#smrgKİTABEVİ Parmak ile Boyanmış -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Öncü Basımevi
Dizi Adı:
Şiir 22
Stok Kodu:
1199125341
Boyut:
13x21
Sayfa Sayısı:
63 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199125341
511042
Parmak ile Boyanmış -
Parmak ile Boyanmış - #smrgKİTABEVİ
0.00
Parmak ile Boyanmış, parmakla boyanmış mıdır? Bu soru, cevabını bu şiirlerle yüz yüze gelenlerin verebileceği nitelikte. Fakat görünen o ki, Şeytanın Günlüksüz Irgadı'nın ‘bıçkım gelip dağladı yaramı' diyen, dışarlıklı duran taşra sesi, İmtiyaz Sahibi ile uğradığı parçalanmadan yazgısına doğru yol alıyor. Bu da kuşkusuz ki, imtiyazlarının kendilerine sahip olmasına gayret edenlerin başında kalacak bir hâl. Celâl Fedai başından beri müzik ile, resim ile kavradığını gene bunlarla mayalayarak sunuyor. Onun bu eyleminde, şiiri, resmi ve müziği dünya hayatının anlamını kavramada birer hassasiyet artırıcı olarak görmesinin payı var. Şair ve şiir, birbirlerini fetişleştirmeyerek birbirlerinin değerini düşürmeyen birer eşlikçi. Onların bu hâli, kendileri için olduğu kadar bu hâli önemseyen okur için de hayatiyet taşıyor. Fedai'nin Parmak ile Boyanmış'ı, tuvali, fırçayı, sesi, çalgıyı, manzarayı, imgeyi hâsılı tüm poetik olanı içerdikten sonra unutmuşçasına, bir hayatiyet olarak okurunun parmaklarının arasında bu yüzden.
Parmak ile Boyanmış, parmakla boyanmış mıdır? Bu soru, cevabını bu şiirlerle yüz yüze gelenlerin verebileceği nitelikte. Fakat görünen o ki, Şeytanın Günlüksüz Irgadı'nın ‘bıçkım gelip dağladı yaramı' diyen, dışarlıklı duran taşra sesi, İmtiyaz Sahibi ile uğradığı parçalanmadan yazgısına doğru yol alıyor. Bu da kuşkusuz ki, imtiyazlarının kendilerine sahip olmasına gayret edenlerin başında kalacak bir hâl. Celâl Fedai başından beri müzik ile, resim ile kavradığını gene bunlarla mayalayarak sunuyor. Onun bu eyleminde, şiiri, resmi ve müziği dünya hayatının anlamını kavramada birer hassasiyet artırıcı olarak görmesinin payı var. Şair ve şiir, birbirlerini fetişleştirmeyerek birbirlerinin değerini düşürmeyen birer eşlikçi. Onların bu hâli, kendileri için olduğu kadar bu hâli önemseyen okur için de hayatiyet taşıyor. Fedai'nin Parmak ile Boyanmış'ı, tuvali, fırçayı, sesi, çalgıyı, manzarayı, imgeyi hâsılı tüm poetik olanı içerdikten sonra unutmuşçasına, bir hayatiyet olarak okurunun parmaklarının arasında bu yüzden.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat