"İşte böyle Kemalciğim. Çalışmak. Türk halkı, sevgili memleket ve bütün namuslu insanlar için onlara layık büyük, namuslu eserler vermek lazım. Senin doludizgin çalışman en büyük tesellimdir. (Önsöz'den)
Kemal Tahir, çok yönlü bir isimdir; romancı, düşünür, fikir adamı, teorisyen ve sosyologdur. Kemal Tahir, birbirleriyle bağlantılı edebiyat, roman, felsefe, sosyoloji, siyaset, tarih ve ekonomi sahalarında kendine has saptamaları bulunan özgün ve yetkin bir sosyal teorisyendir. Kemal Tahir, olaylara dar kalıplardan yaklaşan ya da at gözlüğüyle bakan bir kuramcı değildir. Meselelere hazır kalıpların, şablonların, doktrinlerin, şemaların ve modellerin dışında bakmıştır. Kemal Tahir, fikirlerinin kalkış noktası olarak Doğu-Batı ayrımını esas almıştır. Doğu toplumlarını (bu arada Türk toplumunu) ve Batı toplumlarını, inşa ettiği Doğu-Batı çatışması teorisiyle açıklama yoluna gitmiştir. Kemal Tahir, insanımızı, toplumumuzu ve tarihimizi Doğu-Batı çatışması teorisi ışığında değerlendirmiştir. Böylece Kemal Tahir, toplumumuzda üstü örtülen, tartışılmayan konuları tartışmaya açmıştır. Kemal Tahir, sosyoloji dünyamız için büyük bir güneştir. Onun fikir sistemi Türk toplumunu ve tarihini aydınlatacak güce sahiptir. Türk toplumunu anlamanın ve sıkıntılarının üstesinden gelmenin yolu, Kemal Tahir'den geçer. İşte, bu yüzden Kemal Tahir, ihmal edilecek, görmezlikten gelinecek, hasıraltı edilecek bir romancı ve kuramcı değildir.
"İşte böyle Kemalciğim. Çalışmak. Türk halkı, sevgili memleket ve bütün namuslu insanlar için onlara layık büyük, namuslu eserler vermek lazım. Senin doludizgin çalışman en büyük tesellimdir. (Önsöz'den)
Kemal Tahir, çok yönlü bir isimdir; romancı, düşünür, fikir adamı, teorisyen ve sosyologdur. Kemal Tahir, birbirleriyle bağlantılı edebiyat, roman, felsefe, sosyoloji, siyaset, tarih ve ekonomi sahalarında kendine has saptamaları bulunan özgün ve yetkin bir sosyal teorisyendir. Kemal Tahir, olaylara dar kalıplardan yaklaşan ya da at gözlüğüyle bakan bir kuramcı değildir. Meselelere hazır kalıpların, şablonların, doktrinlerin, şemaların ve modellerin dışında bakmıştır. Kemal Tahir, fikirlerinin kalkış noktası olarak Doğu-Batı ayrımını esas almıştır. Doğu toplumlarını (bu arada Türk toplumunu) ve Batı toplumlarını, inşa ettiği Doğu-Batı çatışması teorisiyle açıklama yoluna gitmiştir. Kemal Tahir, insanımızı, toplumumuzu ve tarihimizi Doğu-Batı çatışması teorisi ışığında değerlendirmiştir. Böylece Kemal Tahir, toplumumuzda üstü örtülen, tartışılmayan konuları tartışmaya açmıştır. Kemal Tahir, sosyoloji dünyamız için büyük bir güneştir. Onun fikir sistemi Türk toplumunu ve tarihini aydınlatacak güce sahiptir. Türk toplumunu anlamanın ve sıkıntılarının üstesinden gelmenin yolu, Kemal Tahir'den geçer. İşte, bu yüzden Kemal Tahir, ihmal edilecek, görmezlikten gelinecek, hasıraltı edilecek bir romancı ve kuramcı değildir.