Piyano Metodu, temel bilgiler ve pratik alıştırmalarla birlikte, ünlü besteciler hakkında da bilgiler sunuyor. Bu metod, öğrencilere önce müziği sonra da piyanoyu sevdirmeyi ve müzik evrenine derinlemesine bakmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Bir çalgının öğrenilmesi söz konusu olduğunda üç öğe ile karşılaşılır: 1- Öğrenci 2- Öğretmen 3- Metod.
Öğrencinin yetenekli, istekli ve çalışkan, öğretmenin; yeterli, ve sevecen, metodun; sıcak, sevimli ve amaca götürür olması durumunda başarıya ulaşmak mümkündür.
Çalgı öğretiminde metodun önemi büyüktür. İyi bir metodİ öğrenci ve öğretmeni kendinde buluşturup kaynaştırabilmeli, çizilen çerçevede sağlıklı bir şekilde yol alınmasını sağlamalıdır.
Bu yaklaşım doğrultusunda çalışmalarımı başlattım. Bilinmeyene ulaşmak için, bilinenden yola çıkmanın gerekliliğini düşünerek, yerli ve yabancı kaynakları incelemek suretiyle bilinen, sevilen ve sevilebilecek parçaları çizdiğim çerçevede değerlendirdim. Fırsat eğitimini de göz önüne alarak bestecilere de yer verdim.
Araştırma, inceleme, uygulama ve deneyimlerim sonucu ortaya çıkan bu metot ile öğrenciye sıcak ve yakın olmak, ona önce müziği sonra da piyanoyu sevdirmek ve müzik evrenine bakmasını sağlayacak bir pencere açmaya çalışmak asıl amacım oldu.
Müziğin ve piyano ile tanışmanın, yaşamınıza yeni derinlikler ve donanımlar kazandırması dileğiyle. - Yalçın İman
Piyano Metodu, temel bilgiler ve pratik alıştırmalarla birlikte, ünlü besteciler hakkında da bilgiler sunuyor. Bu metod, öğrencilere önce müziği sonra da piyanoyu sevdirmeyi ve müzik evrenine derinlemesine bakmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Bir çalgının öğrenilmesi söz konusu olduğunda üç öğe ile karşılaşılır: 1- Öğrenci 2- Öğretmen 3- Metod.
Öğrencinin yetenekli, istekli ve çalışkan, öğretmenin; yeterli, ve sevecen, metodun; sıcak, sevimli ve amaca götürür olması durumunda başarıya ulaşmak mümkündür.
Çalgı öğretiminde metodun önemi büyüktür. İyi bir metodİ öğrenci ve öğretmeni kendinde buluşturup kaynaştırabilmeli, çizilen çerçevede sağlıklı bir şekilde yol alınmasını sağlamalıdır.
Bu yaklaşım doğrultusunda çalışmalarımı başlattım. Bilinmeyene ulaşmak için, bilinenden yola çıkmanın gerekliliğini düşünerek, yerli ve yabancı kaynakları incelemek suretiyle bilinen, sevilen ve sevilebilecek parçaları çizdiğim çerçevede değerlendirdim. Fırsat eğitimini de göz önüne alarak bestecilere de yer verdim.
Araştırma, inceleme, uygulama ve deneyimlerim sonucu ortaya çıkan bu metot ile öğrenciye sıcak ve yakın olmak, ona önce müziği sonra da piyanoyu sevdirmek ve müzik evrenine bakmasını sağlayacak bir pencere açmaya çalışmak asıl amacım oldu.
Müziğin ve piyano ile tanışmanın, yaşamınıza yeni derinlikler ve donanımlar kazandırması dileğiyle. - Yalçın İman