Yves Bonnefoy, yazın yaşamı boyunca düşündüğü; ''gençlik dolu'' sezgisiyle yazın anlayışlarını sarsan ve sadece yirmi yaşına kadar yazdıklarıyla ''her tür hoyratlığa meydan okuyan bir eser'' yaratan Rimbaud'yu anlatıyor, şiiriyle, yaşamıyla. O, kendini –Nietzsche kadar açıkça söylediği gibi– iyi ile kötünün ötesine atan Rimbaud'dur. '''Acının tek yücelik olduğunu'' bilmek, kendini herkesten çok tanımak ve dönüştürmek, ''kâhin olmak, kendini kâhin yapmak''.
Henry Miller'in ''Onunla ya gökyüzünde buluşursunuz ya da asla buluşamazsınız. Onu anlayabilmek için, sözcüklerden medet umulmaz. Dili, öğrenmek istediğiniz Fransızca değil, ozanların unutulmuş dilidir,'' dediği Rimbaud.
''Ve özgür olsun bu bahtsızlık.''
Yves Bonnefoy, yazın yaşamı boyunca düşündüğü; ''gençlik dolu'' sezgisiyle yazın anlayışlarını sarsan ve sadece yirmi yaşına kadar yazdıklarıyla ''her tür hoyratlığa meydan okuyan bir eser'' yaratan Rimbaud'yu anlatıyor, şiiriyle, yaşamıyla. O, kendini –Nietzsche kadar açıkça söylediği gibi– iyi ile kötünün ötesine atan Rimbaud'dur. '''Acının tek yücelik olduğunu'' bilmek, kendini herkesten çok tanımak ve dönüştürmek, ''kâhin olmak, kendini kâhin yapmak''.
Henry Miller'in ''Onunla ya gökyüzünde buluşursunuz ya da asla buluşamazsınız. Onu anlayabilmek için, sözcüklerden medet umulmaz. Dili, öğrenmek istediğiniz Fransızca değil, ozanların unutulmuş dilidir,'' dediği Rimbaud.
''Ve özgür olsun bu bahtsızlık.''