#smrgSAHAF Resm-i Geçit - 1998
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Ofset Yapımevi
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
32 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1998
Çeviren:
Hüseyin Katırcıoğlu (İngilizce), Özgür
Uçkan (Fran
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe - İngilizce - Fransızca
Kategori:
indirimli
39,60
Havale/EFT ile:
38,41
Stoktan teslim
1199023908
410004
https://www.simurgkitabevi.com/resm-i-gecit-1998
Resm-i Geçit - 1998 #smrgSAHAF
39.60
(...) Gösteri alanlarinin en eskilerinden olan 'geçit - parade' varolma isteklerinin en direkt haliyle, korkuyla - gücü bir arada tutarak iletildigi bir "yol"dur. "Üçüncü cins" denilen, birinin öteki olmak istedigi coskularin barindigi "yürüyüs kolu", hayatin içine - ötelerine ulasan simgelerle ilerler...Jean-Jacques Rousseau'nun "Toplumsal Sözlesme"de (Du Contrat Social, 1762) belirttigi gibi; "Herkes çogunluk tarafindan belirlenen toplumsal kurallara uymak zorundadir..."! "Geçit", azinligin bu çogunluga katilma arzusunun göstergesidir. Ya da 'varolan'in en açik gösterisidir. Iletimindeki pathos (duygu, tutku, deneyim, vak'a) ise 'fotograf'tir. Tüm durusu ile 'poz' olan bu ilerleyis "Resm-i Geçit"tir (geçit resmi)! Geçerek, aralayan, ortalayan bu gösteri(m)ler kontrol altindaki güçlerin 'gövde' gösterisidir ve bir 'ritüel' olmasina izin verilmez, ayrimcildir, belirlenmis, hedeflenmistir.
Cinsler arasi tamamlayiciligin, iktidar dayatmalarinin, sona eren erkil dönemlerin, "Mutasyon mu, devrim mi?" sorularinin, esitlikçi bakislarin görülmedigi, sembollerin postasidir geçit. Tüm sinifsal mücadelelerdeki gibi "özgürlükçü" bir postadir bu geçit...
(...) Gösteri alanlarinin en eskilerinden olan 'geçit - parade' varolma isteklerinin en direkt haliyle, korkuyla - gücü bir arada tutarak iletildigi bir "yol"dur. "Üçüncü cins" denilen, birinin öteki olmak istedigi coskularin barindigi "yürüyüs kolu", hayatin içine - ötelerine ulasan simgelerle ilerler...Jean-Jacques Rousseau'nun "Toplumsal Sözlesme"de (Du Contrat Social, 1762) belirttigi gibi; "Herkes çogunluk tarafindan belirlenen toplumsal kurallara uymak zorundadir..."! "Geçit", azinligin bu çogunluga katilma arzusunun göstergesidir. Ya da 'varolan'in en açik gösterisidir. Iletimindeki pathos (duygu, tutku, deneyim, vak'a) ise 'fotograf'tir. Tüm durusu ile 'poz' olan bu ilerleyis "Resm-i Geçit"tir (geçit resmi)! Geçerek, aralayan, ortalayan bu gösteri(m)ler kontrol altindaki güçlerin 'gövde' gösterisidir ve bir 'ritüel' olmasina izin verilmez, ayrimcildir, belirlenmis, hedeflenmistir.
Cinsler arasi tamamlayiciligin, iktidar dayatmalarinin, sona eren erkil dönemlerin, "Mutasyon mu, devrim mi?" sorularinin, esitlikçi bakislarin görülmedigi, sembollerin postasidir geçit. Tüm sinifsal mücadelelerdeki gibi "özgürlükçü" bir postadir bu geçit...
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.