel İlişkisi
Aydının Eleştirel Bakışı
Bilimcilik
Sözün Coğrafyası
Toplumumuzda Aydının Sorumluluğu
Konunun Özeti
Biz Kaç Tarihî Kültürel Öze Sahibiz?
Aydın: İdeoloji Sahibi Bilinçli Düşünür
Materyalizm
Marks, Sosyalizm ve Materyalizm
Mantık, Bilgi, Bilinç ve Ereksel Hedefe Dayalı Dünya Görüşü
Âdem'in Yaratılışı ve Çocuklarının Kıssası
Hangi Din?
Benim Dünya Görüşüm, Evrenin Manevî Bir Yorumuna Dayalıdır
Fanon'un Vasiyetnamesi
Eğer bu dönüş ırka olursa rasizm olur, faşizm olur, nazizm olur, bir tür ahmakça cahiliye şovenizmi olur. Ben ırka dönmek istemiyorum, insanları kana ve toprağa tapmaya sürüklemek istemiyorum. Yüz yirmi dört bin peygamber gelip bu mağrur ve kötü düşünceli beşeri, mutlak güzellik sahibi Allah'a kulluğa davet etmişlerdir. İnsan kulak vermiyor.
Söz konusu ettiğimiz öze dönüş bizzat toplumun ruh ve vicdanındaki mevcut öze dönüştür. Bu, canlı bir özdür. Hâlâ yaşayan, hayat ve hareket sahibi bir öz. Acaba bu öz dinî bir öz müdür? Evet İslamî bir özdür. Peki hangi İslam?
İçindekiler
İÇİNDEKİLER
Ali Şeriati
Yayıncının Notu
BİRİNCİ BÖLÜM
Öze Dönüş
Saflar Belirginleştiğinde
İman ve Bilinç Mucizesi
Hangi Öze Dönelim?
İKİNCİ BÖLÜM
Hangi Öze Dönüş
Düşüncelerin Kaderi
Yenilikçi Reformistler
Siyasal Devrimci Solcular
Toplum ve Tarih
Biz Tarihin Neresindeyiz?
Tarih Felsefesi ve Bilimi
Marksizm ve Tarihin Seyri
Aydınların Sorumluluğu
Tarihî Determinizm
Aydının Misyonu
Asimilasyon
Tarihî Kesinti
Tarihî Vicdan
Doğu'da Tarihî Özü Tanıma ve Geçmiş Hissi
Yenilikçilik
Sömürü ve Asimilasyon
Hizmet ve İslah
Aydın ve Entelektüel
Afrika'nın Sömürgeleştirilmesi
Marksist Batılı Görüşün Sömürgeciliği Tahlil Etmedeki Acizliği
Marksizm ve Altyapı Analizi
Nasyonalizm ve Marksizm
Benim Din Anlayışım
İslam'ın Doğuşu
Aydın Olma Tekniği
Üç Üs
İlim ile Amel İlişkisi
Aydının Eleştirel Bakışı
Bilimcilik
Sözün Coğrafyası
Toplumumuzda Aydının Sorumluluğu
Konunun Özeti
Biz Kaç Tarihî Kültürel Öze Sahibiz?
Aydın: İdeoloji Sahibi Bilinçli Düşünür
Materyalizm
Marks, Sosyalizm ve Materyalizm
Mantık, Bilgi, Bilinç ve Ereksel Hedefe Dayalı Dünya Görüşü
Âdem'in Yaratılışı ve Çocuklarının Kıssası
Hangi Din?
Benim Dünya Görüşüm, Evrenin Manevî Bir Yorumuna Dayalıdır
Fanon'un Vasiyetnamesi