Bu çalışmada, Halvetî - Sünbülî Dergâhı'na ve Kasımpaşa Mevlevîhânesi'ne ait yazma eserler ile Rıfai Dergahı postnişini Şeyh Hayrullah Taceddin tarafından hazırlanan eserler üzerinden, İstanbul tekkelerinde teravih namazlarında uygulanan müzikal icrâların karakteristiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca günümüzde bestesi unutulmuş eserlerin güftelerinin ve makamlarının tespit edilmesi sayesinde, bu eserlerin tekrar bestelenerek günümüz mûsikî icrâlarında yer almaları için bir imkân sağlanmıştır. Bu çalışmada bestesi tespit edilemeyen eser notalarının eksikliklerini bundan sonra yapılacak baskılarda giderebilmek en büyük temennimizdir.
Bu çalışmada, Halvetî - Sünbülî Dergâhı'na ve Kasımpaşa Mevlevîhânesi'ne ait yazma eserler ile Rıfai Dergahı postnişini Şeyh Hayrullah Taceddin tarafından hazırlanan eserler üzerinden, İstanbul tekkelerinde teravih namazlarında uygulanan müzikal icrâların karakteristiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca günümüzde bestesi unutulmuş eserlerin güftelerinin ve makamlarının tespit edilmesi sayesinde, bu eserlerin tekrar bestelenerek günümüz mûsikî icrâlarında yer almaları için bir imkân sağlanmıştır. Bu çalışmada bestesi tespit edilemeyen eser notalarının eksikliklerini bundan sonra yapılacak baskılarda giderebilmek en büyük temennimizdir.